Ældre Motorola mobil i skib
Fra : Erik D

Dato : 11-10-06 12:29

Hej

I den fiskekutter jeg lige har købt, hænger der en ældre motorola
mobil i styrhuset:
http://flickr.com/photos/erikdaugaard/266141915/

Den er i forbindelse med en kortlæser box som sidder nede i lukaf´et.
Den er ikke Simlåst, men alligevel virker den ikke, når jeg stopper
mit CBB kort i den. Meddelelsen er noget med "fejl på SIM kort" eller
noget i den stil.
Er telefonen simpelthen for gammel eller hva` .

Erik

Fra : Per Jensen

Dato : 11-10-06 19:06

Erik D skrev:
> [...]
> noget i den stil.
> Er telefonen simpelthen for gammel eller hva` .

Hej Erik.

Problemet hænger nok sammen med at dit SIM-kort enten er på for mange KB
(hukommelse) eller at dit kort kun er til 3.3 volt, og ikke både 3.3 og
5 Volt (ved ikke om et 3.3V-only det eksisterer, men det skulle ikke
undre mig)

Prøv med et oldgammelt simkort i den, evt. et gammelt lukket
taletidskort, det ville i alfald være nok til at se, om den kan "se"
kortet...

MVH, Per.

Fra : Erik D

Dato : 14-10-06 18:10

Motorola sagde:
"Da International 1000 er en ældre telefon anbefaler vi, at du
kontakter din operatør og får sendt et ældre SIM kort, da et nyere
SIM kort normalt ikke er kompatibelt."

Og CBB sagde:
"Tak for din henvendelse.
Du får tilsendt et ældre simkort".

Hvis ikke gruppen hører yderligere, virker skidtet.

Erik