Rap forurener hits
Fra : Poul E Hansen

Dato : 09-10-06 20:49

Gang på gang når et hit opstår, er der nogle der tilsætter deres
eget rap, som ikke passer til, men kun forringer musikken, og af én
eller anden grund, er det som regel udgaverne med den fejlagtigt
tilsatte rap der spilles i radioen. Kan kumstnerne ikke forhindrer at
de overhovedet udgives?

Fra : Peter Wing Larsen

Dato : 09-10-06 21:27

> [...]
>eller anden grund, er det som regel udgaverne med den fejlagtigt
>tilsatte rap der spilles i radioen. Kan kumstnerne ikke forhindrer at

Der er penge i lortet så nej.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 09-10-06 21:53

Poul E Hansen wrote:
> Kan kumstnerne ikke forhindrer at
> de overhovedet udgives?

Jo, ophavsretshaver kan til enhver tid nedlægge veto mod udgivelse.
Men da et hit nu om stunder sjældent lever mere end 8-12 uger og kun sælger
ca 1/3 af hvad det gjorde før det blev populært bl.a at dele musik på
nettet, kan noget af det manglende albumsalg og en anden målgruppe nåes ved
at tillade genudgivelse med f.eks rap eller i nymixede versioner.

/ Flying Hotdogs

Fra : Poul E Hansen

Dato : 10-10-06 09:16

Flying Hotdogs skrev:

> [...]
> nettet, kan noget af det manglende albumsalg og en anden målgruppe nåes ved
> at tillade genudgivelse med f.eks rap eller i nymixede versioner.

Det går i hvertfald lynhurtigt med at få lavet rapmixene. Men det
undrer mig alligevel, at det er det der oftes spilles.

Fra : Max

Dato : 10-10-06 09:40

Hej Poul

> Det går i hvertfald lynhurtigt med at få lavet rapmixene. Men det
> undrer mig alligevel, at det er det der oftes spilles.

Det kunne jo tyde på at det var populært og at du
står lidt alene med din mening.

Mvh Max

Fra : Trist

Dato : 10-10-06 20:11

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:452b5c69$0$2106
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hej Poul

> Det kunne jo tyde på at det var populært og at du
> står lidt alene med din mening.

Det gør han ikke!
Folk med forstand på musik kan høre med det samme, at det er hærværk!
Rap/hiphop regner jeg faktisk ikke for værende musik. Det er jo kun rytmer.

Fra : Max

Dato : 10-10-06 21:52

Hej

> Folk med forstand på musik kan høre med det samme, at det er hærværk!
> Rap/hiphop regner jeg faktisk ikke for værende musik. Det er jo kun
> rytmer.

Men kan man så konkludere at folk med forstand på musik ikke
har forstand på rap/hiphop ?

Mvh Max

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 10-10-06 09:37

Poul E Hansen <ook@ofir.dk> skrev:
>Gang på gang når et hit opstår, er
> [...]

Hvis det var en generel betragtning, at det forringer musikken,
ville der ikke være købere til det. Dermed ville det stoppe
ganske af sig selv.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 10-10-06 12:41

Max skrev:
> Hej Poul

> Det kunne jo tyde på at det var populært og at du
> står lidt alene med din mening.
>
> Mvh Max

Det at det spilles i radioen og butikker mv. er ikke ensbetydende med
at det er populært.
Der opstår nemt traditioner for hvad der skal siges og spilles - og
nogle foretrækker at lade sig styre af dem frem for hvad der lyder
godt. Tilmed er der nogle der tror, at de rapmanipulerde numre de
hører er de originale.

Fra : Max

Dato : 10-10-06 13:42

Hej Poul

> Det at det spilles i radioen og butikker mv. er ikke ensbetydende med
> at det er populært.

Nå.

> [...]
> nogle foretrækker at lade sig styre af dem frem for hvad der lyder
> godt. Tilmed er der nogle der tror, at de rapmanipulerde numre de

Og ?

Mvh Max

Fra : Poul E Hansen

Dato : 10-10-06 12:52

Jørn Ibsen skrev:

> Hvis det var en generel betragtning, at det forringer musikken,
> ville der ikke være købere til det. Dermed ville det stoppe
> ganske af sig selv.

Nej. Hvis det generelt var upopulært ville der ikke være købere til
det.
Jeg ved ikke hvor mange der køber pladerne, men det er som sagt
heller ikke de private købere jeg taler om.

Fra : Trist

Dato : 10-10-06 20:16

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote in news:1160481090.785614.204670
@m7g2000cwm.googlegroups.com:

> Nej. Hvis det generelt var upopulært ville der ikke være købere til
> det.

Stor popularitet betyder nødvendigvis ikke høj musikalsk kvalitet, næsten
tværtimod!

Fra : Peter Wing Larsen

Dato : 11-10-06 19:14

"Trist" <@> wrote in message

> Stor popularitet betyder nødvendigvis ikke høj musikalsk kvalitet, næsten
> tværtimod!

Er der nogen, der påstår, at det er stor kvalitet?

Fra : Poul E Hansen

Dato : 10-10-06 13:01

Poul E Hansen skrev:

> [...]
> nogle foretrækker at lade sig styre af dem frem for hvad der lyder
> godt. Tilmed er der nogle der tror, at de rapmanipulerde numre de

I øvrigt er jeg heller ikke sikker på, det giver mening konstant at
afspille pop og lignende i kiosker og butikker for tilfældige kunder.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 10-10-06 14:26

> Og ?

Ang. første del: ja - der er ikke meget mere at sige. Ang. sidste
del: For så vidt lytterne tror det er originalen de hører, kan man
ikke påstå, at det er fordi rapudgaven er populær, at det er den der
spilles.

Fra : Max

Dato : 10-10-06 14:49

Hej Poul

> [...]
> del: For så vidt lytterne tror det er originalen de hører, kan man
> ikke påstå, at det er fordi rapudgaven er populær, at det er den der

Hvis lytteren tror rapudgaven er originalen, så lad ham dog,
hvis musiken interesere ham bare en lille smule, ja så finder
han såmændt ud af sagens rette sammenhæng.

Mvh Max

Fra : Ralph

Dato : 10-10-06 17:18

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jo, da hvis de ville, f.eks. er "City of dreams" bygget over Kim Larsens
"midt om natten", det er første gang han har givet tilladelse tilat der
samples fra hans musik. De der fik lov (the Loft) har iøvrigt lavet en ny
genialitet med et sample fra Led Zeppelins "Whole lotta love"

Jeg synes da at det er langt værre når Lene Siel eller Stig Rossen laver
deres sødsuppeversioner af populærmusik.

--
Ralph

Fra : Peter Juhl

Dato : 16-10-06 12:38

Ralph wrote:

> [...]
>
> Jeg synes da at det er langt værre når Lene Siel eller Stig Rossen
> laver deres sødsuppeversioner af populærmusik.

Jeg synes det siger meget om folks talent (mangel herpå) hvis de er nød
til kopiere andre menneskers genialiteter. Det gælder både The Loft,
Siel og Rossen.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 10-10-06 17:46

Max skrev:
> [...]
> hvis musiken interesere ham bare en lille smule, ja så finder
> han såmændt ud af sagens rette sammenhæng.

Men hvis lytterne ikke interesserer sig for det, ville det være bedre
at slukke for det.

Fra : Max

Dato : 10-10-06 21:51

Hej Poul

> Men hvis lytterne ikke interesserer sig for det, ville det være bedre
> at slukke for det.

Hvorfor piner du så dig selv ved at lytte på det ?

Mvh Max

Fra : Poul E Hansen

Dato : 11-10-06 11:51

Max skrev:
> Hej Poul

> Hvorfor piner du så dig selv ved at lytte på det ?
>
> Mvh Max

Man bestemmer, som du ved, ikke altid selv hvilken musik der spilles i
butikker og restauranter

Fra : Max

Dato : 11-10-06 14:33

Hej Poul

> Man bestemmer, som du ved, ikke altid selv hvilken musik der spilles i
> butikker og restauranter

Nej, men man bestemmer da selv om man vil lytte.

Mvh Max

Fra : Eliasen

Dato : 12-10-06 14:00

Max skrev:
> [...]
>
> Mvh Max

Man bestemmer, som du ved, ikke altid selv hvilken musik der spilles i

---

Nej, men du bestemmer vel selv om du vil opholde dig i butikken eller
restauranten?

--
Eliasen

Fra : Poul E Hansen

Dato : 11-10-06 16:41

Max skrev:
> Hej Poul

> Nej, men man bestemmer da selv om man vil lytte.
>
> Mvh Max

Det ville stadig være bedre at slukke for det.

Fra : Max

Dato : 11-10-06 21:42

Hej Poul

> Det ville stadig være bedre at slukke for det.

Det er så igen en mening du står lidt alene med :)

Mvh Max

Fra : Poul E Hansen

Dato : 12-10-06 13:56

Max skrev:
> Hej Poul

> Det er så igen en mening du står lidt alene med :)
>
> Mvh Max

Ja det kunne man godt kan frygte.

Fra : Max

Dato : 12-10-06 18:56

Hej Poul

> Ja det kunne man godt kan frygte.

Men når det så er sagt, ja så vil jeg da sige at jeg på en måde
er glad for alt det lortemusik der spilles rundt omkring, det er
medvirkende til at jeg glædes det mere om det musik jeg selv
bestemmer skal spilles når jeg er hjemme.

Mvh Max

Fra : Steen

Dato : 13-10-06 21:00

Sikke da et par intolerante gnavpotter der er i denne tråd.
Hip hop er vel lige så meget musik, som dansktop, rock, blues og hvad
der eller findes.
At noget er "mere værd" end andet, er da en gang pjat - om man kan
lide de forskellige genrer, er så en helt anden ting.

Fra : Lars Holst

Dato : 13-10-06 23:42

"Steen" <isteen@gmail.com> said in news:1160769577.521547.258310
@m7g2000cwm.googlegroups.com:

> Sikke da et par intolerante gnavpotter der er i denne tråd.
> Hip hop er vel lige så meget musik, som dansktop, rock, blues og hvad
> der eller findes.

Nej.

> At noget er "mere værd" end andet, er da en gang pjat - om man kan
> lide de forskellige genrer, er så en helt anden ting.

--
Lars Holst

Fra : Max

Dato : 14-10-06 09:31

Hej Steen

> [...]
> At noget er "mere værd" end andet, er da en gang pjat - om man kan
> lide de forskellige genrer, er så en helt anden ting.

Hvad er du dog for en gnavpot at høre på ? :)

Mvh Max

Fra : Steen

Dato : 14-10-06 09:34

Lars Holst skrev: