IE bug, men hvilken?
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-11-06 19:52

http://www.webdesign101.dk/x/usenet/cssmenu2.html

Siden er en variation over min css-formaterede
flade menu.

Den adskiller sig fra den måde, jeg som regel
positionerer på ved at være indeholdt i en
venstre-float menuspalte.

Eksemplet viser - IE6 only - at menuen rykker
til venstre når :hover-tilstanden indtræffer.

Jeg håber at svaret ligger lige for,og at det
kun er mig, der ikke lige kan se det.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Rune Jensen

Dato : 03-11-06 20:34

"Jørgen Farum Jensen" wrote in message...

> [...]
>
> Eksemplet viser - IE6 only - at menuen rykker
> til venstre når :hover-tilstanden indtræffer.
>
> Jeg håber at svaret ligger lige for,og at det

Hmmm... jeg har også oplevet det, bare hvor det var en enkelt paragraph
som rykkede sig i stedet. Ovenikøbet fra en template, jeg selv har
lavet, hvor det virkede i ét design, men ikke i det næste. Jeg kan ikke
huske, hvordan jeg kom over det, men måske dette kan hjælpe

http://www.webmasterworld.com/forum83/1568.htm?highlight=css+float+links

Der er flere steder beskrevet på nettet om "IE jumping link bug",
desværre skal man søge grundigt for at finde de rigtige sider, og dette
er det eneste, jeg kunne finde.

MVH
Rune

Fra : Stig Holmberg

Dato : 05-11-06 12:43

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Eksemplet viser - IE6 only - at menuen rykker
> til venstre når :hover-tilstanden indtræffer.
>
> Jeg håber at svaret ligger lige for,og at det

Da din hoover state ikke indeholder andet end farve angivelser er det ret
mystisk, men du kan få inspiration fra nedenstående, hvis du da ikke
allerede kender siden:

http://www.positioniseverything.net/explorer.html

Mvh. Stig

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 05-11-06 13:18

Stig Holmberg skrev:

> Da din hoover state ikke indeholder andet end farve angivelser er det ret
> mystisk, men du kan få inspiration fra nedenstående, hvis du da ikke
> [...]

Joh, det er altid det første sted, jeg kigger, når
jeg får mærkelige resultater i IE.

Men det ikke hverken en Peekaboo, en three-pixel
text jog eller en guillotine bug der på færde her.

Jeg tror snarere det har noget at gøre med måden,
hvorpå IE håndterer procentvise bredder.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Stig Holmberg

Dato : 05-11-06 14:14

> [...]
> text jog eller en guillotine bug der på færde her.
>
> Jeg tror snarere det har noget at gøre med måden,
> hvorpå IE håndterer procentvise bredder.

Fejlen forsvinder når man ændrer margin-left på DIV#menucontainer fra 2% til
f.eks. 10px.

Men nu ved jeg ikke om det mere er en teoretisk sport for dig at få det til
at virke

Mvh. Stig

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 05-11-06 17:52

Stig Holmberg skrev:

> [...]
> f.eks. 10px.
>
> Men nu ved jeg ikke om det mere er en teoretisk sport for dig at få det til

Jeg kan jo blive nødt til at finde mig i, at IE6
ikke kan lægge procenter sammen og få det rigtige
resultat, men jeg bryder mig altså ikke om at sætte
nogle spalter op med en procentvis bredde for så
at bruge padding/margin med pixelmål.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Stig Holmberg

Dato : 07-11-06 12:12

> [...]
> resultat, men jeg bryder mig altså ikke om at sætte
> nogle spalter op med en procentvis bredde for så

Løsningen på dit problem findes her:

http://www.positioniseverything.net/explorer/percentages.html

Mvh. Stig