udseende på link
Fra : Rune

Dato : 09-10-06 11:49

Jeg skal skrive en linie med et link inden i. Når jeg skriver
linket fremtræder det anderledes end resten af teksten. HTML
koden ser således ud: <p align="center"> <font color="#E50112"
size"3">Siden er lavet af <a
href="http://it-pedellen.dk">it-pedellen.dk

jeg har prøvet at indsætte <a link="#E50112">
</a link>, men det sker der ikke noget ved? hvad er koden for at
redigere i link layoutet ?

Kunne være dejligt med lidt hjælp :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Kristiansen

Dato : 09-10-06 11:57

style="color:#E50112;">IT-Pedellen.dk</a>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-10-06 11:57

Rune skrev:

> Jeg skal skrive en linie med et link inden i. Når jeg skriver
> linket fremtræder det anderledes end resten af teksten.

Det er i sig selv ikke mærkeligt. Browsere formaterer normalt links
så de skiller sig ud fra normal tekst - på den måde kan brugeren
netop se at det er links.

> HTML koden ser således ud: <p align="center"> <font
> color="#E50112" size"3">Siden er lavet af <a
> href="http://it-pedellen.dk">it-pedellen.dk

Jeg gætter på at du gerne vil få linket til at fremstå i den farve
du definerer med <font>. Det kan du også sagtens - bare på en helt
anden måde end du har forsøgt.

Font-koden bør du lægge langt væk - den er meget gammeldags, og af
flere årsager problematisk at anvende. Du skal i stedet benytte css
til at bestemme hvordan din side skal vises - incl. farverne på
links.

Tag et kig på css-tutorialen på html.dk og se om ikke den kan
hjælpe dig videre: <http://www.html.dk/tutorials/css/Default.asp>

> jeg har prøvet at indsætte <a link="#E50112">
> </a link>, men det sker der ikke noget ved?

Link er ikke en parameter til a-elementet - derfor virker
ovenstående ikke. Du kan i princippet sætte farven ved hjælp af
style-parameteren, men det kan ikke betale sig hvis du har mere end
ét link der skal styles. Se de forskellige muligheder i tutorialen
(link ovenfor).
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-06 12:09

"Rune" <runekeller@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal skrive en linie med et link inden i. Når jeg skriver
> linket fremtræder det anderledes end resten af teksten.

Anderledes hvordan? Et link til siden ville være en stor hjælp

HTML
> koden ser således ud: <p align="center"> <font color="#E50112"
> size"3">Siden er lavet af <a
> href="http://it-pedellen.dk">it-pedellen.dk

<a> er ikke lukket korrekt, som du ville opdage hvis du validerede din side,
men om fejlen skyldes det ved jeg ikke.

Men det er nu en noget gammeldags måde at skrive det på, i dag ville man
gøre sådan her. Og nok også placere CSS'en i et eksternt ark.

> jeg har prøvet at indsætte <a link="#E50112">
> </a link>, men det sker der ikke noget ved? hvad er koden for at
> redigere i link layoutet ?

Du kan sætte style="" på <a> ligesom jeg har gjort med <p> ovenover

Eksempel

<a style="color:#e50112;" href="....">...</a>

> Kunne være dejligt med lidt hjælp :)

Jeg vil anbefale dig at gemmengå de tutorials som du finder på ovenstående
side (den du skriver via)

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 09-10-06 13:18

Rune skrev:
> [...]
> linket fremtræder det anderledes end resten af teksten. HTML
> koden ser således ud: <p align="center"> <font color="#E50112"

Hej Rune
Det nemmeste ville være at definere det i dit Joomla css.
Det template du har lavet har ret svært ved at validerer!