margin/padding baggrund i FF + Opera
Fra : Lindkold

Dato : 29-09-06 11:46

Hej alle,

På test-siden:
http://www.lindkold.dk/gourmet/test.html

Har jeg i bunden en grå Nyhedsboks - med 2 baggrunds-billeder (de runde
hjørner foroven og forneden) der skal udvide
sig når teksten i boksen skaleres. Den ser ud som den skal i IE.
Men i FF og Opera bliver billedet med de øverste runde hjørner skubbet helt
op i toppen? Pourquoi, spørger jeg bare..?

Har rodet lidt med margin/padding for p-elementer og fejlen ligger nok der
et sted - kan bare ikke lige gennemskue hvor?

(PS: test-side, så se bort fra pixel-definerede font-størrelser pt. Ved godt
de ikke kan skaleres i IE)

--
Lindkold

www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt design | Lindkold Webdesign

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-06 12:04

Lindkold wrote:
> [...]
> Men i FF og Opera bliver billedet med de øverste runde hjørner
> skubbet helt op i toppen? Pourquoi, spørger jeg bare..?

så vidt jeg kan se hiver du det over nyhedsboksen ud af sidens normale flow
med float: left, så prøv med clear:both på din <div id="nyhedsboks">

> (PS: test-side, så se bort fra pixel-definerede font-størrelser pt.
> Ved godt de ikke kan skaleres i IE)

Giver det ikke dobbeltarbejde? Lav det da som det skal være i første omgang,
og så undgår du også ubehagelige overraskelser, hvis der er noget som ikke
opfører sig som forventet

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Lindkold

Dato : 29-09-06 12:22

"Carsten Sørensen" skrev i en meddelelse

> så vidt jeg kan se hiver du det over nyhedsboksen ud af sidens normale
> flow med float: left, så prøv med clear:both på din <div id="nyhedsboks">

Tak for hjælpen...
Men kan du lige forklare den - for når jeg floater ovenstående div'er left
og
derefter har en ny div - så er den jo pr. automatik et blok-element, og
burde derfor starte under (eller efter)
de ovenstående div'er?? Eller er det forkert opfattet?

> Giver det ikke dobbeltarbejde? Lav det da som det skal være i første
> omgang, og så undgår du også ubehagelige overraskelser, hvis der er noget
> som ikke opfører sig som forventet

Det har du ret i - men jeg har rodet lidt rundt i denne menu (design-blokade
i hovedet) og
er strandet lidt. Og har et lille dilemma her, for jeg vil gerne holde
designet på knapperne men
det hele ryger hvis teksten i menu-boksene kunne skaleres og boksene skulle
kunne"vokse".
Omvendt ville jeg på dette stadie ikke smide for meget arbejde i siden, da
jeg slet ikke ved om
kunden overhovedet kan lide designet?

Lindkold
--
www.lindkold.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-09-06 14:34

Lindkold wrote:

> [...]
> og burde derfor starte under (eller efter)
> de ovenstående div'er?? Eller er det forkert opfattet?

Floater du en div med fastsat bredde left, vil efterfølgende div 8i koden)
lægge til højre for den første (i browseren) hvis der er plads.

Sætter du clear på den anden div, lægger den sig under den første, som er
floated:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/float.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Lindkold

Dato : 29-09-06 14:56

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> lægge til højre for den første (i browseren) hvis der er plads.
>
> Sætter du clear på den anden div, lægger den sig under den første, som er

Klart, tak.

Lindkold