Musik til en billedkavalkade
Fra : Magic Hansen

Dato : 10-10-06 09:45

Hejsa,

Jeg skal finde et stykke musik, som kan bruges som baggrund til en animeret
billedkavalkade, som skal bruges som indledning til en præsentation, der
holdes i en større forsamling (150-200 mennesker). Formålet er jo meget
simpelt - sammen med billederne - at fange folks opmærksomhed. Så det skal
være lidt pompøst og måske lidt "larmende".
Jeg tænkte lidt på Final Countdown, men jeg synes jo selv det er noget l...
så der må være andre muligheder. Men den lever nok op til mit formål - men
andre idéer modtages gerne??

vh
Michael

Fra : Holst

Dato : 10-10-06 09:53

Magic Hansen wrote:

> [...]
> så der må være andre muligheder. Men den lever nok op til mit formål - men

Måske noget fra Mozarts Requiem. Det er bestemt ikke noget l...

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 10:39

On Tue, 10 Oct 2006 10:44:34 +0200, "Magic Hansen"
<nyhedsgruppe@hejza.dk> wrote:
> [...]
>så der må være andre muligheder. Men den lever nok op til mit formål - men

Alt afhængig af om billedkavalkaden er lang nok, vil jeg foreslå Pink
Floyds "Shine On You Crazy Diamond".
Den bygger stille og roligt op mod et klimax, og der er flere momneter
undervejs der sagtens kan bruges som klimax.
Man kan eventuelt fade ind i nummeret, hvis tiden er et problem.

/Alex

Fra : Magic Hansen

Dato : 10-10-06 11:09

> [...]
> Den bygger stille og roligt op mod et klimax, og der er flere momneter
> undervejs der sagtens kan bruges som klimax.

Du har jo en rigtig god pointe, nemlig klimaks undervejs, og i det hele
taget variation i musikken.
Tiden er nok et problem med Pink Floyds, jeg skal næpppe bruge mere end 2-3
minutter - hmmmm, jeg tager lige en lytter i aften

Jeg kom selv til at tænke på Thriller, den starter også lidt blødt op med
lidt skramlen........

Fra : Mads Breddam

Dato : 10-10-06 15:38

> [...]
> l... så der må være andre muligheder. Men den lever nok op til mit
> formål - men andre idéer modtages gerne??

Umiddelbart tænker jeg Richard Strauss - Also Sprach Zarathustra - den
første og vel mest kendte del. Jeg synes dog det nummer er voldspillet på
det groveste i den slags eller lignende sammenhæng....

Ellers måske "den der igen mest kendte del" af Beethovens 9. symfoni,
Beethovens 5. symfoni -"Allegro con brio", Carl Orffs Carmina Burana - "O
Fortuna" (også voldspillet). I lidt anden genre; AC/DC - Thunderstruck eller
Entakt - Hokus Pokus.

--
Mvh.:
Mads Dupont Breddam

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 10-10-06 17:08

"Magic Hansen" <nyhedsgruppe@hejza.dk> wrote in message
> [...]
> l...
> så der må være andre muligheder. Men den lever nok op til mit formål - men

Jeg tro måske det ville være nemmere hvis du fortæller lidt om indhold i
billeder og præsentation, så musik kommer til at passe. F.eks er final
countdown et godt valg hvis du holder oplæg om den nuværende regering og
dårligt hvis du holder et oplæg om børnemishandling, for at komme med et par
eksempler

Mvh

Karsten

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 17:27

"Magic Hansen" <nyhedsgruppe@hejza.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> l... så der må være andre muligheder. Men den lever nok op til mit
> formål - men andre idéer modtages gerne??

Prøv og lyt til:

Sigur Ros - Vidrar Vel Til Loftarasa

allofmp3 = http://kortlink.dk/33nz

Eller : Moby - Everloving

allofmp3 = http://kortlink.dk/33p3

MVH
Thomas H.

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 10-10-06 17:50

Først tak for de rigtig gode forslag - og så kan jeg jo godt se, at Karsten
har en pointe mht den sammenhæng musikken indgår.

Det er til en præsentation over for en virksomheds medarbejdere - en slags
kavalkade over begivenheder det sidste år, krydret med billeder af
medarbejdere, lidt økonomi osv. Det skal bruges som indledning for at fange
folks opmærksomhed og skabe lidt stemning - efterfølgende tager direktøren
over med lidt mere peptalk.

Min umiddelbare tanke var noget lidt up-tempo og mindre drømmende end et par
af de ellers ret gode forslag. Det udelukker måske også de klassiske
forslag - eller måske ikke?! men måske lidt mere "bombastisk" - tænker fx
lige over Thunderstruck.

Principielt kunne jeg jo godt undvære sang, men det er nok et mindre issue.

Jeg har også tænkt i baner af noget "konceptuelt", sådan fx musik og stil
fra Matrix, men nu er det jo ikke lige så meget oppe i tiden mere. Men hvis
nogen sidder med en super idé der, så er jeg bestemt interesseret

Og tusind tak for hjælpen - det er virkelig kanon

vh
Michael

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 10-10-06 18:35

"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> wrote in message
> [...]
> medarbejdere, lidt økonomi osv. Det skal bruges som indledning for at
> fange folks opmærksomhed og skabe lidt stemning - efterfølgende tager

Det kunne være:

Den selvhøjtidlige: "Tina Turner: Simply the best" jeg kan ikke selv
fordrage artisten eller nummeret og det er sikkert brugt i masse af den
slags sammenhængmen kan sikkert bruges.Queen: We are the champions". Så er
vi altså også ved at være over i det pinlige

Der kunne også være noget (selvironisk) humor i f. eks: temaet fra Gøg og
Gokke, Friends, Olsen Banden osv.

Den festlige kunne være "Carl Nielsen: Champagnegaloppen"

Så kunne være et tecnoagtigt nummer for at vise at firmaet er med på det
nyeste.Fat Boy Slim eller Mikael Simpson´. Det er sikkert nogen der har mere
forstand end mig som måske vil placere de nævnte kunstnere i en anden
gruppe, og det må de så gøre

Pink Floyd er som foreslået også god som lydkullise.

Der er mange flere indgangsvinkler men udgangspunktet er at finde den vinkel
du vil have på indslaget og så derefter finde billeder og musik til det. Min
vinkel ville nok være i den "humoristiske del" hvis det er til medarbejdere
og der ikke skal signaleres dyb alvor. (Kryds finger for at chefen også
syntes at det er morsom)

Mvh

Karsten

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 10-10-06 18:48

Jeg har selv engang brugt Gasolin: Masser af succes da der er masser af
billedsprog, men chefen skal kunne tåle at være: "om natten er du ene åh så
ene"

Mvh

Karsten

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 10-10-06 19:07

"Karsten H. Larsen" <Karsten@FJERNDETTEcph-metronet.dk> skrev i en
meddelelse news:QbmdnaHSn49xQbbYRVnyvg@giganews.com...
> Jeg har selv engang brugt Gasolin: Masser af succes da der er masser af
> billedsprog, men chefen skal kunne tåle at være: "om natten er du ene åh
> så ene"

Ski' gode forslag, takker Karsten

Hmmm, du kan have ret mht. Queen, det er måske lige i overkanten - den
gemmer vi til om et år eller to, når vores strategi for alvor har taget
kegler

Men du har fuldstændig ret, det handler meget om hvilken stemning, der skal
skabes - jeg har en masse gode idéer, thanx ,-)

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 10-10-06 19:11

"Karsten H. Larsen" <Karsten@FJERNDETTEcph-metronet.dk> skrev i en
meddelelse news:07SdnYSpNNhGRLbYnZ2dnUVZ8qudnZ2d@giganews.com...

> Den festlige kunne være "Carl Nielsen: Champagnegaloppen"

Tjaaa, og i den mere klassiske og lette genre, kunne måske også Offenbach
bruges

Fra : Jon Søjberg

Dato : 12-10-06 07:07

Runrig - Solus na madainn (The Morning light).
Pisse fed instrumental melodi

Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 11-10-06 18:15

> [...]
> l... så der må være andre muligheder. Men den lever nok op til mit
> formål - men andre idéer modtages gerne??

Jeg har ved lignende arrangemeneter bugt noget Safri Duo - jeg tror den hed
Samba a dagio .

/Carsten