bio i udlandet
Fra : Kenny Jensen

Dato : 23-06-01 10:59

Jeg er lige kommet hjem efter et par uger i Norge.
Under mit ophold i dette røvsyge land skulle tiden jo gå med et eller andet,
og hvorfor ikke fordrive tiden med en bio tur, efter en snak med et par af
de lokale og en gennemgang af avisen hvor den eneste THX godkendte bio hed
Colosseum, og tilmed den dyreste var der jo ikke meget at gøre, på med
vandre skoene og afsted (det kan anbefales at tage bus eller tog).
kl. var 16:15 på en søndag, (Oslo er _meget_ død på en søndag) og bioen var
næsten mennesketom, men hvad gør det når bioen minder om Planetariet i kbh,
altså sådan en kuppel med en rund sal og kæmpe rundt loft, og jeg må sige at
den leve fuldt ud op til forventningerne, lærred var måske ikke på størrelse
med Imperial's men lyden var sgu fed, så hvis du en dag ikke ved hvad du
skal lave i Oslo så tag lige forbi Colosseum og se en film.
Denne bio slå CinemaxX, og måler sig næsten med Imperial

Og så var det jeg kom til at tænke på om der er andre bio's i udlandet der
er værd at besøge hvis man ikke lige aner hvad tiden skal gå med ?

Kenny Jensen
www.skydebanen.net/~kenny
************************************

PS. filmen hed på Norsk Fanget i mørket, med Morgan freeman, hvad den hedder
på dansk aner jeg ikke, da jeg kom hjem i går aftes og røg direkte i byen.

Fra : Lauridsen

Dato : 23-06-01 15:37

Hej
Jeg var i Schweiz i vinteren 99 og boede i en by der hedder Zermatt.
Kanonfed biograf. Ikke verdens største lærred eller bedste lyd, men
stemningen og omgivelserne var virkelig lækre. Læderstole og et lille bord
til deling mellem to stole. Lige udenfor biografen var der en bar med pejs
og pæne bartendere
Virkelig højt til loftet med en KÆMPE lysekrone med dæmpet lys... Og for at
gøre oplevelsen perfekt, så sad Celine Dion lige bag mig, med to fyre...
Filmen jeg så var Very bad things.

Mvh.
Lars

Fra : nikolaj borg

Dato : 23-06-01 18:11

Budapest har fået et kæmpe stort meget vestligt center i den nordlige bydel
(ved den nordlige Banegård - kan ikke huske navnet på stående fod). Her har
de en kanon biograf med 11 eller 12 sale og rigtig fed kvalitet.

/Nikolaj

Fra : Aakjær

Dato : 23-06-01 21:13

nikolaj borg <nsipkaoml@jborg.dk> wrote in message
> [...]
har
> de en kanon biograf med 11 eller 12 sale og rigtig fed kvalitet.

Og så er der jo selvfølgelig også de store fede Odeon (og hvad de nu ellers
hedder) biografer i flere etager på Leicester Square i London, men det er
også en dyr fornøjelse. Jeg mener en billet koster 8£.

Fra : Casio

Dato : 24-06-01 12:42

Jeg var engang i en biograf på Picadilly Square i London. Det var sådan en
3D biograf. Lærredet var kæmpe stort, og det var vildt fed 3D!! Kan ikke
huske hvad biografen hed, men den var vidst Pepsi sponsoreret. Den ligger
vist inde i det der Sega World!

Fra : Casio

Dato : 24-06-01 12:45

okay, Picadilly Circus hedder det vidst!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-06-01 23:31

Casio wrote:

> [...]
> huske hvad biografen hed, men den var vidst Pepsi sponsoreret. Den ligger

Nu kender jeg ikke lige den bio du snakker om, men det lyder som en bio
der er her i Madrid. Den har et lærred på 600 kvadratmeter (30*20m) og
en 3d billed og lyd. Bioen hedder vist Imax, hvis jeg husker ret.
Med venlig hilsen
Lars

Fra : Casio

Dato : 25-06-01 14:48

> [...]
> der er her i Madrid. Den har et lærred på 600 kvadratmeter (30*20m) og
> en 3d billed og lyd. Bioen hedder vist Imax, hvis jeg husker ret.

Ja!! Den hedder Imax! Er der også sådan en i Madrid? Synes du ikke det er
fedt?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-06-01 11:49

Casio wrote:

> Ja!! Den hedder Imax! Er der også sådan en i Madrid? Synes du ikke det er
> fedt?

Jo det styrer helt vildt, desværre er det ikke så tit de skiftet de film
ud de viser.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-06-01 18:17

Lars Hoffmann <larshoffmann@teleline.es> writes:

> en 3d billed og lyd. Bioen hedder vist Imax, hvis jeg husker ret.
> Med venlig hilsen

Er det ikke det samme system Tycho Brahe Planetariet har ?

Hvis det er saa er det en ret fed oplevelse.

Fra : Rune Bang Lyngsoe

Dato : 29-06-01 19:29

"Kenny Jensen" <kennyREMOVE@skydebane.net> beskrev hvorledes han
brutalt blev kastet ude i tankevirksomhed:

> Og så var det jeg kom til at tænke på om der er andre bio's i
> udlandet der er værd at besøge hvis man ikke lige aner hvad tiden
> skal gå med ?

Hvis man befinder sig i San Francisco-området og ikke er helt
afvisende over for `guldalder'-film, er Stanford Theatre i Palo Alto
(en times kørsel syd for SF, og med direkte CalTrain-forbindelse til
samme) bestemt et besøg værd. Det er en af de store, gamle biografer
der er blevet restaureret (med penge fra Packard-fonden, det er
faktisk en søn af P'et i HP der er i spidsen for geschäften) så den
fremstår i fordums pragt. Og så bliver der musiceret på Wurlitzer-
orglet mellem filmene. Deres program kan som regel findes på

Ydermere vil jeg da også lige smide en generel anbefaling af drive-in
biografer. Indrømmet, hvis man vil have den bedst mulige lydgengivelse
er det ikke stedet at se film (i bedste fald får man lyden via sin
bilradio), men der er nu få ting som at sidde ude en lun aften og se
film (og så får man normalt to film til en films pris). Undlad blot at
blive siddende i bilen, men medbring en behagelig stol og nyd at have
lebensraum til en filmoplevelse.

    1000Kys&Kram

         Rune Lyngsø
--
Disclaimer: The opinions expressed by the Department of Computer Science,