MySql / PHP problem
Fra : Lars Lindgren

Dato : 23-06-01 11:58

Hej allesammen

Jeg har oprettet en lille MySql database og prøver nu at få PHP til at
arbejde med den, men af ukendte årsager kommer PHP med flg. besked:

Fatal error: Call to unsupported or undefined function mysql_connect()
in c:\apache\htdocs\database.php3 on line 2.

Såvidt jeg kan se burde der ikke være fejl i koden, så hvad gør jeg
forkert ?

---

<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "root", "kodeord");
mysql_select_db("database");
$result = mysql_query("select * from tabel");
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo $row["Navn"];
}
mysql_close($conn);
?>

Fra : Anders Johannsen

Dato : 23-06-01 11:55

> Hej allesammen

Hej

> [...]
>
> Fatal error: Call to unsupported or undefined function mysql_connect()
> in c:\apache\htdocs\database.php3 on line 2.

Her ligger dit problem -- der er ikke kompileret MySQL support ind i din
php.

/A
--
Nu med transport til Midtfynsfestival -- www.midtfyn.com

Fra : Jonas Delfs

Dato : 23-06-01 12:00

"Lars Lindgren" <tegnestue@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> in c:\apache\htdocs\database.php3 on line 2.
>
> Såvidt jeg kan se burde der ikke være fejl i koden, så hvad gør jeg

Da MySQL-support automatisk bliver loadet i PHP fra PHP4, så vil jeg gætte
på at du kører PHP3? -opgradér da til den nye php4.0.6

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk
e72bd3e51a7937c87d28b85d677a97b2

Fra : Jonas Delfs

Dato : 23-06-01 12:04

"Jonas Delfs" <jonas@nospam.delfs.dk> skrev i en meddelelse

> Da MySQL-support automatisk bliver loadet i PHP fra PHP4,

.... men det er måske kun den binære win32 build?

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 23-06-01 16:02

"Jonas Delfs" <jonas@nospam.delfs.dk> wrote in message

> ... men det er måske kun den binære win32 build?

yup, kun dér..

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Lars Lindgren

Dato : 23-06-01 14:00

Jonas Delfs <jonas@nospam.delfs.dk> wrote:

> Da MySQL-support automatisk bliver loadet i PHP fra PHP4, så vil jeg gætte
> på at du kører PHP3? -opgradér da til den nye php4.0.6

Det er nemlig korrekt at jeg kører med PHP3, og jeg må så snarest få
lagt PHP4 ind. Tak for svarene!

Med venlig hilsen
Lars