Vertical align
Fra : Lars

Dato : 09-10-06 04:31

Jeg har en række billeder der enten er orienteret som landscape eller
portrait. Jeg vil gerne bruge div'er til at vise billederne. Og jeg vil
gerne centrere dem i en boks med fast højde og bredde. Jeg har fået
dem til at centrere horisontalt, men har problemer med at få dem til
at centrere vertikalt:

http://www.larsolesen.dk/

Er der nogen, der har en css-baseret løsning? Eller er det nødvendigt
at mærke op med tabeller for at få den ønskede effekt?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 09-10-06 09:28

Lars skrev:
> [...]
>
> Er der nogen, der har en css-baseret løsning? Eller er det nødvendigt
> at mærke op med tabeller for at få den ønskede effekt?

div.boxcontainer {
position:relative;
width:[bredde]
height:[højde]
}
div.boxcontainer img {
border:none;
position:absolute;
left:50%;
top:50%;
margin-left1/2 billedbredde];
margin-top1/2 billedhøjde];
}
hvor det i de kantede parenteser
er det, du selv skal skrive ind.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Lars

Dato : 10-10-06 21:05

[snip kode]

Det ville potentielt virke, hvis billederne vender den samme vej, men
læg mærke til følgende:

--
Lars

Fra : Lars