win2k på adsl, win me klient
Fra : Lampen

Dato : 23-06-01 10:19

Det her virker fint med sygate, når jeg på klienten sætter server ip som
gateway, skriver ipconfig /all i win2k når jeg er online, finder
dns-serverne, putter dem ind i klient maskinen.

Så har jeg prøvet at fjerne sygate. Giver serveren ip 192.168.0.1, klienten
192.168.0.2, putter serveren ip i gateway osv osv, de finder hindanden fint,
men jeg kan ikke share win2k's inet forbindelse. jeg har sørget for i
properties at share inet forbindelsen, men stadig ingen forbindelse.

Under network and dial-up connections på serveren kan jeg share enten:
ADSL, ATM connection, ATM ELAN connection, Local Area connection. Hvilken en
af dem er det jeg skal share ?

Og når jeg endelig har sharet, skal jeg adde en application, og hvis ja,
hvordan gør jeg det ? hvilke tcp/udp porte skal tastes ind, jeg er helt
blank på det område :) Jeg vil gerne share alt, ingen begrænsinger. Jeg vil
gerne kunne bruge mirc, icq, internet, half-life, quake osvosv. Hele
molevitten

Mvh
Eskil Frantzen

Fra : Anders Goltermann

Dato : 23-06-01 12:23

Hej

Jeg har en Win2k maskine med Adsl, hvor jeg har en win95 maskine som klient.
Der bruger jeg et program der hedder WinProxy, hvor jeg kan share alt uden
nogle problemer. Det er meget nemt at sætte op. ikke noget med at tilføje
applikationer, det er ordnet for en. Det kan hentes på www.winproxy.com

Anders Goltermann

Fra : Lampen

Dato : 23-06-01 13:28

Tja, men i ren og skær nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan
man skal sætte det op så det virker uden ekstra programmer ;)

Findes der ikke en manual på nettet hvor der står beskrevet hvordan man skal
gøre ? :)

Fra : Anders Goltermann

Dato : 23-06-01 14:08

Hej

tja, det kan godt være, men den tid det vil tage at finde den, gider jeg
ikke bruge. Men WinProxy har jeg ikke haft nogle problemer med, og jeg har
prøvt at bruge det der i forvejen er i windows og det virkede ikke særlig
godt, for jeg fik det aldrig til at virke.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 23-06-01 15:13

Hej Eskil

"Lampen" <lampen68@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9h1msc$n77$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> men jeg kan ikke share win2k's inet forbindelse. jeg har sørget for i
> properties at share inet forbindelsen, men stadig ingen forbindelse.

Prøv at tast din udbudes DNS adresse ind på klienterne.
Du kan se her hvorldes man laver ICS på Win98SE, principperne er de samme
på Win2k og opsætningen på klienterne er identisk:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: