Lasat Speed II får analogtlf. til at kime ~
Fra : Kim Rasmussen

Dato : 23-06-01 11:37

Jeg har et Lasat Speed II modem, hvor jeg bruger den indbyggede A/B
konverter til mine analoge telefoner, hvor jeg bruger begge udgange til tlf.

Når jeg modtager et opkald kan den telefon jeg har på 'kanal 2' finde på at
ringe konstant, uden at telefonerne på 'kanal 1' ringer ???

Med andre ord kan telefonen på 'kanal 2' periodisk ringe 'som en
sindsyg' når jeg modtager et opkald...

Firmwaren er 1.37 og jeg kan ikke se nogen fejl i opsætningen i konf.
programmet.

HJÆLP !!! ?????

Mvh
KimR@smussen.dk, Herning

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-06-01 11:37

"Kim Rasmussen" <KimR@smussen.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg modtager et opkald kan den telefon jeg har på 'kanal 2' finde på
at
> ringe konstant, uden at telefonerne på 'kanal 1' ringer ???

Byt rundt på telefonerne for at finde ud af om det er en fejl på port 2
eller om det er en fejl på den specifikke telefon.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Kim Rasmussen

Dato : 23-06-01 17:31

Jeg har lige byttet rundt, og de andre tlf. kimer nu (altså dem på 'port 2'

Mvh
Kim

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9h1rej$c7k$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-06-01 18:26

> Jeg har lige byttet rundt, og de andre tlf. kimer nu (altså dem på 'port
2'

Hvad mener du med at de ringer som sindsyge?
Det er ikke blot den normale ringetone?
Evt er du kommet til at ændre ringetonen inde i konfig-programmet

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 23-06-01 23:38

Det kan nogle gange hjælpe at geninstallerer din firmwaren igen fra
cd-rommen, som du fik med modemmet.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : S.J.

Dato : 24-06-01 16:51

Kim Rasmussen skrev i meddelelsen <9h1r41$ahs$1@news.inet.tele.dk>...
> [...]
>sindsyg' når jeg modtager et opkald...
>
>Firmwaren er 1.37 og jeg kan ikke se nogen fejl i opsætningen i konf.

Hej Kim.
Det gjorde mit Lasat også.
Jeg tog strømstikket fra i 10 sekunder og satte det til igen.
Det hjalp.
Det har kørt uden problemer siden
--
MVH
S.J.

Fra : j.bovbjerg@mail.dk

Dato : 26-06-01 15:46

Jeg måtte desværre bytte mit gode EICON modem til en LASAT.

Jeg har samme problem, dog med en fax på TEL2. Hvis jeg er på nettet,
kan faxen godt begynde at ringe som en sindssyg. Løfter jeg så røret
på telefonen som er på TEL1, er der en der har ringet op.

Jeg har prøvet at kontakte LASAT uden held og byttet modemet hos TDC
to gange. Det er lidt underligt, men man har aldrig hørt om dette
problem før.

Jeg må desværre konstatere at modemet er noget bras.

Jeg må dog medgå, at problemet kun eksisterer hvis USB porten bruges,
og ikke hvis modemet er forbundet via den serielle port.

Jeg bruger WIN2000 og ja - modemet er konfigureret rigtigt.

Med venlig hilsen

Jens Bovbjerg

Fra : Kim Bøndergaard

Dato : 30-07-01 22:03

Endelig nogle med samme problem.

Jeg har været gennem alle opsætningerne. Der er ikke noget forkert. Jeg har
også forsøgt at finde fællesnævnere fra dem der laver opkaldet (A-nr visning
til/fra mv), men det er helt tilfældigt når det fungerer.

Når modemet fungerer rigtigt (alle telefoner er på port A) kan jeg høre et
relæ klikke i modem'et. Denne klikken hører jeg ikke når telefonerne kimer,
så min teori er at relæ'et af og til (faktisk ret ofte) hænger.

Jeg har ikke prøvet med en ny driver endnu og jeg har heller ikke prøvet at
tage poweren af NT'en

Kim Bøndergaard

Kim Rasmussen <KimR@smussen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9h1r41$ahs$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Ole Lundsgaard

Dato : 31-07-01 09:45

"Kim Bøndergaard" wrote:

> [...]
> så min teori er at relæ'et af og til (faktisk ret ofte) hænger.
>
> Jeg har ikke prøvet med en ny driver endnu og jeg har heller ikke prøvet at

Hej!
Jeg "har" haft samme problem...med hylende analog telefoner.
Det tog teknikerne laaang tid at finde en løsning.
Noget tyder på at Hardware versionen af LASAT SPEED II TA'en spiller en
stor rolle.
Da jeg fik version 4901-5 og samtidig benyttede firmware v. 1.37 (den
brugte jeg også tidligere) ophørte "hyleriet" og systemet fungerer nu
korrekt. Denne tilstand har nu varet i ca. 3 uger.
--
Med venlig hilsen/regards

Ole Lundsgaard
Egensegaardsvej 10