SE update service K750i / virker ikke ?
Fra : Torben R

Dato : 09-10-06 09:49

Hej NG.

Jeg kan ikke få SE update service (SEUS) til at virke.

Jeg starter SEUS og programmet henter selv opdateringer.

Herefter starter programmet og jeg vælger hvilket bund-stik.

Så gør jeg som der står beskrevet:

1: Slukker mobilen
2: Tager SIM kort ud
3: Sætter batteriet tilbage i mobilen
4: Holder "C" nede (på mobilen)
5: Sætter USB kablet i mobilen.

Herefter sker der absolut intet......

Pc'en registrerer at der er koblet en USB device til og mobilen tænder
og skriver "indsæt SIM" i displayet.

Hvad dælen gør jeg forkert ?

På forhånd tak for gode svar/ideer.

--
Torben R

Fra : tjell@post3.tele.dk

Dato : 09-10-06 09:59

Hej Torben

Du skal bare holde "C" rigtig lang tid - så sker der noget. Jeg
opdaterede min telefon for nogle dage siden, og det fungerede da jeg
langt om længe fandt ud af at man skal blive ved med at trykke på
knappen til fingeren bliver helt hvid. Så vidt jeg husker, kan du se
på PC'ens skærm når du er nået til vejs ende.

Jeg havde downloadet opdateringen fra Sony-Ricssons hjemmeside.

m.v.h.
Henning

Fra : Torben R

Dato : 09-10-06 10:07

Hej Henning. Tak for dit svar. Jeg vil forsøge med "hvide fingre"
og se om det hjælper.

Vender lige tilbage med nyt.

--
Torben R

Fra : Torben R

Dato : 09-10-06 10:16

Hmmm, der sker bare ingenting.

SEUS vender tilbage til "Start" billedet uden at have gjort noget som
helst. Nu har jeg så en "hvid" pegefinger til ingen nytte )

Jeg har hentet de nyeste drivere fra SE's hjemmeside, og min Windows
2000 genkender K750i uden problemer.....

Jeg tror sgu jeg opgiver.

--
Torben R

Fra : Palle Andersen

Dato : 09-10-06 10:17

Hej

Hvad er der i den update?
Er der nye funktioner eller bliver den hurtigere?

Jeg har selv en K710i og har egentlig ikke overvejet at opdatere den, før
jeg læste dette.

hilsen
Palle

Fra : Torben R

Dato : 09-10-06 10:27

Hej Palle,

Må indrømme at jeg ikke ved hvad der specielt er i updaten.
Jeg kan bare godt lide at have den nyeste firmware i mine "gadgets"

--
Torben R

Fra : tjell@post3.tele.dk

Dato : 09-10-06 10:54

Fra : tjell@post3.tele.dk

Dato : 09-10-06 10:58

Hej Torben

Det kan jo ske at opdateringen er lykkedes. Her kan du se den seneste
software-info: http://www.mobildebat.dk/printthread.php?t=61693

Her kan du se hvordan du finder software-infoen på din
telefon:http://www.seatclubdanmark.dk/posting.php?mode=quote&p=3336&sid=4729db548748f351978cd02343bd7416

Her kan man se ændringerne:
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=92737

m.v.h.
Henning

Fra : Jorgen [DK/2600]

Dato : 09-10-06 12:44

> 5: Sætter USB kablet i mobilen.
Jeg gjorde det omvendt. Altså usb kablet i mobilen allerede fra start og så
i computeren ved trin 5. Kan ske, at man lige slipper "c" et brøkdel, når
man sysler med at få kablet i mobilen.

/jørgen

Fra : Peter SD.

Dato : 09-10-06 15:42

Hej.

Hvor er telefonen købt ??
- er det mon en der er købt "billigst muligt" (og det er der jo intet i
vejen med), i en af disse discount butikker som der desværre er på nettet i
DK.
Eks. kan nævnes 1cc.dk......
- telefoner herfra er ikke til at opdatere via SEUS, da de hos 1cc.dk tager
en masse udenlandske telefoner hjem, bryder sim-koden, lægger dansk sprog
ind og sælger telefonen....
Ved en sådan telefon vil SEUS se at IMEI og sprog i telefonen ikke stemmer
over ens, og vil derfor ikke opdatere den.....
- samt at der i nogle tilfælde oven i købet lægges "Brown" (dvs.
beta-software) ind i telefonerne....

Hvad kan man så selv gøre tjaaa......
- der er jo veje uden om mange ting......
Hvis det er en "Red" (original) firmware du har i så åben den link der er
herunder og følge instruktionerne på den, så kan du ek.s. også vælge om du
vil opdatere den til en W800i via SEUS nu du er igang, eller om du vil nøjes
med at opdatere din K750i........

http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=3996&st=0

Jeg har flashet min K750i frem til W800i og tilbage igen 2 gange uden at det
gav problemer overhovedet....
- lige nu er det så en W800i igen.....

--
Peter D.

-- Curiosity killed the Cat, but I still want to know how it died ! --

Fra : Torben R

Dato : 09-10-06 16:38

Peter SD. skrev:
> [...]
> over ens, og vil derfor ikke opdatere den.....
> - samt at der i nogle tilfælde oven i købet lægges "Brown" (dvs.

Hej Peter, det er en firma telefon så den er bestemt "Red" og fuld original.

> [...]
>
> http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=3996&st=0
>
> Jeg har flashet min K750i frem til W800i og tilbage igen 2 gange uden at det

Jeg har tidligere ikke haft problemer med at benytte SEUS direkte til
tidligere updates af K750i'eren. Det er mig en gåde hvorfor den lige
pludselig ikke vil denne gang.

Hmmm, vil dog kigge lidt på dit forslag.

Tak for ideen.

--
Torben R

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-10-06 01:35

In article <ZctWg.3429$%l4.28@news.get2net.dk>,
"Peter SD." <pshdo@tele.two.adsl.dk> wrote:

> Jeg har flashet min K750i frem til W800i og tilbage igen 2 gange uden at det
> gav problemer overhovedet....
> - lige nu er det så en W800i igen.....

Sejt.. ændrer den så udseende og det hele?

Sorry. ...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Peter SD.

Dato : 10-10-06 18:53

Hej.

> Sejt.. ændrer den så udseende og det hele?

> Sorry. ...

Ja, og ram-kortet bliver også større.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-10-06 18:55

In article <Z5RWg.76$cK4.55@news.get2net.dk>,
"Peter SD." <pshdo@tele.two.adsl.dk> wrote:

> Hej.

> Ja, og ram-kortet bliver også større.....

Men jeg er så nødt til at spørge.. hvad får man ud af at opdatere til en
800 ?

Og findes der tilsvarende for en 510i?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Peter SD.

Dato : 11-10-06 06:47

Hej.

> Men jeg er så nødt til at spørge.. hvad får man ud af at opdatere til en
> 800 ?

Reelt intet brugbart......
- ikke for mig ihvertfald......

1. Fly-mode, så du kan høre MP3 uden at telefonen tænder.
2. En lille smule mere funktionalitet i MP3 afspilleren.

Jeg har kun gjort det, fordi det kan lade sig gøre, intet andet.....

> Og findes der tilsvarende for en 510i?

Aner det ikke, jeg har ikke en 510´er...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-10-06 10:59

In article <Iy%Wg.2$nE4.0@news.get2net.dk>,
> [...]

> 1. Fly-mode, så du kan høre MP3 uden at telefonen tænder.
> 2. En lille smule mere funktionalitet i MP3 afspilleren.

Hvis det er det eneste... :)

> Jeg har kun gjort det, fordi det kan lade sig gøre, intet andet.....

Hehe det er jo også reelt nok.

Men derfra og så til at kalde sin mobil for en anden model... ahh der er
sq lang vej ;)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Peter SD.

Dato : 11-10-06 12:59

Hej.

> Men derfra og så til at kalde sin mobil for en anden model... ahh der er
> sq lang vej ;)

Precis hvor er der forskel på min K750i med W800i firmware og så en ægte
W800i ??
Den eneste forskel der er, og det ER den eneste, det er det cover der er
omkring elektronikken....!
Elektronikken er 100% identisk på de to telefoner.....
- og coveret kan man, hvis man vil også skifte ud, jeg gidder bare ikke.....

http://www.cellshop.dk/sonyericsson/k750caseSwap.htm

Jo, faktisk er der et par forskelle på W800i og de normale W800i telefoner:
· Min tager noget bedre billeder end en standard W800i (og en standard
K750i), for jeg har lagt et kamera-patch i telefonen, der gør at den ikke
komprimere billederne så kraftigt som originalt....
· Min har bedre lydkvalitet specielt i stille passager, da jeg har lagt et
lyd-patch ind i min W800i....
· Sidst men ikke mindst har jeg fjernet kameralydene totalt.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-10-06 13:06

In article <G%4Xg.20$Gv.9@news.get2net.dk>,
"Peter SD." <pshdo@tele.two.adsl.dk> wrote:

> Precis hvor er der forskel på min K750i med W800i firmware og så en ægte
> W800i ??

Udseendet :)

> Den eneste forskel der er, og det ER den eneste, det er det cover der er
> omkring elektronikken....!

Præcis :)

Det er lidt det samme som min bil... den er ikke født som en Aero og jeg
mangler kun sæder og skørter for at den ligner og opfører sig (effekt)
som en Aero.. men det gør den stadig ikke til en Aero.. den er ikke født
Aero og bliver det aldrig.

En hund bliver heller ikke til en hest af at vokse op i en stald...

Men jeg ved godt hvad du mener.. og bevares jeg havde da selv opdateret
min K750i på samme måde hvis jeg havde en.. jeg ville så blot kalde den
for en K750i Special.. :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Peter SD.

Dato : 11-10-06 13:59

Hej.

> Udseendet :)

Så hvis jeg ofre hvad 200.-? på et cover til en W800i, så er det "lovligt" i
dine øjne at kalde det en W800i.....

Det er altså ikke en bil vi snakker om her (eks. Skoda og VW)......
- hvad når folk skifter cover på, maler på, eller limer "bling bling" på
deres Nokia, holder den så også op med at være eks. en 3210 (eller hvad de
nu hedder) ??

Nå, pyt, men det er da meget sjovt at det kan lade sig gøre alligevel, og så
via SEUS, altså S/E´s egen update-server......
- og kald du bare min W800i for en "K750i special", det lyder da også af
mere end kun at kalde den for en W800i....

Fra : tjell@post3.tele.dk

Dato : 09-10-06 18:27

Hej Torben

Har du checket at din telefon ikke blev opdateret tidligere på dagen
da du holdt fingeren på "C" indtil smertegrænsen?

m.v.h.
Henning

Fra : Peter SD.

Dato : 09-10-06 18:32

Hej.

> Har du checket at din telefon ikke blev opdateret tidligere på dagen
> da du holdt fingeren på "C" indtil smertegrænsen?

Har du nogensinde selv oplevet det, og uden at du har set at den opdatere ??
- jeg har ikke....