Spørgeskema
Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 13:06

Jeg skal oprette et skema hvor folk skal udfylde
navn, adresse, tidspunkter samt en masse andre
data som skal gemmes i variabler og sidenhen smides i MySQL.

Hvordan gøres det nemmest ?
Findes der software som kan lave det og hvad hedder det ?

Mvh. Allan

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-09-06 13:31

On Mon, 18 Sep 2006 14:06:24 +0200, "AM" <vaild> wrote:

> [...]
>
>Hvordan gøres det nemmest ?
>Findes der software som kan lave det og hvad hedder det ?

Du skal nok bruge noget serverside, fx ASP eller PHP. Om det er det
ene eller det afhænger af, hvad dit webhotel eller din webserber har
installeret.

Spørgsmål om PHP kan stilles i:
<news: dk.edb.internet.webdesign.serverside.php>
Spørgsmål om ASP kan stilles i:
<news: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp>

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 14:01

> [...]
> <news: dk.edb.internet.webdesign.serverside.php>
> Spørgsmål om ASP kan stilles i:
> <news: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp>

Ok tak men nu var jo mere omkring det at lave et htmlskema men "ruder" og
"knapper" i HTML

Allan

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-09-06 15:05

AM skrev:
[snip lave spørgeskema]
> Ok tak men nu var jo mere omkring det at lave et htmlskema men "ruder" og
> "knapper" i HTML

Jeg kan hverken komme på programmer eller tutorials om at lave gode
forms. A List Apart har vist en artikel om "accessible forms layout",
men det er hvad jeg lige kan komme på...

Jeg vil anbefale at bruge <label>s, især til radio og checkbokse. Jeg
har et layout i sving her: http://www.folkclubfyn.dk/sporgeskema.html
som du gerne må bruge html og css fra, og du må også gerne smide
uddybende spørgsmål om hvad og hvorfor herinde...

Hvis nogen udfylder det som test, så skriv lige test i et par af
felterne

mvh

Jesper Brunholm