Div skal indstille sig i højden efter nogl~
Fra : Stine Gerdes

Dato : 24-10-06 13:47

Hej

Når man floater en div inde i en div, kommer den floatede div til
at stikke ud under hoved div'en (sådan som den jo skal gøre).

__main div___________________________
| |
| ---div float ----- --- div float-- |
--|---------------|---|------------|-----
| | | |
---------------- -------------

Problemet er at jeg vil have at den ikke skal stikke ud
nedenunder, men at main div skal ændre højde alt efter hvor mange
div float der er inden i den:

__main div___________________________
| |
| --div float ----- --- div float-- |
| | | | | |
| | | | | |
| ---------------- ------------- |
| |
| --div float ----- --- div float-- |
| | | | | |
| | | | | |
| ---------------- ------------- |
| |

Antallet af rækker af divs float ændre sig, da antallet af dem er
variabel. Derfor skal højden af main div tilpasse sig antallet af
div float rækker.
Breden af main div ændres når brugeren gør sit browser vindue
størrer/mindre, dette kan også være med til at ændre hvor mange
rækker af div float der kommer.

Er der nogle der har en løsning på dette?

Mvh Stine

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stine Gerdes

Dato : 24-10-06 13:51

De lodrette streger forsvandt fra "tegningerne" da jeg oploadede
indlæget.. jeg håber i forstår meningen alligevel.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-10-06 14:07

Stine Gerdes skrev:

> Problemet er at jeg vil have at den ikke skal stikke ud
> nedenunder, men at main div skal ændre højde alt efter hvor mange
> div float der er inden i den:

Du skal bare huske ét ord: clearfix

<http://www.google.dk/search?q=clearfix&btnI=Jeg+føler+mig+heldig>
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.