Siemens 3030 antenne
Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 23-06-01 11:50

Hej NG.
Jeg har lige købt, men ikke set den endnu en Siemens 3030 isdn telefon hvor
man kan koble ekstern håndsæt til.Der er en indbygget antenne.Kan man ikke
få fat i ledningerne til antennen og tilslutte en ekstern antenne til den i
stedet for en repeter som jeg går ud fra ikke er vandtæt?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Jan Köpke Sørensen

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 23-06-01 12:21

Antennen er som så integreret i telefonen, men mon ikke den kan tages fra,
telefonen kan skilles af via 4 skruer (dog har jeg ikke selv løst til at
gøre det ved min egen), så man kan komme ind til selve elektronikken.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 23-06-01 19:35

Ok hvis det kan lade sig gøre så skal man vel bare finde den rigtige
antenne.

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 23-06-01 23:33

> Ok hvis det kan lade sig gøre så skal man vel bare finde den rigtige
> antenne.

Det tror jeg det er, jeg har ikke se på repeaterne, men de er nok ikke lavet
til at sidde ude i den danske "sommer".

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Tommi W. Nielsen

Dato : 24-06-01 20:51

Du skal regne med at skulle købe et enormt godt kabel, for at opnå en
forbedring, eller tror jeg du taber det hele i kablet.
Hvis du køber en repeater og så en vandtæt plast kasse så skulle den da
sagtens kunne sidde ude - det har jeg da tænkt mig at gøre ! Den skal jo
kun have 220 V (2*9V)

Hilsen Tommi

Kasper Ladingkær <kasper@fjerndetteladingkaer.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9h35k4$npf$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 24-06-01 23:33

Ja det ville måske være en bedre ide.
Hvor langt rækker en repeter?Det er vel bedst at få den så højt så
muligt?Jeg har en analog trådløs p.t. og den rækker godt og vel 3-400 m med
basen stående i min stue på 1.sal ved siden af en computer/telefon og
fax.jeg håber at den 3030 rækker lige så langt.

Fra : Tommi W. Nielsen

Dato : 27-06-01 21:04

Den rækker cirka 300 m i det fri - har hørt om nogle som snakkede om 600 m
men jeg ved det ikke.
Min rækker cirk 150-200 meter men den skal også gennem en væg for at komme
ud.
Hvis du anskaffer en (eller flere) repeter(er) så placerer du dem i den
retning du vil have størrer dækning. De placeres så cirka 2-300 meter fra
basen, og så er din rækkevidde øget med 300 meter. Altså cirka 550 meter fra
basen. Du kan maksimalt tilslutte 6 repeatere, og du kan IKKE (endnu) sætte
en repeater efter en repeater.
Hilsen
Tommi
Jan Køpke Sørensen <jankopke@post5.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gUtZ6.257$S42.33551@news.get2net.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-06-01 21:38

> Hvis du anskaffer en (eller flere) repeter(er) så placerer du dem i den
> retning du vil have størrer dækning. De placeres så cirka 2-300 meter fra
> basen, og så er din rækkevidde øget med 300 meter.

Læste en artikel om en repeater man kunne købe i the US, som kunne hackes og
bringes til at række 2-3 km
Naturligvis ikke lovligt i dk, derudover er jeg i tvivl om hvorvidt
DECT-repeating er en generel ting og der er kompatibilitet mellem
producenter

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 29-06-01 21:26

Jamen repeteren er den retnings bestemt?

Jan Köpke Sørensen
E-mail jankopke@post5.tele.dk
http://home5.inet.tele.dk/jankopke
ICQ 2762895
Fax to my e-mail +1 208 275 2121

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9hdg4c$n2a$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-06-01 22:25

"Jan Køpke Sørensen" <jankopke@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen repeteren er den retnings bestemt?

Det var den her (120 grader horisontalt 60 grader vertikalt vistnok). De
normale er ikke.

--
Martin Højriis Kristensen