Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er objektiver særlig skrøbelige i
Fra : Peter Joergensen

Dato : 22-06-01 21:28

Hejsa.

Jeg har efterhånden samlet nogle objektiver sammen, og vil gerne have
det hele med i min fototaske, en Nova 2 fra Lowepro. Da kameraet hviler
delvist på objektiverne, spekulerer jeg på, om objektiverne er særlig
skrøbelige over på tryk-belastninger i længderetningen? Selvfølgelig
skal det hele behandles forsigtigt, og tasken er da også godt foret, og
der er også lidt blødt imellem de forskellige dele, men er det en hel
tåbelig opbevaring?

Her er en ret primitiv skitse af indholdet af tasken (rimelig kompakt):

z **** cccc
z **** cccc
vvvv **** cccc
vvvv **** cccc
vvvv xxxx cccc
vvvv xxxx cccc

* = Canon T70 m. Sigma 28-70mm 3.5-4.5 (gammelt tungt analog kamera...)
x = Canon 50mm 1.8
z = Flash
v = filmruller, diverse
c = Osawa (?) 80-205mm 4.5

Med venlig hilsen
Peter Jørgensen

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 23-06-01 05:51

Hej Peter.

Jeg bruger selv både Sigma og Canonobjektiver. Jeg tror ikke du skal bekymre
dig. Jeg var engang til bryllup, og min kæreste var med for at hjælpe mig.
Hun kom til at tabe mit Sigma 35-80mm på kirkens stengulv (Avv for den...)
men den virker upåklageligt. UV-filteren blev bøjet en lille smule i kanten,
men ellers ikke noget. Så hvordan de ligger i tasken, det tror jeg ikke du
skal bekymre dig om...

Tim Lerche Sørensen

Peter Joergensen <peterj@kom.auc.dk> skrev i en