Højre border?
Fra : Stefan Køberl

Dato : 19-09-06 20:37

Hej,

På denne side http://www.infoscape.dk/hjaelp/lone60.html
er højre border pænt usmart, fordi den har forskellig længe/højde
alt efter browserstørrelse, opløsning osv.

Nogen der kan se en smart måde, der gør at den vises ens i alle
browsere mm. Kan jeg bruge en speciel værdi der lige og lige vil
passe til alle opløsninger og alt, eller skal jeg vælge
kasse-metoden? (Lave et transparent lag over, med en højreborder)

Hvis der ikke er nogen let vej udenom, er det så kassemetoden der
skal tages i brug, eller er der en lettere? Hvordan gøres det, og
er der nogen der kan forklare eller har link til en guide
omhandlende dette emne?

Mvh. Stefan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 19-09-06 20:53

Stefan Køberl skrev:
> [...]
> skal tages i brug, eller er der en lettere? Hvordan gøres det, og
> er der nogen der kan forklare eller har link til en guide

Hvor svært kan det være? Jeg går ud fra
at du vil have at den 2 pixel brede border skal gå
hele vejen rundt om alt indholdet?
Så hvorfor ikke sætte den border på
dit #page-element, og nøje med en border-bottom
på dit sidehoved og en border-top på din
sidefod?

Du kan aldrig få det til at lykkes med en
border-right på et absolut positioneret
element.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Stefan Køberl

Dato : 20-09-06 06:51

> [...]
> Så hvorfor ikke sætte den border på
> dit #page-element, og nøje med en border-bottom
> på dit sidehoved og en border-top på din

Ja det virker og du har ret. Ved ikke lige hvad jeg har haft gang i -
det er nok min logiske sans der fejler :s

> Du kan aldrig få det til at lykkes med en
> border-right på et absolut positioneret
> element.

Nej okay - men mange tak for indlægget. Det hjalp!