domain til at pege på adsl med fast ip?
Fra : Bent Nielsen

Dato : 23-06-01 13:22

Hvordan får jeg et domain navn til at pege på en fast ip ved TDC
Bredbånd ADSL

BN

Fra : Hauge

Dato : 23-06-01 12:35

Hejsa

"Bent Nielsen" <postmaster@x2000.dk> wrote in message
> Hvordan får jeg et domain navn til at pege på en fast ip ved TDC
> Bredbånd ADSL

Jeg bruger selv DHT (www.dht.dk) til mine 3 domæner, og er fuldt ud tilfreds
med dem.

Mvh Hauge

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-06-01 22:43

On Sat, 23 Jun 2001 13:34:43 +0200, "Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk>
wrote:

>Jeg bruger selv DHT (www.dht.dk) til mine 3 domæner, og er fuldt ud tilfreds
>med dem.

Har kikket lidt på sitet, forstår jeg ret, når jeg forstår at jeg kan
sætte DNS op til at viderstille til mit hostname nemo.dyndns.dk.
således at hver gang jeg ænder IP på dyndns, så vil der blive opgivet
den IP jeg har?

Kan det sættes op med både primær og sekundær mailserver? det er jo
nødvendigt med TDC's mailfilter på NE,,,

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 24-06-01 08:36

Således skrev Ivar Madsen <news-12-04-01@nemo.dyndns.dk> i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl Sat, 23 Jun 2001 23:42:30 +0200:

> [...]
>sætte DNS op til at viderstille til mit hostname nemo.dyndns.dk.
>således at hver gang jeg ænder IP på dyndns, så vil der blive opgivet

Ja.

>Kan det sættes op med både primær og sekundær mailserver? det er jo
>nødvendigt med TDC's mailfilter på NE,,,

Ja.

Bruger det selv, virker fint.

Knud
--
A long-forgotten loved one will appear soon...

Buy the negatives at any price. -- Fortune file

Fra : Nicolai Lang

Dato : 23-06-01 15:19

On Sat, 23 Jun 2001 13:22:24 +0100, Bent Nielsen <postmaster@x2000.dk>
wrote:

>Hvordan får jeg et domain navn til at pege på en fast ip ved TDC
>Bredbånd ADSL

Du får ændret DNS record[en|sene] for domænet til at pege på dit eget
IP#.

That's all.

- Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 24-06-01 21:34

wrote:

>Hvordan får jeg et domain navn til at pege på en fast ip ved TDC
>Bredbånd ADSL

Du kan også benytte vores DNS.

mvh
Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via browser eller email
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere, nu også med dynamisk IP

Fra : Nicolai Lang

Dato : 24-06-01 23:18

On Sun, 24 Jun 2001 22:34:17 +0200, Jørgen Thomsen <un@s.jth.net>
wrote:

Hej Jørgen,

>Du kan også benytte vores DNS.

Nu gik spørgsmålet jo ikke på hvor man får DNS service, men hvordan
man knytter et domæne på en IP adresse.

Med hensyn til DNS services, så findes der mange udbydere til temmelig
mange priser.

Jeg har lige tegnet abonnement hos http://www.worldwidedns.net/. 1
domæne koster US$ 10/år, 10 domæner (som jeg tog) US$ 50/år. De er
_også_ .dk godkendte. Har man brug for endnu flere, bliver det meget
billigere.

Jeg har brugt deres gratis service (som er lukket nu pga misbrug) i
nogle år. Dengang gik det under navnet Central Information Services
(http://www.centralinfo.net).

Mange hilsner
Nicolai

--