GSM 850 support nødvendigt i skisportsområ~
Fra : Klaus Jensen

Dato : 08-10-06 19:48

Hej

Jeg står foran at skulle købe ny mobil, og da jeg skal til Fernie, Canada i
4 mnd vil jeg naturligvis gerne kunne bruge min mobil derovre.

Såvidt jeg kan læse mig til, så er GMS1800 det man typisk kan være sikker på
at få i de større byer i USA/Canada, mens GMS850 er en fordel uden for de
større byer. Jeg ved ikke hvor bogstaveligt man skal tage det, og er meget i
tvivl om jeg skal satse på

Helt aktuelt har jeg kig på 2 telefoner, og Samsung D900 har support for
GSM850, mens den anden telefon i kikkerten SE K800i ikke har, så det kan
ende med at blive det der tipper vægten.

Hvordan finder jeg ud af, om GSM850 er nødvendigt i et konkret område i
Canada?

- Klaus

Fra : Mark Beaumont

Dato : 08-10-06 19:58

Klaus Jensen wrote:
> Hvordan finder jeg ud af, om GSM850 er nødvendigt i et konkret område
> i Canada?

Du kan prøve med
http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_ca.shtml

Vh Mark

Fra : Klaus Jensen

Dato : 08-10-06 20:26

"Mark Beaumont" <no@email.invalid> wrote in message
> Du kan prøve med
> http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_ca.shtml

Tak.

Kortene er dog desværre ikke helt detaljerede nok til jeg kan se, om lige
nøjagtigt Fernie er dækket.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 09-10-06 01:05

On Sun, 8 Oct 2006 20:47:34 +0200, "Klaus Jensen"
<spammers@buninhellmotherfuckers.com> wrote:

>Hej
>
>Jeg står foran at skulle købe ny mobil, og da jeg skal til Fernie, Canada i
>4 mnd vil jeg naturligvis gerne kunne bruge min mobil derovre.

Husk at tjekke roaming priserne hos din udbyder før du tager afsted.
Det kan blive meget dyrt.

> [...]
>større byer. Jeg ved ikke hvor bogstaveligt man skal tage det, og er meget i

Det er ikke så mange år siden de begyndte at udbygge GSM850. Før den
tid havde de kun GSM på 1900MHz båmdet (ikke 1800).

Peter

Fra : Klaus Jensen

Dato : 09-10-06 09:44

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> wrote in message
> Husk at tjekke roaming priserne hos din udbyder før du tager afsted.
> Det kan blive meget dyrt.

Det har jeg tænkt på.

Jeg vil se om ikke man kan købe noget i retning af Telmore derovre til
lokale og regionale opkald + nødsituationer, og så har jeg skype in/out til
at klare resten.

> Det er ikke så mange år siden de begyndte at udbygge GSM850. Før den
> tid havde de kun GSM på 1900MHz båmdet (ikke 1800).

Jeg har sikkert husket forkert. Siger du med det, at så længe man er ved
byer, så er man sandsynligvis dækket uden GSM850? Er det sådan jeg skal
forstå dig?

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 09-10-06 18:47

"Klaus Jensen" <spammers@buninhellmotherfuckers.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vil se om ikke man kan købe noget i retning af Telmore derovre til
> lokale og regionale opkald + nødsituationer, og så har jeg skype in/out
til
> at klare resten.

Det er kun Rogers Wireless der har landsdækkende GSM netværk i Canada,
ellers er der kun et par små regionale udbydere. Du kan kigge på Rogers
hjemmeside her http://www.rogerswireless.ca. De har taletidskort man kan
købe, men hvad det lige koster, er jeg ikke helt klar over.

Du kan evt. prøve at spørge på www.howardforums.com i forum'et for Rogers,
om der er nogen som har været i det område du skal til, som kan fortælle om
dækningen og priser osv.

/Ole.
*filter i adressen*