Hjælp til at farve del af webside hva. htm~
Fra : Dimitri Hardorff

Dato : 11-10-06 16:19

Hej

Jeg er ved at lave en hjemmeside som pt. ligger på,
http://www.dinmiddelalder.dk/pentus.htm

Mit spm. er, hvordan farver jeg den del af hjemmesiden som ligger
over stregen (den øverste streg) eksempelvis rød? Hvordan skal
HTML-koden være?

Jeg vil blive lykkelig for hjælp.

Mvh.
Dimitri Hardorff

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-10-06 17:53

Dimitri Hardorff skrev:
> [...]
>
> Mit spm. er, hvordan farver jeg den del af hjemmesiden som ligger
> over stregen (den øverste streg) eksempelvis rød? Hvordan skal

Det er lidt svært at sige præcist hvad du
skal gøre med den gammeldags måde, du har
lavet siden.

Der er ingen html-kode, du kan bruge til at
sætte baggrundsfarve, men hvis du vil fortsætte
med kode fra forrige århundrede, er der en
html-attribut der hedder bgcolor="[farve]". Den
kunne du sætte ind i de tabeller, der tegner
siden over den streg du har.

Men det kolorerer jo kun tabellerne og ikke alt det
hvide uden om tabellerne, så du får noget
bøvl med at rette det til.

Den bedste løsning er for mig at se at
oprette et element:

Og en stylesheet formdeklaration
div#sidehoved {
background-color:[Din farve]
}

Og så erstatter du de tre prikker
med alt det, der skal være være i
sidehovedet, inkl. din hr

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Dimitri Hardorff

Dato : 11-10-06 18:35

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> siden over den streg du har.
>
> Men det kolorerer jo kun tabellerne og ikke alt det
> hvide uden om tabellerne, så du får noget

Tak for svaret,

Kan jeg få dig til at skrive hele koden her, jeg kan slet ikke
overskue det.

Tak på forhånd

Fra : gitte

Dato : 11-10-06 19:00

> Mit spm. er, hvordan farver jeg den del af hjemmesiden som ligger
> over stregen (den øverste streg) eksempelvis rød? Hvordan skal
> HTML-koden være?
>
> Jeg vil blive lykkelig for hjælp.

din slut </div>skal placeres som vist her

<h1 align="center"><span class="style9">PENTUS</span> - Projekt for En
Netværksbaseret Tænketank af Unge Socialdemokrater og centrum-venstre</h1>
<hr align="center" width="950"></div>

gitte

Fra : Dimitri Hardorff

Dato : 11-10-06 22:53

gitte wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> <h1 align="center"><span class="style9">PENTUS</span> - Projekt for En
> Netværksbaseret Tænketank af Unge Socialdemokrater og centrum-venstre</h1>

Tak for hjælpen til jer begge :)