Erfaring m. mobiludsalg.dk
Fra : Thomsen

Dato : 15-10-06 11:42

Hej
Er der nogen der har erfaring med
butikken mobiludsalg.dk?

mvh Ole

Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-10-06 12:54

"Thomsen" <time@wwwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:45320fda$0$13986$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
> Er der nogen der har erfaring med
> butikken mobiludsalg.dk?
>
> mvh Ole
Hej Ole

Med lidt søgning i denne gruppe evt. den 8/10 - 06 havde du set at det
spørgsmål har været vendt for nylig.

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Peter SD.

Dato : 15-10-06 13:07

Hej.

Jeg spurgte om precis det samme 8/10-2006 kl. 21:36......

Og jeg har efterfølgende en enkelt erfaring, da jeg efterfølgende købte en
telefon fra dem......
De sælger mobiler hjemtaget fra Polen og andre lavpris-lande, hvor de så
lægger Dansk firmware i og vidresælger til danske kunder.....
- dog uden trykt dansk manual......!

Ang. leveringstiden og de informationer jeg modtog ang. handlen, så har jeg
intet at klage over.....

Mobiludsalg er dog ikke ene om denne politik med at parallel-importere
telefoner, da butikken 1cc.dk gør precis det samme..... (og det gør de nu
sikkert alle sammen i den billige ende på mobilpriser.dk)
- på ingen af disse to firmaers side fremgår det tydeligt hvilke modeller
(om nogen) der IKKE er importeret på denne måde, de skriver kun at nogle må
forventes at være importeret fra andre lande.....?!?

Mobiludsalg.dk skriver så yderligere at du kan få garantirepereret i kæden
"Telecare", hvilket vel må antages at være lidt bedre end 1cc.dk, der
udelukkende selv står for garanti-rep......??

Bemærk venligst at eks. at du ikke vil kunne firmware opdatere SonyEricsson
telefoner der er importeret på denne måde via SEUS opdaterings-server.....!
- og at alt officiel garanti fra fabrikanten er ikke eksisterende, du kan
ikke eks. gå ind på eks. et Nokia service-værksted, med en Nokia telefon
solgt på denne måde og få den repereret.... (Ej heller SonyEricsson eller
Siemens m.fl.)

Mit råd:
Tænk dig grundigt om.....
- er det værd at spare de få kroner ved at købe på denne måde....

--
Peter

-- Curiosity killed the Cat, but I still want to know how it died ! --

Fra : Thomsen

Dato : 15-10-06 16:56

"Peter SD." <pshdo@tele.two.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Peter
>
> -- Curiosity killed the Cat, but I still want to know how it died ! --

Missede din tråd fra d. 8., tjekkede ellers gruppen.
Tak for tilbagemeldingen.
Der er lige lidt at tænke over.

mvh Ole

Fra : Jesper

Dato : 15-10-06 20:44

On Sun, 15 Oct 2006 14:06:48 +0200, Peter SD. wrote:

> [...]
> solgt på denne måde og få den repereret.... (Ej heller SonyEricsson eller

Er du sikker på det? Normalt er basis garatien jo world wide, så det
ikke betyder noget hvilket land knoglen er købt i.

Fra : Peter SD.

Dato : 16-10-06 06:24

Hej.

> Er du sikker på det? Normalt er basis garatien jo world wide, så det
> ikke betyder noget hvilket land knoglen er købt i.

Ja, sikkert, men da der er "fiflet" med firmwaren, eks. i en SonyEricsson
for at få dansk firmware i en polsk telefon, så nægter de rigtige
service-værksteder altså at reperere telefonerne.......
Det er godtnok kun med S/E jeg ved det med garanti, for der har en kammerart
prøvet at blive afvist med sin W800i.......
(Den telefon var fra 1cc.dk, som importere på samme måde som
mobiludsalg.dk.....)

Jeg må bare gå ud fra at billedet er precis det samme for andre fabrikater,
men jeg ved det ikke med sikkerhed, det vil jeg da gerne indrømme.....

--
Peter D.

-- Curiosity killed the Cat, but I still want to know how it died ! --