/ Forside / Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Højere uddannelser
#NavnPoint
Nordsted1 1588
erling_l 1224
ans 1150
dova 895
gert_h 800
molokyle 661
berpox 610
creamygirl 610
3773 570
10  jomfruane 570
? batterier
Fra : The MANN


Dato : 10-10-06 20:31

Hejsa NG

Mit ? lyder : er der lige meget om jeg har AA , AAA eller C baterier i mit
battpack når de alle er på 2000 mAh ?

Ville jo mene de alle 3 skulle kunne levere det samme , i det samme tidsrum
!!!

Men er det rigtigt ?

The MANN



 
 
Bertel Lund Hansen (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 10-10-06 20:49

The MANN skrev:

> Mit ? lyder : er der lige meget om jeg har AA , AAA eller C baterier i mit
> battpack når de alle er på 2000 mAh ?

Ja.

Men jeg gad godt se et AAA-batteri på 2000 mAh. Mine bedste er på
250 mAh.

> Ville jo mene de alle 3 skulle kunne levere det samme , i det samme tidsrum
> !!!

Nej. En tønde på 200 liter rummer mere end et litermål, og det
vil tage længere tid at tømme den. Jo større batteri, jo større
kapacitet hvis kvaliteten i øvrigt er den samme.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Jason Who (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Jason Who


Dato : 10-10-06 21:07

> Nej. En tønde på 200 liter rummer mere end et litermål, og det
> vil tage længere tid at tømme den. Jo større batteri, jo større
> kapacitet hvis kvaliteten i øvrigt er den samme.

Jo. Du bemærker vist ikke at han angiver 2000mAh ("når de alle er på 2000
mAh ")
De kan levere det samme. Det angives godt nok ikke om de leverer samme
spænding, men hvis de gør det, så er de, for brugeren, identiske bortset fra
de ydre dimensioner.



Martin Højriis Krist~ (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 10-10-06 21:24

"Jason Who" <spaml@mail.no> skrev i en meddelelse
news:452bfd47$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jo. Du bemærker vist ikke at han angiver 2000mAh ("når de alle er på 2000
> mAh ")
> De kan levere det samme. Det angives godt nok ikke om de leverer samme
> spænding, men hvis de gør det, så er de, for brugeren, identiske bortset
> fra de ydre dimensioner.

Den indre modstand og afladningskarakteristikken kan nu også godt være
forskellig.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist



Jason Who (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Jason Who


Dato : 10-10-06 21:41

> Den indre modstand og afladningskarakteristikken kan nu også godt være
> forskellig.

Sandt nok. Det nævnte jeg ikke fordi (jeg glemte det) det også kan variere
mellem batterier af "samme" type. Altså er to AAA ikke ens på de punkter.



Bertel Lund Hansen (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 10-10-06 21:46

Jason Who skrev:

> Jo. Du bemærker vist ikke at han angiver 2000mAh ("når de alle
> er på 2000 mAh ")

Prøv at overveje hvorfor det første ord i mit svar var "ja".

Jeg gik ud fra at hans næste spørgsmål var principielt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Jason Who (11-10-2006)
Kommentar
Fra : Jason Who


Dato : 11-10-06 15:47

> Prøv at overveje hvorfor det første ord i mit svar var "ja".

Overvejet. Jeg er kommet frem til at du er forvirret, siden du ganske klart
siger nej til hans opfølgende spørgsmål, og begynder at lave irrelevante
sammenligninger. Gættede jeg korrekt?



Bertel Lund Hansen (11-10-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-10-06 16:33

Jason Who skrev:

> Overvejet. Jeg er kommet frem til at du er forvirret, siden du ganske klart
> siger nej til hans opfølgende spørgsmål, og begynder at lave irrelevante
> sammenligninger. Gættede jeg korrekt?

Nej, men jeg kan godt se at nogle læsere kan blive forvirret af
det jeg skrev.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Peter Wing Larsen (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Wing Larsen


Dato : 12-10-06 19:11

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message
news:452d0e7d$0$4172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jason Who skrev:
>
>> Overvejet. Jeg er kommet frem til at du er forvirret, siden du ganske
>> klart
>> siger nej til hans opfølgende spørgsmål, og begynder at lave irrelevante
>> sammenligninger. Gættede jeg korrekt?
>
> Nej, men jeg kan godt se at nogle læsere kan blive forvirret af
> det jeg skrev.

Eller også vil du bare ikke indrømme, at du sked i nælderne



N_B_DK (13-10-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 13-10-06 12:11

Bertel Lund Hansen wrote:
> Nej, men jeg kan godt se at nogle læsere kan blive forvirret af
> det jeg skrev.

Prøv for en gang skyld at indrøm at du skrev noget sludder.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000



N_B_DK (11-10-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 11-10-06 11:46

Bertel Lund Hansen wrote:

> Nej. En tønde på 200 liter rummer mere end et litermål, og det
> vil tage længere tid at tømme den. Jo større batteri, jo større
> kapacitet hvis kvaliteten i øvrigt er den samme.

Typisk sludder fra Bertil, selvfølgelig er de ens under de nævnte
forudsætninger.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000



Bertel Lund Hansen (11-10-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-10-06 12:18

N_B_DK skrev:

> Typisk sludder fra Bertil, selvfølgelig er de ens under de nævnte
> forudsætninger.

Typisk kommentar fra en der ikke gider sætte sig ind i hvad jeg
skriver.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

N_B_DK (11-10-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 11-10-06 12:18

Bertel Lund Hansen wrote:
> Typisk kommentar fra en der ikke gider sætte sig ind i hvad jeg
> skriver.

JEg har skam sat mig ind i det du skriver, men det er stadig sludder.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000



Jason Who (11-10-2006)
Kommentar
Fra : Jason Who


Dato : 11-10-06 15:50

> Typisk kommentar fra en der ikke gider sætte sig ind i hvad jeg
> skriver.

Du skrev:
> Ville jo mene de alle 3 skulle kunne levere det samme , i det samme
> tidsrum
> !!!

Nej. En tønde på 200 liter rummer mere end et litermål, og det
vil tage længere tid at tømme den. Jo større batteri, jo større
kapacitet hvis kvaliteten i øvrigt er den samme.
------
Hvordan er det korrekt? Med "alle tre" refereres jo tydeligt til "AA , AAA
eller C baterier i mit
battpack når de alle er på 2000 mAh ?".

Nå. Du om det.



Jan Rasmussen (11-10-2006)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 11-10-06 18:58

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:452bf8ef$0$4164$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Men jeg gad godt se et AAA-batteri på 2000 mAh. Mine bedste er på
> 250 mAh.

700-1000mAh , er vel standart i dag.
http://www.batteribyen.dk/genopladelige_batterier_aaa-c-239_36_160.html?osCsid=bea55f91fb4fb0714908563e625bdd26


Jeg fatter ikke grunden til at købe 250mAh til 100,-
når 1000mAh koster det samme, holdbarhed, hvad ?



Jan Rasmussen



John Larsson (11-10-2006)
Kommentar
Fra : John Larsson


Dato : 11-10-06 11:50

"Martin H¯jriis Kristensen" <usenet@makr.dk> writes:
>"Jason Who" <spaml@mail.no> skrev i en meddelelse
>news:452bfd47$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Jo. Du bemærker vist ikke at han angiver 2000mAh ("når de alle er på
>2000
>> mAh ")
>> De kan levere det samme. Det angives godt nok ikke om de leverer samme
>> spænding, men hvis de gør det, så er de, for brugeren, identiske
>bortset
>> fra de ydre dimensioner.
>
>Den indre modstand og afladningskarakteristikken kan nu også godt være
>forskellig.

Ja, i praksis er der mange forskelle, selv om cellerne (et *batteri* er en
samling celler!) har samme basisteknologi (fx NiCd eller NiMH) og samme
fysiske størrelse.

Aller først skal man være opmærksom på at de fleste C- og D-celler man kan
købe i almindelige forretninger, er "snydestørrelser" med en kerne som
typisk er godt 50 % større (i volumen) end AA-celler. Resten er bare fyld!

Men til sagen! Celler kan have meget forskellig kapacitet afhængig af det
formål de er lavet til. Celler som skal kunne aflades med en stor strøm,
fx til eldrevne modelfly, har en (relativt) lille kapacitet, hvis man
aflader dem med en meget lille strøm. Hvis man prøver almindelige
NiMH-celler i et modelfly, får man højst sandsynlig ikke mere en nogle få
sekunders flyvetur ud af det *og* ødelagte celler! NiCd-celler er i øvrigt
stadig de bedste mht. kapacitet og levetid ved krav om store
afladningsstrømme!

Der der er afgørende for om cellen får stor eller lille kapacitet er
primært krystalstrukturen i cellerne, men strømledningsevnen cellens
aktive masse har også betydning.

John


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste