validerende flash uden IE ramme ??
Fra : John Kjoller

Dato : 01-10-06 19:13

Nogen her der ved hvordan man sætter et flash element ind, - så det
validerer, og så IE ikke laver den irriterende "Klik for at aktivere dette
element"-ramme ??

Kh
John

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 01-10-06 21:02

http://www.alistapart.com/stories/flashsatay/

> og så IE ikke laver den irriterende "Klik for at aktivere dette
> element"-ramme ??

Det er vist en indstilling i browseren - det kan du ikke gøre noget ved.

Mvh. Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : John Kjoller

Dato : 01-10-06 21:50

Mikkel skrev:
> Det er vist en indstilling i browseren - det kan du ikke gøre noget ved.

Wow! - Kan det virkelig passe??

KH
John

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-10-06 22:46

John Kjoller skrev:

> Wow! - Kan det virkelig passe??

Ikke helt. Man kan omgå aktiveringsbeskeden med javascript. Der
findes eksempler på nettet og der har vist også været noget i en af
disse grupper - har ikke lige tid til at grave det frem nu.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : jopa

Dato : 02-10-06 13:07

John Kjoller skriblede bla:
> Nogen her der ved hvordan man sætter et flash element ind, - så det
> validerer, og så IE ikke laver den irriterende "Klik for at aktivere
> dette element"-ramme ??

<object
type="application/x-shockwave-flash" data="flash.swf"
height="xxx" width="xxx"><param name="movie"
value="flash.swf" /></object>

Skulle validere

--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : John Kjoller

Dato : 03-10-06 01:52

John (Jopa) skrev:
> <object
> type="application/x-shockwave-flash" data="flash.swf"
> height="xxx" width="xxx"><param name="movie"
> value="flash.swf" /></object>
>
> Skulle validere

Det gør det også. (og det er også sådan jeg sætter den ind) - men IE7 laver
en ramme omkring flashen, og beder brugeren om at klikke på flashen for at
"aktivere objektet".

- Og det er den jeg er ude efter at slippe for....

Mvh
John

Fra : jopa

Dato : 03-10-06 08:53

John Kjoller skriblede bla:

> [...]
> flashen for at "aktivere objektet".
>
> - Og det er den jeg er ude efter at slippe for....

Ok IE 7 den kender jeg ikke jeg lever stadig i fortiden
--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : John Kjoller

Dato : 03-10-06 11:52

Jeg selv skrev:
> Det gør det også. (og det er også sådan jeg sætter den ind) - men IE7
> laver en ramme omkring flashen, og beder brugeren om at klikke på flashen
> for at "aktivere objektet".

Jeg mente IE6... undskyld.

KH
john

Fra : jopa

Dato : 03-10-06 13:41

John Kjoller skriblede bla:

> Jeg mente IE6... undskyld.

Så er det vel et ? om at opdatere din XP
--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-10-06 08:59

John Kjoller skrev:

> Det gør det også. (og det er også sådan jeg sætter den ind) -
> men IE7 laver en ramme omkring flashen, og beder brugeren om
> at klikke på flashen for at "aktivere objektet".

Det gør IE6 med alle opdateringer også.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jopa

Dato : 03-10-06 09:28

Jens Gyldenkærne Clausen skriblede bla:

> Det gør IE6 med alle opdateringer også.

Hmm det har jeg ikke observeret.
Har du et link til en side hvor jeg lige kan teste det ?
Sker ikke på mine egne flashsider

--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-10-06 09:58

jopa skrev:

> Hmm det har jeg ikke observeret.

Hvilket operativsystem anvender du?

Så vidt jeg husker er det kun til XP at opdateringen til IE6 er
frigivet.

Du kan se mere om opdateringen her:

<http://www.ediy.co.nz/internet-explorer-flash-applet-activation-fix-xidc19237.html>

<http://blog.deconcept.com/2005/12/15/internet-explorer-eolas-changes-and-the-flash-plugin/>

<http://www.microsoft.com/windows/ie/ie6/using/techinfo/activexupdate.mspx>

<http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/overview/activating_activex.asp>

<http://en.wikipedia.org/wiki/Eolas#Browser_Changes>
--
Bolig søges. Andel eller leje i Emdrup, Nordvest, Nørrebro,
Søborg eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.

Fra : jopa

Dato : 03-10-06 10:05

Jens Gyldenkærne Clausen skriblede bla:

> Hvilket operativsystem anvender du?

XP og opdaterer jævnligt
--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-10-06 14:04

jopa skrev:

> Så er det vel et ? om at opdatere din XP

Niks - det er fuldt opdaterede XP/IE6'ere der smækker "klik her
for at aktivere"-boksen op.

Se fx siden her: <http://www.glasshaus.com/flash1.asp?token=0>

Har du evt. installeret en dims der omgår aktiveringen? (der
findes efter sigende den mulighed - har ikke selv afprøvet det).

Faldt i øvrigt lige over et par blogartikler mere om emnet:
<http://www.omflash.dk/2006/eolas-patch-er-ude-nu.html>
<http://www.omflash.dk/2006/danske-netmedier-darligt-forberedt-pa-ny-patch-til-internet-explorer.html>

Fra : jopa

Dato : 03-10-06 14:31

Jens Gyldenkærne Clausen skriblede bla:
> Niks - det er fuldt opdaterede XP/IE6'ere der smækker "klik her
> for at aktivere"-boksen op.

Ok jeg har misforstået
Der kommer en gul boks med teksten ik!
Den har jeg da aldrig før bemærket.
Bruger nu heller ikke IE dagligt

--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-10-06 14:47

jopa skrev:

> Ok jeg har misforstået
> Der kommer en gul boks med teksten ik!

Netop.

> Den har jeg da aldrig før bemærket.

Man bemærker den heller ikke hvis man bare ser en flash-side i IE -
det er først hvis man skal bruge flash-objektet at den gør sig
bemærket. Efterhånden har mange sites også opdateret deres flash-
sider med javascript så boksen ikke kommer op.