em og % blandet sammen
Fra : kristian ulrik ander~

Dato : 23-09-06 16:41

Hej - jeg sidder og fundere om det er helt i skoven og lave sine
elementer i em og sine fonte i % ?

Jeg har sidet og lavet nogle små test og jeg oplever ikke at der
sker misforståelser i de forskellige browser men alligevel er jeg
i tvivl om fornuften i det.

med venlig hilsen Kristian Ulrik Andersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-06 17:21

kristian ulrik andersen wrote:
> Hej - jeg sidder og fundere om det er helt i skoven og lave sine
> elementer i em og sine fonte i % ?

Næeh det burde ikke være noget problem

> Jeg har sidet og lavet nogle små test og jeg oplever ikke at der
> sker misforståelser i de forskellige browser men alligevel er jeg
> i tvivl om fornuften i det.

Det vigtigste er jo sådan set at angive tekststørrelsen i enten % eller em,
så det også kan skalere i IE. Skal du have et mere præcist svar skal vi nok
have et link til siden, så vi kan se hvordan sammenhængen er mellem % og em.

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-09-06 17:51

kristian ulrik andersen skrev:
> [...]
> sker misforståelser i de forskellige browser men alligevel er jeg
> i tvivl om fornuften i det.
>
> med venlig hilsen Kristian Ulrik Andersen

Jeg har lavet et par eksempler på dette,
jf. bl.a.
http://www.webdesign101.dk/design/eksempler/eksempel_11.php

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : kristian ulrik ander~

Dato : 23-09-06 20:00

> Jeg har lavet et par eksempler på dette,
> jf. bl.a.
> http://www.webdesign101.dk/design/eksempler/eksempel_11.php

jep den er jeg med på men som jeg forstår det så er både dine
elementer og fonte i em
det som jeg tænker at gører er at lave elementer i em og fonten i %
netop pga. IE, jeg ser at funktionen du nævner virker, men jeg ville
gerne undgå "Den lidt aparte udformning"

altså jeg mener ikke at det giver nogle problemer efter en lille
diskution med mig selv, og min kærste bliver helt væk i blikket, når
jeg nævner ordet html så der er der ikke mulighed for megen diskution
der

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-09-06 23:32

kristian ulrik andersen skrev:

> jep den er jeg med på men som jeg forstår det så er både dine
> elementer og fonte i em

Jeg har jo forskellige modeller.

> det som jeg tænker at gører er at lave elementer i em og fonten i %
> netop pga. IE, jeg ser at funktionen du nævner virker, men jeg ville
> gerne undgå "Den lidt aparte udformning"

Den aparte udformning af procenten er jo kun,
hvis man absolut vil sætte en font-size på
body-markøren. Og da kun aht Opera.

Jeg bruger ikke slev font-size på body-markøren, men
bruger netop em'er til normal layout og et meget
begrænset mål af procenter til visse tekstmarkører,
se for eksempel
http://www.webdesign101.dk/showcase/

> [...]
> diskution med mig selv, og min kærste bliver helt væk i blikket, når
> jeg nævner ordet html så der er der ikke mulighed for megen diskution

Næh, men hvor mange kan sige at de har en
kone eller kæreste, der har samme interesse
som en selv?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..