Test af hjemmeside
Fra : Flemming V

Dato : 14-09-06 08:57

Hejsa

Jeg er lidt usikker på om mit spørgsmål, kommer i det rigtige
forum. Så jeg håber at i bærer over med mig hvis det er havnet i
det forkerte forum for spørgsmål.

Jeg er rimelig ny i dette univers i det at lave hjemmesider, jeg
har lavet en hjemmeside som kun er et oplæg, men da der er en del
personer som skal ind og give deres besyv med, hvordan den skal
tage sig ud, og der ikke er bestilt en www. adr endnu.
Så for at undgå at der kommer en masse opdateringer ud som mails,
har jeg tænkt på om man kan tage dette oplæg, og ligge på mit
ejet domæne, dog uden at man umidelbart kan se at der ligger
noget andet på siden.

Jeg håber i forstår mit spørgsmål

Med venlig hilsen

Flemming

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-09-06 09:58

Flemming V skrev:

> [...]
> har jeg tænkt på om man kan tage dette oplæg, og ligge på mit
> ejet domæne, dog uden at man umidelbart kan se at der ligger

Det kan du sagtens gøre. Lad os sige at jeg laver en hjemmeside
der handler om trompeter og vil lægge den på mit
lundhansen.dk-domæne. Så opretter jeg bare en mappe på domænet
til mine testfiler og lægger hele molesjasen der.

Hvis mappen hedder "trompeter", kan jeg bare kalde indgangsfilen
for "index.html" og så opgive linket som:

   lundhansen.dk/trompeter/

Hvis jeg vil kalde indgangsfilen noget andet (f.eks.
trompeter.html), bliver linket:

   lundhansen.dk/trompeter/trompeter.html

Da mine trompetfiler ikke har links til noget af det andet der
ligger på domænet, kan man ikke fra disse sider 'se' det. Da jeg
heller ikke linker fra de gamle sider til trompetsiderne, vil
folk der besøger dem, heller ikke opdage de nye sider. Det vil
derfor i praksis kun være dem der får adressen i en mail (eller
på anden måde), som kan se trompetfilerne.

--
Bertel

Fra : Flemming V

Dato : 15-09-06 09:14

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> derfor i praksis kun være dem der får adressen i en mail (eller
> på anden måde), som kan se trompetfilerne.

Tak for svaret.......

Jeg har gjort som ovenfor beskrevet... Oprettet en mappe til
testfilerne. lagt alle filer over i mappen.. omdøbt startfilen til
index.html.

Men intet sker : siden kan ikke vises

Hvad gør jeg forkert ?

Testfilerne har nu lagt 12 timer på server... så de burde da været
tilgængelige nu ??

Fra : Jørn Andersen

Dato : 15-09-06 11:50

On 15 Sep 2006 08:14:29 GMT, Flemming V <flemming@roendesnet.dk>
wrote:

>Jeg har gjort som ovenfor beskrevet... Oprettet en mappe til
>testfilerne. lagt alle filer over i mappen.. omdøbt startfilen til
> [...]

Det er svært at sige.

Men der er ingen forskel mellem at uploade til en mappe, der er linket
til (som du normalt gør), og så én, der ikke er linket til som i dette
tilfælde.

Du skal med andre ord bare uploade som du plejer.

>Testfilerne har nu lagt 12 timer på server... så de burde da været
>tilgængelige nu ??

De er tilgængelige i samme split-sekund som de er uploadet.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Leonard

Dato : 15-09-06 16:52

> [...]

>Jeg har gjort som ovenfor beskrevet... Oprettet en mappe til
>testfilerne. lagt alle filer over i mappen.. omdøbt startfilen til

Virker det eller ikke hvis du skriver domænenavn.dk/mappe/index.html
Hvilket webhotel har du?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : lejf jessen

Dato : 15-09-06 17:58

Leonard skrev:
> [...]
Hej Leonard !

Nu er det noget siden, at jeg havde noget lignende på min hjemmeside, så
bær over med mig, hvis det ikke er rigtigt

Du laver en side, som du kalder : mine_venner.html, og den lægger du i
samme mappe som f.eks. http://oy-blu.dk !

Du skriver til dine venner, eller dig selv Adressen er så
http://oy-blu.dk/mine_venner.html. Denne adresse skal man selv skrive
ind i adressefeltet, da den jo ikke kan tilgås fra oy-blu siden.

Håber det er rigtigt Men det burde du jo hurtigt kunne konstatere!

Tillykke med certifikatet.

--
Mvh lejf jessen
email adresse-fjern "GRØN"

Fra : lejf jessen

Dato : 15-09-06 18:14

lejf jessen skrev:

> [...]
> ind i adressefeltet, da den jo ikke kan tilgås fra oy-blu siden.
>
> Håber det er rigtigt Men det burde du jo hurtigt kunne konstatere!

Hej Flemming !

Ja sådan går det, når man ikke ser ordentlig efter Rådet lige før
er jo til dig, men ellers skulle eks. være til at gå til Sorry

--
Mvh lejf jessen
email adresse-fjern "GRØN"

Fra : Leonard

Dato : 15-09-06 18:18

lejf jessen <eljessenGRØN@lite.dk> wrote:

>Hej Leonard !

Hej Lejf

>Du laver en side, som du kalder : mine_venner.html, og den lægger du i
>samme mappe som f.eks. http://oy-blu.dk !

Hvorfor skulle jeg det, jeg har ikke noget problem.
Det er Flemming, der spørger om hvordan han gør, og jeg forsøger
ligesom dig at hjælpe ham.

>Tillykke med certifikatet.

Øh? Hvor ser du at jeg har fået certifikat?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-09-06 22:52

Flemming V skrev:

> Men intet sker : siden kan ikke vises
>
> Hvad gør jeg forkert ?

Det er svært at vide når vi ikke kender navnet på dit
domæne, hvordan skal vi ellers kunne checke hvad
du gør forkert?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Flemming V

Dato : 17-09-06 21:51

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det er svært at vide når vi ikke kender navnet på dit
> domæne, hvordan skal vi ellers kunne checke hvad
> [...]
Undskyld min lange svar tid.... jeg har brugt det meste af
weekenden til at finde en naturlig løsning på mit problem /
opgave

jeg har lavet en ny udgave og lagt den op, og nu virker den "
næsten " jeg kan dog ikke få det hele med..... jeg har gennemgået
det ganske grundigt. og når jeg ligger mappen på en anden COM.
virker det også fint. bare ikke når det kommer op på serveren.

http://www.bo-hegedal.dk/spejder.html

Domæne ligger hos Scannet

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-09-06 22:11

Flemming V skrev:

> [...]
> det ganske grundigt. og når jeg ligger mappen på en anden COM.
> virker det også fint. bare ikke når det kommer op på serveren.

Det ser for mig ud til, at du har rod
i de store/små bogstaver.

For en Apache server, hvilket de fleste er,
er der pokker til forskel på en folder ved navn /Images/
og en folder ved navn /images/, blot for at
nævnte en enkelt "fejl".

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-09-06 23:08

Flemming V skrev:

> jeg har gennemgået det ganske grundigt, og når
> jeg lægger mappen på en anden COM, virker det
> også fint, bare ikke når det kommer op på serveren.

Jeg tror at det har noget med store og små bogstaver
at gøre.

Følg de råd der står på http://html-faq.dk/1016.asp

--
Allan Vebel