Fjernelse af vandret scrollbar?
Fra : Helle G.

Dato : 04-11-06 12:26

Hej

Jeg har en webshop: http://www.houseofkids.dk og i produktmenuen
i siden har jeg en billedfil som baggrund og nogle knapper. Da
jeg gerne vil have denne menu til at have en fast bredde ved jeg
ikke hvordan jeg kan gå ind og skjule scrollbaren som går
vandret....

Håber nogen kan hjælpe med en kode....

Jeg har prøvet denne:

<!--
body { overflow:hidden; }
-->

Men den fjerner begge scroller - både den vandrette og lodrette –
og det er ikke meningen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 04-11-06 15:17

"Helle G." <hg@guldmann-design.dk> wrote in message

> [...]
> body { overflow:hidden; }
> -->
>
> Men den fjerner begge scroller - både den vandrette og lodrette –

Hej Helle

Har du prøvet at gøre baggrundsbilledet lidt smallere?

Mvh. Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-11-06 16:58

Helle G. skrev:

> [...]
> at have en fast bredde ved jeg ikke hvordan jeg kan gå
> ind og skjule scrollbaren som går vandret....

Du kan undgå den ved at undlade at bruge frames, de
giver også en lang række andre ulemper, se også

http://html-faq.dk/2009.asp

> body { overflow:hidden; }

> Men den fjerner begge scroller - både den vandrette og
> lodrette - og det er ikke meningen.

Ja, det er ikke godt, ellers kan man ikke scrolle hen til det
man ikke kan se på en gang, se også

http://html-faq.dk/2015.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Helle G.

Dato : 05-11-06 14:37

Hej Allan

Har læst dine links og giver dig ret. Problemet er bare at der er
knapper som fylder bredden ud – så det vil se helt underligt ud
hvis bredden er fleksibel – også i forhold til det stramme
grafiske design hvor alting flugter med hinanden. Jeg er grafiker
og har ved oprettelse af sitet fokuseret mere på designet end jeg
skulle.

Jeg har bare ikke tiden til at lave det om nu da der er ret
travlt i butikken... Så er der en anden nødløsning til at jeg kan
skjule den vandrette - men ikke den lodrette scroll.?

Hilsener Helle

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-11-06 15:04

Helle G. <mail@houseofkids.dk> skrev :

>Jeg har bare ikke tiden til at lave det om nu da der er ret
>travlt i butikken... Så er der en anden nødløsning til at jeg kan
>skjule den vandrette - men ikke den lodrette scroll.?

overflow-x: hidden

Vil ikke virke i ældre browsere.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-11-06 23:44

Helle G. skrev:

> i forhold til det stramme grafiske design hvor alting
> flugter med hinanden. Jeg er grafiker og har ved
> oprettelse af sitet fokuseret mere på designet end jeg
> skulle.

Det kan man også gøre uden frames.

> Jeg har bare ikke tiden til at lave det om nu da der er
> ret travlt i butikken... Så er der en anden nødløsning til at
> jeg kan skjule den vandrette - men ikke den lodrette scroll.?

Havde du spurgt før du gik i gang, havde din side set helt
anderledes ud, rent kodemæssigt.

Nu bruger du gammeldages kode, og næsten ingen css.

Det er synd at du har slukket for alle scrollbarer, så kan dine
brugere ikke se det hele, og heller ikke scrolle hen til det

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk