Udtræk en del af en tekst fra en textarea
Fra : Svend Spuur

Dato : 18-10-06 19:07

Hej!
Håber det er den rigtige nydhedsgruppe!!

Jeg har et testarea der udskrives med variablen ${vis_al_text},
men gerne vil have trukket de første 30 tegn ud, som så udskrives
i f.eks. ${vis_30}...

Kan det lade sig gøre og i såfald hvordan?

På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-10-06 19:42

Svend Spuur skrev:

> Håber det er den rigtige nydhedsgruppe!!

Det ser ikke sådan ud.

> Jeg har et testarea der udskrives med variablen ${vis_al_text},

Det ligner noget php-kode - det er i hvert fald ikke ren html. Hvis
du arbejder på en php-side, så prøv at spørge
i dk.edb.internet.webdesign.serverside.php (kan ikke huske om den
kan nås fra html.dk, men den findes på almindelige newsservere samt
fx nyhedsgrupper.tdconline.dk)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Svend Spuur

Dato : 18-10-06 20:05

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det ser ikke sådan ud.

2X øv! Du skal under alle omstændigheder have tak alligevel!

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-10-06 20:55

Svend Spuur skrev:
> Håber det er den rigtige nydhedsgruppe!!
njah - det ligner til forveksling php. Du kan let tilgå php gruppen via
html.dk, så gør det næste gang

> Jeg har et testarea der udskrives med variablen ${vis_al_text},
> men gerne vil have trukket de første 30 tegn ud, som så udskrives
> i f.eks. ${vis_30}...

brug substr() <http://dk.php.net/substr>

echo substr($vis_al_text, 0, 30);

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Svend Spuur

Dato : 18-10-06 22:16

Jesper Brunholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> njah - det ligner til forveksling php. Du kan let tilgå php gruppen via
> html.dk, så gør det næste gang
>

> brug substr() <http://dk.php.net/substr>
>
> echo substr($vis_al_text, 0, 30);

Øhh.. Sorry. Jeg skal nok se bedre efter næste gang, for du har helt ret i,
at det er php, men jeg har blandet det med html. Så jeg troede...

Du skal have rigtig mange tak for hjælpen!

Venlig hilsen
Svend Spuur