Float problemer
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-11-06 19:09

Hej

Hvis I ser min side i Firefox, så sker flyder teksten ind over billederne.

http://www.kulturvesterbro.dk/

Det skyldes nok mit "print-side"-ikon. Både billederne på siden og ikonet er
sat til float-right, men teksten opfører sig ikke som den skal. Jeg har sat
clear:both på, men det opfører sig ikke som ventet.

Er der nogen css-hajer, der har et bud på hvordan jeg grejer den?

Mark

http://mark.gazel.dk/
http://wordpress.dk - til glæde for danske WordPress-brugere

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-11-06 23:11

Mark Thomas Gazel skrev:

> http://www.kulturvesterbro.dk/
>
> Det skyldes nok mit "print-side"-ikon. Både billederne på
> siden og ikonet er sat til float-right, men teksten opfører
> sig ikke som den skal.

Start med at validere din side. Der er flere graverende fejl -
bl.a. genbruger du id-værdier og du har anvender "hjemmelavede"
elementer (<print>). Husk at validere både xhtml og css.

Se hvordan og hvorfor man validerer her:
<http://www.html-faq.dk/1005.asp>
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-11-06 23:03

> Start med at validere din side. Der er flere graverende fejl -
> bl.a. genbruger du id-værdier og du har anvender "hjemmelavede"
> elementer (<print>). Husk at validere både xhtml og css.

Ja, jeg kan godt se, at det er de fejl, der dukker op ved valideringen. Jeg
skal vel lave en class, når tingene genbruges eller hvad?

Jeg lavede "print", fordi jeg efterlignede tagget "small". Skal jeg bruge
noget andet i stedet?

..print fx. Og så <div class="print">. Er det mere korrekt?

Eller måske en "small print"? <Print> ligger jo inde i <small> tagget.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-11-06 00:08

Mark Thomas Gazel skrev:

> Ja, jeg kan godt se, at det er de fejl, der dukker op ved
> valideringen. Jeg skal vel lave en class, når tingene
> genbruges eller hvad?

Det lyder som et fint valg. Der er mange muligheder - hvis du har
brug for at referere specifikt til ét element er id helt fint, men
den hurtigste måde at få dublerede id-oplysninger på plads er ved
at ændre dem til en klasse.

> Jeg lavede "print", fordi jeg efterlignede tagget "small".
> Skal jeg bruge noget andet i stedet?

Ja - du skal bruge et element der findes i html-standarden. I XML
kan man selv lave sine egne elementer (tags), og fx benytte
kriv> - men den går ikke i html/xhtml.

> .print fx. Og så <div class="print">. Er det mere korrekt?

Meget.

> Eller måske en "small print"?

Nej - så har du igen et print-element som html-standarden og
browserne ikke kender til.
--
Jens Gyldenkærne Clausen