Darwinismens pinlige fortrængning
Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-06 15:19

At aber måske har udiklet sig til menneker er en detalje

De mutationsovertroiske fortrænger at de ikke har forklaring på
ursupppens pludselige skabelse af RNA, DNA og protein der reproducerer
sig selv En god teori er en gud eller virus drysset ned fra andet
himmellegeme - og hvordan opstod det så der?

"Hypotesen om at livet har udviklet sig af uorganisk stof er den dag i
dag fortsat en trossag.'' - Matematikeren J. W. N. Sullivan

Fra : kk

Dato : 12-10-06 16:27

> [...]
>
> "Hypotesen om at livet har udviklet sig af uorganisk stof er den dag i
> dag fortsat en trossag.'' - Matematikeren J. W. N. Sullivan

mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-06 20:32

"kk" <kru@nospammail.dk> wrote in message

> [...]

Så er de evolutionstroende som Thorjørn og Peter - gør aldrig noget
færdigt

Påstår at have modbevist kristnes intelligent design teori men ingen
kæde er stærkere end det svageste led

Fra : ThomasB

Dato : 13-10-06 00:11

> Så er de evolutionstroende som Thorjørn og Peter - gør aldrig noget
> færdigt
>
> Påstår at have modbevist kristnes intelligent design teori men ingen kæde
> er stærkere end det svageste led

Kan vi ikke blive enige om at "Det flyvende spaghettimonster" er lige så
realistisk som en kristen intelligent designer?:
http://da.wikipedia.org/wiki/Det_flyvende_spaghettimonster

Fra : Martin Andersen

Dato : 13-10-06 02:48

ThomasB wrote:

> Kan vi ikke blive enige om at "Det flyvende spaghettimonster" er lige så
> realistisk som en kristen intelligent designer?:
> http://da.wikipedia.org/wiki/Det_flyvende_spaghettimonster

Hvad er fidusen i at svare kk's reposts af BW's indlæg. Det virker på mig mest
som om han forsøger at hjælpe BW med at undgå folks killfiles.

Er det et interessant spørgsmål om FSM er mere realistisk end andre religioners
gudeperson? I et teologisk eller filosofisk sammenhæng ville jeg være mere
interesseret i evt. budskaber de troende mener at og/eller måtte have.

Jeg siger teologisk/filosofisk sammenhæng fordi jeg mener ikke der er noget for
gruppen On-topic ved det.

(ps: og så vil fremtiden vise om kk også lige så godt kunne komme i killfile)

Fra : ThomasB

Dato : 13-10-06 13:09

"Martin Andersen" <dur@ikke.nu> skrev i en meddelelse

> Hvad er fidusen i at svare kk's reposts af BW's indlæg. Det virker på mig
> mest som om han forsøger at hjælpe BW med at undgå folks killfiles.

Jeg tror du overså at der faktisk stod "Og så?" - dog med > foran i kk's
indlæg.

> [...]
> måtte have.
>
> Jeg siger teologisk/filosofisk sammenhæng fordi jeg mener ikke der er

Ja, snakken om FSM er nok på grænsen af hvad dk.videnskab beskæftiger sig
med.

Men rent videnskabeligt, er FSM og hvilken-som-helst anden gud på lige fod
ik?

Fra : Bo Warming

Dato : 13-10-06 15:47

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message
> [...]
> beskæftiger sig med.
>
> Men rent videnskabeligt, er FSM og hvilken-som-helst anden gud på

Næsten ingen kristen tager skabelsesberetningens 7 dage alvorligt
Mange science-fans mener at Darwin har modbevist noget
Jeg håber at nogen har kommentar til den science-ontopic trådstart om
evolutions-indsigt , som jeg mener intet har gavnet og da livets
opståen af ursuppen og den tidlige RNA-verden er postulater, så er man
ikke nær det mål som fjolser tror at Darwin nåede

Altid siger forskerne at fremskridtet er LIGE OM HJØRNET

Måtte Prometeus først bilde sig ind at have stjålet lyset og gøre bod
derfor - for til sidst at opdage, at han havde skabt lyset, da han
længtes efter lys og at ikke blot mennesker, men også gud var et værk
i hans hænder og leret i hans hænder? Alt kun billeddannerens
billeder? Ligesom indbildningen, tyveriet, Kaukasus, gribben og hele
den erkendelses tragiske Prometeus?" Nietzsche. (Den muntre videnskab
1883)Do you really believe that sciences would have ever originated
and grown if The way had not been prepared by magicians, alchemists,
astrologers, and witches whose promises and pretensions first had to
create a thirst, a hunger, a taste for hidden and forbidden powers?
Indeed, infinetely more had to be promised than could ever be
fulfilled in order that anything at all might be fulfilled in The
realms of knowledge.Nietzsche

Fra : Martin Andersen

Dato : 14-10-06 00:01

ThomasB wrote:
> [...]
> med.
>
> Men rent videnskabeligt, er FSM og hvilken-som-helst anden gud på lige fod

Den kan jeg ikke svare på kategorisk.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-10-06 09:24

kk wrote:

Interessant indlæg, skrev du med usynlig skrift for at narre fjenden ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : kk

Dato : 13-10-06 13:49

> [...]
> MVH.
> N_B_DK
> Købes display print til en Panasonic NV-HS1000

Som ThomasB skrev, så tror jeg at du overså noget, fordi jeg ikke var så
heldig med opsætningen af:

"..og så??"

jeg beklager.

mvh