Kan en SE K800i bruges med alm GSM-abo?
Fra : Jakob Griffel

Dato : 11-10-06 13:09

Hej med jer!

Min SE K750i er begyndt at drille lidt. Kameraet fokusserer men tager
ikke altid billedet når jeg trykker på udløseren. Og så er den begyndt
at skratte helt vildt i røret så jeg dårligt kan forstå hvad folk
siger.

Jeg er derfor begyndt at kigge efter noget andet og er faldet over
K800i'eren. Men jeg har ikke - og ønsker egentlig heller ikke - noget
3-abonnement.
Kan jeg bare sætte mit Unotel-kort i den og fortsætte som hidtil? Hvis
ja, hvad må jeg så evt. undvære? Kender ikke noget til hvad 3
tilbyder.
Jeg snakker, bruger sms og email via GPRS og surfer en smule via Opera
Mini.

--
Hilsen Jakob

Fra : Andseman - 6400

Dato : 11-10-06 13:21

Hvis du vil bruge en K800i så skal du være sikker på at den ikke er
simlåst/operatør låst til 3.

Så kan du nemlig godt bruge til Unotel kort.

Fra : Jakob Griffel

Dato : 11-10-06 14:33

>Hvis du vil bruge en K800i så skal du
>være sikker på at den ikke er
>simlåst/operatør låst til 3.

Det er den vel ikke hvis jeg køber den uden abonnement? Eller er
det en anden slags "lås" der bruget til 3-nettet?

Er der så funktioner jeg ikke kan benytte? Bortset fra download
af musik osv.

--
Hilsen Jakob

Fra : Andseman - 6400

Dato : 11-10-06 15:18

Der skal nok være noget af det 3 lir som du mister...

Fra : Jakob Griffel

Dato : 11-10-06 16:46

>Jeg er derfor begyndt at kigge
>efter noget andet og er faldet over
>K800i'eren.

Nu har jeg lige været nede og se den i virkeligheden.
Og så kom jeg til at se, at den jo osse har det berygtede
joystick, ligesom K750i. Og DET driller mig på min 750'er.
Den venlige ekspedient sagde, at det har de skam fået styr på nu
ved at sætte en gummimembran i så der ikke kommer støv ind i
joystick'et. Så NU virker det. Skal man tro på det? Jeg er jo
stadig lidt skeptisk og vil da helst undgå de samme problemer
med min nye telefon om et par måneder.
Nogen af jer der har en K800i og kan kommentere det?

--
Hilsen Jakob

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-10-06 19:24

On 11 Oct 2006 15:45:58 GMT, Jakob Griffel <jakob@4ZIIIgriffel.dk>
(slet 4ZIII) wrote:

>Nogen af jer der har en K800i og kan kommentere det?

En kollega har en K800i og har problemer med "højre" på joysticket.

Jeg har en K800i og har ingen problemer.

** Lars

Fra : JP

Dato : 11-10-06 19:44

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> En kollega har en K800i og har problemer med "højre" på joysticket.
>
> Jeg har en K800i og har ingen problemer.
>

> ** Lars

Min K800i er en måned gammel og der er tydeligt problemer med "ned".
Anede ikke at der var problemer med sony ericsson/joystick.
Vil ,når det bliver lidt værre, få den lavet på garantien.
Hvad koster det forøvrigt at få skiftet joystick, nogen der har et bud

Hilsen Jesper

Fra : Andseman - 6400

Dato : 12-10-06 06:10

Man kan købe et joystick sammen med nogle andre dele på nettet til 99,-

Bl..a. Cellshoppen.dk sælger delene.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 12-10-06 07:06

JP wrote:
> [...]
> Vil ,når det bliver lidt værre, få den lavet på garantien.
> Hvad koster det forøvrigt at få skiftet joystick, nogen der har et bud

gå i en telecare. Hvis det er under garanti så mener jeg ikke det koster
noget.

Fra : Andseman - 6400

Dato : 12-10-06 07:58

Da joysticket er en sliddel, så mener jeg ikke at garantien dækker !

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-10-06 08:41

Andseman - 6400 skrev:

> Da joysticket er en sliddel, så mener jeg ikke at garantien dækker !

Der er noget du har misforstået. Det kan jo ikke passe at alt det
man rører ved, gerne må gå i stykker hurtigt.

Det som reklamationsretten ikke dækker, er 'forbrugsting' som
f.eks. et batteri (det tappes for strøm) eller en blækpatron.

Ting der bliver slidt holder naturligvis ikke evigt, men der kan
stilles rimelige krav til holdbarheden af dem, og det gælder også
et joystick.

--
Bertel

Fra : Jakob Griffel

Dato : 12-10-06 15:04

> Min K800i er en måned gammel og der er tydeligt problemer med "ned".

Hvorfor i alverden bliver de ved med at bruge det joystick når de nu har
fundet en anden løsning?! Som den på W810i for eksempel.
Det er jeg da lidt træt af, for det ville da måske kunne afholde mig fra at
købe K800i.

--
Hilsen Jakob

Fra : Mikael Schøler

Dato : 12-10-06 15:35

Jakob Griffel wrote:

> Hvorfor i alverden bliver de ved med at bruge det joystick når de nu har
> fundet en anden løsning?! Som den på W810i for eksempel.

Ja for den virker helt fantastisk og jeg er ret glad for den :)

Fra : Jakob Griffel

Dato : 12-10-06 17:03

> Ja for den virker helt fantastisk og jeg er ret glad for den :)

Hvilken virker fantastisk? K800i med joystick eller W810i uden?

--
Hilsen Jakob

Fra : Mikael Schøler

Dato : 12-10-06 17:45

Jakob Griffel wrote:

> Hvilken virker fantastisk? K800i med joystick eller W810i uden?
>
> --
> Hilsen Jakob

åh.. jamen en W810i med det joystick der er. Jeg har selv haft en k750i
og der er joysticket ved at være slidt og ned virker ikke altid.

Måden de har lavet "joysticket" på w810i er væsentlig bedre imho.

Fra : Jakob Griffel

Dato : 13-10-06 18:36

>Måden de har lavet "joysticket" på
>w810i er væsentlig bedre imho.

Ja det er jo det jeg regnede med de var gået over til i de nye
modeller. Hmm...
K800i er jo fed, men jeg ved ikke om jeg tør, for jeg gider bare
ikke skulle aflevere den til rep (selvom det måske er gratis)
for så skal jeg jo undvære den så længe.
På den anden side er jeg blevet glad for SE's telefoner og jeg
kan p.t. ikke se alternative telefoner med samme udstyr - jo,
måske Nokias N73, men den er åbenbart lidt skrabet i softwaren
har jeg læst. kan de to ellers sammenlignes?

--
Hilsen Jakob

Fra : Jesper

Dato : 13-10-06 19:04

On Fri, 13 Oct 2006 17:36:25 +0000, Jakob Griffel wrote:

> [...]
> måske Nokias N73, men den er åbenbart lidt skrabet i softwaren
> har jeg læst. kan de to ellers sammenlignes?

N73 "skrabet i softwaren"? Hvor har du det fra? Den har skam det hele. Og
ja - K800i og N73 ligger meget tæt i ræset. K800i har snuden lidt foran
på kamera-fronten med sin indbyggede flash og N73 fører på sit flottere
display og et mere lækkert design.

De er begge gode telefoner og de har også begge WCDMA - en feature jeg
personligt ikke ville købe en telefon foruden idag, nu da 3G-nettet
endelig ser ud til at blive rullet ud i stor stil. I hvert
fald hvis man bor i en af de store byer.

Fra : Jakob Griffel

Dato : 13-10-06 21:30

> [...]
>endelig ser ud til at blive rullet
>ud i stor stil. I hvert
>fald hvis man bor i en af de store byer.

- Hvad er WCDMA...?!

--
Hilsen Jakob

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-10-06 21:37

Jakob Griffel skrev:

> - Hvad er WCDMA...?!

http://kortlink.dk/345d
Hans

Fra : Jesper

Dato : 13-10-06 22:40

On Fri, 13 Oct 2006 20:29:32 +0000, Jakob Griffel wrote:

> - Hvad er WCDMA...?!

Mulighed for at køre 3G hvis din udbyder understøtter det. Til dette
formål er der også et lille ekstra kamera på forsiden til video-opkald...