Hjælp! Vil ikke vises rigtigt i firefox.
Fra : Kathrine Schmidt

Dato : 24-10-06 20:15

Jeg har et problem med at få centreret min side i FF. Der er
ingen problemer i IE.

http://www.rtgkom.dk/~kathrines06/

Hilsen Kathrine

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-10-06 20:35

Kathrine Schmidt skrev:

> Jeg har et problem med at få centreret min side i FF. Der er
> ingen problemer i IE.

Start med at validere din side. Du mangler bl.a. at lukke din
iframe.

Mht. centreringen bruger du text-align til at centrere blok-
indhold. Text-align er beregnet til at centrere tekst - eller i
praksis inline-indhold, men ikke blok-indhold. Den korrekte måde at
centrere på er ved at bruge margin: auto - men text-align: centere
er desværre nødvendig hvis man vil have ældre IE-udgaver med.

Se hvordan det kan gøres her: <http://html-faq.dk/2007.asp>.

Hvad er i øvrigt grunden til at du positionerer så mange elementer
på siden?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kathrine Schmidt

Dato : 24-10-06 21:33

Tak for hjælpen.
Det er min første side, så skal lige ind i det. En opgave vi fik i
skolen.

Fra : Kathrine Schmidt

Dato : 25-10-06 14:55

Jens GyldenkærneClausen
> Hvad er i øvrigt grunden til at du positionerer så mange elementer
> på siden?

Jeg tror at det er fordi det var noget af det første jeg fandt ud af.
Er der andre måder at gøre det på?

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-06 20:55

"Kathrine Schmidt" <kath_dkk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et problem med at få centreret min side i FF. Der er
> ingen problemer i IE.
>
> http://www.rtgkom.dk/~kathrines06/

Start med at sætte IE i standardmode, så der er størt mulig chance for den
tolker korrekt. Du sætter IE i standardmode ved at give dine sider en
korrekt doctype. Du har slet ingen doctype nu. Når det er gjort skulle IE
gerne vise din side mere identisk med de øvrige browsere.

Læs mere om doctype-erklæringen her:
http://hintzmann.dk/articles/doctype/

Men noget af dit centreringsproblem har med din width på body at gøre. både
body og #side har du tildelt width på 800px, hvilket i praksis betyder at
der ikke er plads til den margin du definerer på #side, og derfor ingen
centrering. Nye browsere kender forskel på body og html i standardmode,
hvilket betyder at body i princippet kan bruges til at centrere med. Så
sletter du width på body burde siden centrere i FF.

Der sker dog nogle sjove ting med dit indhold, hvilket har med den
positionering af elementerne at gøre, som Jens snakker om. Men forsøg ikke
at afhæjpe det før siden bliver vist i standardmode. Med mindre du går ind
for ekstra arbejde

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/