CC og TDC BB og min server?
Fra : Nis Sarup

Dato : 22-06-01 20:44

Jeg skal snart flytte fra mit delte CC ADSL til mit eget værelse hvor jeg
selvfølgelig selv skal have ADSL. Har egentlig været ret tilfreds med CC
som jeg delte med 8 PC-venner. Men når jeg nu skal flytte for mig selv har
jeg jo kun et telefonstik.
Jeg vil gerne kunne lege lidt med diverse webservere, må/kan man det hos
TDC BB? Det virkede fint hos CC hvor jeg tilsidst blev ret ferm i at NATte
porte ;)
Så vidt jeg kan forstå er alle porte åbne hos TDC BB, undtagen mail og
news portene, og en anden jeg ikke kan huske.
Hvilken af de to er bedst hvis jeg skal lave en webserver? Det ville være
rat med en fastnets-telefon som i TDC BB, men hvis CC er bedre må jeg jo
punge ud til en mobilos :)

Tak for hjælpen

Nis Sarup
--
http://www.sarup.dk/nis

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-06-01 22:24

"Nis Sarup" <tamen@mailme.dk> wrote in message
> Jeg skal snart flytte fra mit delte CC ADSL til mit eget værelse hvor jeg
> selvfølgelig selv skal have ADSL. Har egentlig været ret tilfreds med CC
> som jeg delte med 8 PC-venner.

Jamen tillykke med det

>Men når jeg nu skal flytte for mig selv har
> jeg jo kun et telefonstik.

Om du kan få adsl hos Cybercity, og Tiscali. Har ikke noget med at gøre om
du kun har eet telefonstik... Men derimod om der er ledigt kobber... Hvis
der er ledigt kobber opsættes der et ekstra stik, som kun er til ADSL..

Hos TDC og Mobilix bruger de det eksisterende stik.

> [...]
> rat med en fastnets-telefon som i TDC BB, men hvis CC er bedre må jeg jo

Nu kan nu sagtens have Fastnet telefon fra fx. TDC, og ADSL hos cybercity.
Dog med betingelsen om ledigt kobber (Rå kobber)

Men det er rigtigt, i TDC´s bredbåndsprodukt, er der inkluderet telefon
abonnement.

Med std. pakken medfølger 2 dynamiske IP adresser... Så du kan altså
tilslutte 2 computere. Du kan tilslutte op til 6 pc´ere. Dog skal man betale
lidt ekstra for de ekstra IP adresser...

fordelen i det, er at du ikke skal sidde og nørkle med NAT osv. Ulempen er
så, at IP adresserne er Dynamiske... Men der kan du bare brug nogle af de
udbydere dr findes, til at dine brugere kommer til den rigtige IP adresse,
altid.

Fra : Nis Sarup

Dato : 23-06-01 10:36

In article <9h0d1t$5av$1@news.inet.tele.dk>, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
> udbydere dr findes, til at dine brugere kommer til den rigtige IP adresse,

Er det så rigtigt at jeg kan have flere servere? eventuelt nogen af mine
nye naboer, der så kan være med til at betale (Gnæk gnæk).
Jeg skal bare flytte over i en anden blok på kollegiet så jeg tror ikke
der er meget forskel i kobberet.

Tak for hjælpen :)

Nis Sarup
--