Lidt fejlsøgning
Fra : Jacob Ask

Dato : 26-09-06 13:20

Jeg har overtaget styringen af en side. Planen er at den skal laves
lidt om, men det bliver ikke før der er tid. Indtil videre må den
blive som den er. Nogle småting irreterer mig dog.

http://www.aarhushavkajakklub.dk/udvalg.html er der et "<" i
starten - hvor f***** kommer det fra. Har prøvet at søge det igennem.
Et forsøg på at se om siden validerer giver alt for mange fejl (det
bliver nok nemmere at starte fra bunden end det gør at rette op -
desværre). Nogen der har et bud på hvor det stammer fra.

Mvh
Jacob ask

Fra : Holst

Dato : 26-09-06 13:31

Jacob Ask wrote:

> [...]
> bliver nok nemmere at starte fra bunden end det gør at rette op -
> desværre). Nogen der har et bud på hvor det stammer fra.

Hvis du starter oppefra med at rette fejlene ifølge:

<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.aarhushavkajakklub.dk%2Fudvalg.html>

forsvinder det sikkert af sig selv.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-09-06 13:31

Jacob Ask skrev:
> [...]
> bliver nok nemmere at starte fra bunden end det gør at rette op -
> desværre). Nogen der har et bud på hvor det stammer fra.

Lav en tekstsøgning på
<<

Det er en <<td ...>. Jeg har desværre ikke linienummeret.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Jacob Ask

Dato : 26-09-06 13:34

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Det er en <<td ...>. Jeg har desværre ikke linienummeret.
> --
>
> Med venlig hilsen
>
> Jørgen Farum Jensen
> http://www.webdesign101.dk
> .

Jeg har også lige fundet den - og det er nu rettet. Nu skal jeg bare
igang med alle de andre fejl....

Ellers mange tak
Jacob ask

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-09-06 13:39

Jacob Ask skrev:

> på http://www.aarhushavkajakklub.dk/udvalg.html er der et "<"
> i starten - hvor f***** kommer det fra.

Det kommer så vidt jeg kan se pga tabelkoden (<table>) der ikke
afsluttes korrekt.

> Et forsøg på at se om siden validerer giver alt for mange fejl

42 fejl er da ikke så galt - der er sider med flere hundrede. Mange
af dem er ensartede fejl der kan rettes med søg og erstat - eller
du kan bruge HTML Tidy: http://infohound.net/tidy/ (se eksempel på
resultat her: <http://kortlink.dk/325n>).
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jacob Ask

Dato : 26-09-06 14:17

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> 42 fejl er da ikke så galt - der er sider med flere hundrede. Mange
> af dem er ensartede fejl der kan rettes med søg og erstat - eller
> [...]

Det er da et meget godt link - det vil jeg kigge nærmere på. nej 42
fejl er ikke så galt, men det er også kun en af mange undersider som
alle har fejl i samme størrelsesorden. Meget af det kunne muligvis
rettes ved at ændre til en loose doc-type istedet for den valgte
strict.

Mvh
Jacob ask

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-09-06 21:53

Jacob Ask skrev:

> Meget af det kunne muligvis rettes ved at ændre
> til en loose doc-type istedet for den valgte strict.

Tag hellere udfordringen op, det lærer du en masse
af. Prøv at fjerne alle de steder hvor der står

valign=top

Det løser de fleste af fejlene.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jacob Ask

Dato : 29-09-06 06:30

Allan Vebel wrote:
> Tag hellere udfordringen op, det lærer du en masse
> af. Prøv at fjerne alle de steder hvor der står

> [...]

Du har jo nok ret. Jeg må vidst hellere lige se om jeg ikke kan finde
en ledig weekend. Kommer mange af fejlende ikke også af at der er
brugt store bogstaver i mange erklæringer (ja jeg skal have læst lidt
om hvad man må og ikke må i strict...).

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 29-09-06 07:11

Jacob Ask skrev:

> [...]
> en ledig weekend. Kommer mange af fejlende ikke også af at der er
> brugt store bogstaver i mange erklæringer (ja jeg skal have læst lidt

Man lærer selvfølgelig mest af at køre hele korrektionen "i hånden", men
jeg vil gøre opmærksom på at der findes plug-ins som Tidy [1] som kan
rydde rigtigt meget op på sagerne.

Tidy kan dels køres som browserplugin til FF, men endnu mere effektivt
er det hvis det tilknyttes en editor som HTML-Kit (og sikkert også
andre, jeg taler bare som jeg har erfaring til ) hvor det er muligt
at køre batch-oprydning på et helt site, man har liggende på computeren.
Det er smart at have en backup, og det er klogt at kigge på resultatet,
men det er gevaldigt effektivt!

Som en sidebemærkning vil jeg sige at jeg har opdaget at hvis man lader
word gemme som html, og så beder Tidy om at køre "Strip surplus Word
2000 tags" så har man faktisk en kode der er rimeligt nydeligt opmærket
uden ret meget ekstra stads

mvh

Jesper Brunholm

[1] <http://tidy.sourceforge.net/>

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-09-06 22:17

Det har jeg skrevet lidt om på http://html-faq.dk/3004.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jacob Ask

Dato : 29-09-06 07:55

Jesper Brunholm wrote:

> Man lærer selvfølgelig mest af at køre hele korrektionen "i hånden", men
> jeg vil gøre opmærksom på at der findes plug-ins som Tidy [1] som kan
> [...]

Jeg tror nu jeg starter med at gøre det i hånden (selvom det da er et
rart plugin - som jeg sikkert vil bruge på et andet tidspunkt). Mit
valg kommer nok af, at jeg er fuldstændigt selvlært - og dette så
vil give mig en "undskyldning" for at sætte mig ind i xhtml strict.
Sitet jeg skal lave det på virker som sådan fint som det er nu, så
det haster ikke - jeg har bare en lidt stædigt stolthed i at det jeg
står for skal være i orden.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-09-06 19:12

On 28 Sep 2006 23:54:37 -0700, "Jacob Ask" <jacobask@gmail.com> wrote:

>jeg har bare en lidt stædigt stolthed i at det jeg
>står for skal være i orden.

Er det ikke lidt gammeldags?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 29-09-06 19:55

Jørn Andersen skrev:

> Er det ikke lidt gammeldags?

LOL! - jo, men gudskelov (det er også gammeldags) er der en hel del der
stadig har det sådan

mvh

Jesper Brunholm