Kender nogen en Windows-mobile telefon, hv~
Fra : 8g8gyu002@sneakemail~

Dato : 13-10-06 20:37

Hej

En af mine venner er blind og kan stort set ikke bruge hænderne i
forbindelse med en bindevævssygdom.

Derfor ønsker han en mobiltelefon, hvor han kan bruge et bestemt
voicedial-program (han har programmet, så det er ikke spørgsmålet).
Derfor kravet til Windows mobile, da det program i øvrigt er ganske
udmærket.

Men pga hans store problemer med hænderne kan han ikke aktivere
voicedial-programmet via en knap på telefonen, men han kan lige klare
at trykke på knappen på bluetooth-headsettet (idet øret jo 'føler
med').

Mit spørgsmål på hans vegne er så:

Kender nogen en Windows-mobile baseret telefon, hvor man kan starte en
applikation via tryk på knappen på bluetooth-headsettet?

Den behøver ikke at være fancy ud over det med at starte / launche et
program på telefonen - dette ville han jo alligevel ikke rigtig få
glæde af.

Hvis nogen kan hjælpe, og fortæl også meget gerne, med hvilket
bluetooth-headset du har prøvet dette med.

N.B.: Hvis det er en klap-telefon, så skal aktiveringen
(selvfølgelig) fungere, selv om telefonen ikke er klappet op - ellers
hjælper det jo ikke så meget på problemet.

mvh
Frank

Fra : Niels Jensen

Dato : 14-10-06 11:59

Det klarer 6280 uden ekstra programmer.

Jeg har en "Thansen bluetoothøresnegl, og en 6280", og jeg trykker bare
på knappen på sneglen og siger navnet.

Mvh. Niels

Fra : FrankLadiges@gmail.c~

Dato : 15-10-06 19:28

Hej Niels

Tak for svaret.

Kan Nikia 6280 voicedial-funktionen forstå telefonnumre (ved at man
siger cifrene (også ok på engelsk; det er ikke noget problem), og
ikke bare de personer, som man har i telefonbogen - det er en af
grundene, at han er glad for det omtalte voicedial program (som i
øvrigt hedder VoiceDial 2.1 og er fra et firma ved navn fonix.com)?

VoiceDial 2.1 kan nemlig både forstå telefonnumre, og også personer
i telefonbogen (endda uden at man selv skal lagre personernes navne som
lyd sammen med personen) - den 'læser' navnet (man skal så bare
udtale det, som en amerikaner ville sige det).

Det er derfor, at det er vigtigt for ham, at den er Windows Mobile
baseret, og det er Nokia jo (mig bekendt) aldrig. Så hvis nogen kender
sådan en telefon hører vi meget gerne om det.

mvh
Frank

Fra : 8g8gyu002@sneakemail~

Dato : 15-10-06 19:48

Hej Niels

Tak for svaret.

Men kan Nikia 6280 voicedial-funktionen forstå telefonnumre (ved at