Problemer med ny HD (dynamisk drev)
Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 30-10-06 19:43

Jeg har en DELL PC med et ATA-bundkort i [0]. Nu har jeg fået en ekstra
IDE HD på 400Gb, som jeg har sat i samme IDE-kabel som mit DVD-drev. Den
nye HD er med jumpers sat som Slave.

Der er dog (mindst) et par ting, som jeg ikke forstår:

1. HD'en er fint nok genkendt af XP, men den står kategoriseret som
"Dynamisk drev". Hvorfor sker dette - og hvilken betydning har det?

2. Hvis jeg flytter data imellem min eksisterende HD og den nye, så
fryser PC'en næsten totalt og overførselshastigheden er meget lav. Hvis
jeg fx har overført en AVI-fil på 64Mb til den nye HD, så er det ikke
muligt at afspille den, da den hakker.

Kan I hjælpe med at kaste lidt lys over dette ... og er der evt endnu
nogle oplysninger, som I skal bruge?

[0] I System info (Windows XP) står der (bla):

Intel(R) 82801FB Ultra ATA Storage Controllers - 2651
Intel(R) 82801FB/FBM Ultra Storage Controllers - 266f

XPost: dk.edb.hardware.bundkort, dk.edb.hardware.drev
XFUT: dk.edb.hardware.drev

--
Jesper Lund Stocholm
http://lundstocholm.dk