Tabeller ud - CSS ind
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 28-09-06 14:35

Jeg sidder og roder med www.vocalart.dk og har efterhånden fået lavet et OK
design, synes jeg. Jeg har også lavet et stylesheet, men jeg vil også gerne
kunne undgå de skide tabeller. Det var den eneste måde, jeg lige kunne få
sat layoutet op som jeg gerne vil have det.

Er der nogen, der kan lede mig på rette vej mht. hvad jeg skal lave i stedet
for tabeller? HVORDAN jeg skal omgå det...
--
Mvh Claus
www.vocalart.dk OPDATERET,

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-09-06 15:59

Claus Skaarup (Arbejde) wrote:

> Er der nogen, der kan lede mig på rette vej mht. hvad jeg skal lave i
> stedet for tabeller? HVORDAN jeg skal omgå det...

Du gør helt uden tvingende grund udstakt brug af absolut positionerede
elementer. Hele dit design kan uden problemer laves alene med floatede
div'er. Du bruger i forvejen float til ikonerne til venstre for
menuteksterne, så du må formodes at kende tekniken.

Læg din menu ind i en liste med ikonerne indsat i listepunkterne. Læg din
menu og din nyhedsbok ind i en fælles div, der gives den nødvendige bredde
og floates left. Læg alt til højre for menuen ind i en anden div. Læg til
slut det hele ind i en ny fælles div, som du centerer vandret på siden:

<ul id="menu>
<li>Menupunkt</li>
<li>Menupunkt</li>
</ul>
Nyhedsroller indhold
Topbar indhold
Sideindhold
Footer indhold

PS: Du har en stavefejl i underoverskriften i din header: koncertker

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Claus Skaarup

Dato : 28-09-06 16:33

Erik Ginnerskov skrev:
> Claus Skaarup (Arbejde) wrote:

> <ul id="menu>
> <li>Menupunkt</li>
> <li>Menupunkt</li>
> </ul>
> Nyhedsroller indhold
> Topbar indhold
> Sideindhold
> Footer indhold

Tusind tak for det. Nu er der noget at arbejde videre med.

> PS: Du har en stavefejl i underoverskriften i din header: koncertker

ØV!

--
Med venlig hilsen Claus
www.skaarup.nl www.vocalart.dk

Fra : Claus Skaarup

Dato : 28-09-06 16:33

Fra : Anders

Dato : 28-09-06 19:55

Claus Skaarup (Arbejde) skrev:

> [...]

> Er der nogen, der kan lede mig på rette vej mht. hvad jeg skal lave i stedet
> for tabeller? HVORDAN jeg skal omgå det...

Jamen du har da allerede lavet et langt CSS dokument? Du skal så
positionere de elementer du vil have f.eks. med div classes.

Se evt. http://www.html.dk/tutorials/css/

Må jeg have lov at komme med et forslag? Sæt en lille padding på de
bokse med indhold, det gør dem lidt lettere at læse.