CSS, problem med at bruge CSS på alle doku~
Fra : Jannik Olsen

Dato : 21-09-06 19:50

X Jeg har følgende i min index.html
<head>
<title>Mit dokument</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="Style/style.css">
</head>

Så har jeg lavet en mappe der hedderStyle hvori der ligger en fil
der hedder style.css!

men når jeg logger på min hjemmeside er den bare blank, nogle der
kan hjælpe?

Har fundet ud af at hvis jeg sletter, alt i Style og bare ligger
en alm. background så reagere den fint, så det må være noget inde
i filen.. Kan sende filen hvis nogle ville være behjælpelige med
at fixe det... evt.via msn

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ove Lie

Dato : 21-09-06 19:57

"Jannik Olsen" <moeffer2003@hotmail.com> skrev i melding

> Så har jeg lavet en mappe der hedderStyle hvori der ligger en fil
> der hedder style.css!

Hvilket system ligger serveren på? er det linux så er den avhengig av rett
størrelse på bokstavene. windows bryr seg ikke om slikt og kan godt finne på
å presentere små som store og motsatt. Prøv å finne ut om det som står i
html, er likt det faktiske.

F.eks.

du har Style/style.css i html men mappen filen kan hete Style/Style.CSS

-Ove

Fra : Jannik Olsen

Dato : 21-09-06 20:10

Hej Ove..

Jeg har ikke noget problem med at linke til filen i index.html . Men der er
noget galt inde i filen style.css, så ville gerne sende den til en der er en
haj til CSS...

Fra : rasmus carlsen

Dato : 21-09-06 20:28

"Jannik Olsen" <moeffer2003@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der hedder style.css!
>
> men når jeg logger på min hjemmeside er den bare blank, nogle der

- jamen det er jo også bare en blank side ... der er jo ingen tekst eller
noget.

ras

Fra : Jannik Olsen

Dato : 21-09-06 21:36

Jamen linien nedeunder referere jo til et CSS sheet, men den vil ikke vise
det på siden.. Jeg lder efter en der ved rigtigt meget om CSS og så vil jeg
sende det til vedkommende.

Fra : Leonard

Dato : 21-09-06 21:56

Jannik Olsen <moeffer2003@hotmail.com> wrote:

>Jamen linien nedeunder referere jo til et CSS sheet, men den vil ikke vise
>det på siden.. Jeg lder efter en der ved rigtigt meget om CSS og så vil jeg
>sende det til vedkommende.

du kan ikke have indhold i css-filen, der skal stå alt om hvilke
farver, størrelser, positioner, baggrunde osv, der skal være, men
indholdet skal være i din html-fil.
Prøv at skrive noget i din html-fil mellem linierne:
så vil du opdage at det er der indholdet skal være.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-09-06 22:11

Jannik Olsen skrev:
> Jamen linien nedeunder referere jo til et CSS sheet, men den vil ikke vise
> det på siden.. Jeg lder efter en der ved rigtigt meget om CSS og så vil jeg
> sende det til vedkommende.

Der er mange her der ved meget om CSS,
men fælles for dem alle er, at det er her det
foregår, og ikke via e-mail eller msn eller
sms eller hvad man nu kan finde på på.

Du er derfor nødt til at give os et link
til siden.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-09-06 21:41

Jannik Olsen skrev:

> Så har jeg lavet en mappe der hedderStyle hvori
> der ligger en fil der hedder style.css!

Prøv at undlade mappen, læg bare style.css i roden,
og ret stien i filerne til:

<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">

> så det må være noget inde i filen.

Ja, men vi kan ikke se det - giv lige et link til siden, ellers
har vi slet ikke mulighed for at hjælpe dig

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk