Hvordan ændres linkfarve?
Fra : Jonas Juhl

Dato : 19-09-06 12:04

Når jeg fører musen henover mit link, skifter det farve. hvordan
ændrer jeg den farve, som linket skifter til?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-09-06 12:21

Jonas Juhl skrev:

> Når jeg fører musen henover mit link, skifter det farve. hvordan
> ændrer jeg den farve, som linket skifter til?

Tag et kig her:
<http://www.html.dk/tutorials/css/lektion6.asp#hover>

- eller her:
<http://www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/link.asp>
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-06 12:30

Jonas Juhl skrev:

> Når jeg fører musen henover mit link, skifter det farve. hvordan
> ændrer jeg den farve, som linket skifter til?

Med CSS.

Den tilstand hvor musen er over linket, hedder hover i CSS. Her
er opskriften på grønne links på gul baggrund der skifter til
røde når musen føres over:

a { color: green; background: yellow; }
a:hover { color: red; background: yellow; }

Det kræver ingen ændringer i selve HTML'en. Det påvirker alle
links.

Man kan også have en kodeblok der er pakket ind i en div hvor man
såsætter egenskaberne kun for de links der er i blokken.

--
Bertel

Fra : Jonas Juhl

Dato : 19-09-06 16:26

Tak til jer begge.... har fået det til at virke!