sende mail med IMAP
Fra : Lars L. Christensen

Dato : 23-06-01 00:08

Hejsa allesammen

Jeg har et lille problem...

<?php
$mbox = imap_open ("\{$mailserver:143}", $mailname, $mailpassword,OP_HALFOPEN);

$to = "en_m@ailadresse.dk";
$body = "test af email";
$subject = "Overskrift til email";

if ($mbox == true) {
echo ("jeps, du er igennem...<br>\n");
imap_mail( $to, $subject, $body, $header, $cclist, $bcclist );
} else {
echo ("Damn, det virker ikke...<br>\n");
}
imap_close($mbox);
?>

Hvorfor vil denne kode ikke sende en email??

Håber der er nogen, der kan hjælpe mig lidt...

mvh
Lars Christensen

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 23-06-01 02:18

"Lars L. Christensen" <news@lc-data.dk> wrote in message
> Hejsa allesammen
>
> Jeg har et lille problem...
> imap_mail( $to, $subject, $body, $header, $cclist, $bcclist );
> Hvorfor vil denne kode ikke sende en email??

Iflg. http://dk.php.net/manual/en/function.imap-mail.php:

This function is currently only available in PHP 3.

(dog samtidigt med at der står PHP 4 >= 4.0b4).

Hvad er der iøvrigt galt med den almindelige mail() funktion? imap
protokollen understøtter ikke afsendelse af mails alligevel, så bare det at
funktionen eksisterer i imap biblioteket kan man undre sig over.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 23-06-01 09:41

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> skrev i en meddelelse news:y7SY6.1610$MT.168787@news000.worldonline.dk...
> "Lars L. Christensen" <news@lc-data.dk> wrote in message

> Iflg. http://dk.php.net/manual/en/function.imap-mail.php:
>
> This function is currently only available in PHP 3.
>
> (dog samtidigt med at der står PHP 4 >= 4.0b4).

Lidt misvisende, ik?

galt med den almindelige mail() funktion? imap
> protokollen understøtter ikke afsendelse af mails alligevel, så bare det at
> funktionen eksisterer i imap biblioteket kan man undre sig over.

Problemet er at på grund af safo_mode, har jegkke adgang til mail(). Og så tænkte jeg jo liiige...
Nu har vi IMAP kørende på serveren... Så kan man jo bare bruge den i stedet for :)

mvh
Lars