Ukendt Malawi (igen...)
Fra : Aardvark

Dato : 22-06-01 22:19

Prøver lige igen...med lidt bedre billeder...håber virkeligt i kan hjælpe.

Check i dk.binaer for billeder under titel : ukendt Malawi (2)

Det er ikke en Lombardoi !

/Brian

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-06-01 23:03

Aardvark <aardvark@aardvark.dk> skrev i en
> Prøver lige igen...med lidt bedre billeder...håber virkeligt i kan hjælpe.
>
> Check i dk.binaer for billeder under titel : ukendt Malawi (2)

Har kigget. Har de på noget tidspunkt vist mere farve end på billederne??

Carsten

Fra : Aardvark

Dato : 22-06-01 23:04

Ja
De er is-blå...altså RIGTIGT RIGTIGT Blå....hm...a la (no reference
what-so-ever) Blå Gurami...altså eh...is-blå.

Mit DigiCam har bare svært ved at fange farven..eller er det mig ;-D
Tror mere de 'blegner' når jeg er omkring...de stresser.

Hvis jeg går stille...og på distance..er de den virkeligt blå farve.

/Brian

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-06-01 23:28

> [...]
> Tror mere de 'blegner' når jeg er omkring...de stresser.
>
> Hvis jeg går stille...og på distance..er de den virkeligt blå farve.

Du skrev tidligere at det ikke var unger, men det eneste jeg kan sige ud
fra billederne
er at det ligner en ung Metriaclima zebra af den variant der tidligere
kaldes Bright Blue.
Grunden til at jeg tror det ikke er fuldvoksne fisk er at der ikke er
andtydning af æg pletter på
gat finnen, samt at den virker meget slank og lidt spids i hovedet. De
fleste typer bliver noget
kraftigere og mere braksnudede efter hånden som de vokser til.

Der er masser af blå fisk i Malawi søen, men de fleste har enten en søm i
rygfinnen, streger
er eller andet sted på kroppen eller mørke aftegneinger i finnerne.

Jeg tror at du skal lade dem få noget ro, og lade blive mere fortrolig
med omgivelserne, og når
de så ikke er bange mere knipser du lige et nyt billed til os.

Carsten

Fra : Aardvark

Dato : 23-06-01 00:24

Altså, jeg VED IKKE om det er unger...jaja..ved det er skod at købe ukendte
fisk...men...eh...en udfordring er en udfordring..ikk' Carsten ? ;_)

Hvad der ikke fremgår på billeder, er, at den ene faktisk har svagt-gule
ægpletter, men jeg tenderer også til at mene, at dét ER ungfisk....som min
Zimbabwe Rock....men bare dette kan blive bekræftet...så er jeg glad.
Vil jo gerne vide hvad jeg har med at gøre....ser det nærmere som en
udfordring end et problem

Men tak for din indsats Carsten

Fra : Kvist

Dato : 22-06-01 23:30

Ked af at sige det Brian.
Men det kunne lige så godt være en blå scalaere som en mbuna!!!!
Hvis du kan få pics. i en lidt bedere kvalitet, er vi mange der kan
hjælpe dig

Fra : Aardvark

Dato : 23-06-01 00:21

Jeg kan da stoppe Cam'et ned i akvariet...beklager jeg ikke har telelinse
til mit DigiCam *GG* det har desværre kun 2x Zoom...

Ai, pjat....ved godt at de er 'dårlige' og uskarpe, men mit DigiCam har en
dårlig 'lukketid' så de er diffuse og uskarpe når fiskene bevæger
sig...burde overvejer at hæfte dem fast når jeg tager billeder

Mener dog de sidste er gode nok, mangler bare farve..som Carsten siger.

/Brian

Fra : X - Dude

Dato : 23-06-01 08:48

jeg kan se på din hjemme side at du har et 160 L akvarie
Er det ik lidt DUMT at blande måde Malawi/Tanganiyka OG Mellemamerikanske
Cichlider SAMMEN ????

Jeg spør bare !!!!!

Jeg ville ik gøre det

Hilsen Rasmus

Fra : Aardvark

Dato : 23-06-01 09:17

Måske er de ikke sammen mere ?

Og tak for din udlægning..den varmer...

/Brian

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 23-06-01 09:31

> [...]
> jeg kan se på din hjemme side at du har et 160 L akvarie
> Er det ik lidt DUMT at blande måde Malawi/Tanganiyka OG Mellemamerikanske

Rasmus, du larmer.......

Mvh Renate

Fra : X - Dude

Dato : 23-06-01 17:01

Renate jeg fik ik rigtig fat i hvad du mener dem det der??

/=> Rasmus <=\

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 23-06-01 18:51

> Renate jeg fik ik rigtig fat i hvad du mener dem det der??

For mange store bogstaver, efter min smag. Det er ikke pænt at skrive med
store bogstaver, det antyder at du "råber"!

Renate

Fra : X - Dude

Dato : 24-06-01 16:24

Jeg udtrykker bare hvad jeg Tænker

Hilsen Rasmus

Fra : X - Dude

Dato : 23-06-01 16:59

Sorry jeg skriver bare hvad jeg SER på DIN hjemmeside

Men jeg kan enorm godt lidt de billeder af dine med ungerne Rødstrubet
Cichlide

Fra : Søren Mølgaard

Dato : 24-06-01 11:59

Jeg har haft nogle Cynotalapia Afra Cobué der lavede en del unger, det
ligner meget ungfisk af disse.

Søren Mølgaard

Aardvark <aardvark@aardvark.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9h0clr$2ift$1@news.cybercity.dk...

Fra : Carsten Gall

Dato : 24-06-01 13:14

Søren Mølgaard <smoel@wanadoo.dk> skrev i en
> Jeg har haft nogle Cynotalapia Afra Cobué der lavede en del unger, det
> ligner meget ungfisk af disse.

Jeg har selv en stak af C. afra Cobue, de er ikke så slanke som den fisk
der var afbilledet.
C. afra er generelt ,mere plumpe i kroppen.

Carsten