Bedste musik inden for en genre!
Fra : Lars Holst

Dato : 08-10-06 13:22

I kølvandet på at erklære en del skribenter for ensporede i deres musiksmag
opfordrer jeg nu til at liste op hvad I synes er det bedste nummer inden
for én bestemt genre.

Jeg vil anbefale at man forsøger at nøjes med kun at liste ét nummer
indenfor hver genre.

Jeg vil her komme med eksempler på genrer:

Pop
Raï Rock
1960's
Acid Jazz
Rackabilly
Musica Criolla
Americana
Death Metal
Avantgarde
Taarab
Avantgarde jazz
Ballads
Bomba
Big Band
Kansa City Jazz
Bluegrass
Doom Metal
Plena
Blues
Reggaeton
Bossa Nova
Børnesange
Trash Metal
Calypso
Llanero
Celtic
Choral
Nueva Cancion
Nu jazz
Church
Bubblegum pop
Tex-Mex
Classic Rock
Power Pop
Mississipi Delta Blues
Classical
Tejano
Girl punk
Comedy
Jump Blues
Country
Boy Bands
Dance
Boogie Woogie
Dub
Electropop
Danskpop
Vaudeville
Dansk Folk
Futurepop
Dansk Syre
Chicago Blues
Afro Cuban
Dansk Rock
J-pop
Atlanta Blues
Dansk Top
New Orleans Jazz
Dixieland
Spirituals
Samba
Easy Listening
Gumbo
Electronica
Ethnic
Doo Wop
Folk
Noise Pop
Marching Jazz
Folkrock
Neo Soul
Rumba
Folklore
Sophisti-Pop
Disco
Free jazz
Funk
New Jack Swing
Turbo-Folk
Guarania
Tango
Go-go
Fussions jazz
Black Gospel
Synth-Pop
White Gospel
Milonga
P-funk
Morna
Heavy Rock
Modal Jazz
Heavy Metal
Hip-Hop
House
Chacarera
Instrumental
Strip-down funk
Instrumental Rock
Irish Folk
Cuarteto
Jazz
Crooners
Vocal jazz
jazz funk
Hard Bop
Art Rock
Andean Music
Bolivian Music
Anglo-Celtic music
Cool Jazz
British Rock
Smooth Jazz
Appalachia
Latin
Lounge
Desert Rock
Zydeco
Township
Kwela
Honky Tonk
Meditative
Garage Rock
Tropicalismo
New Age
Glam Rock
Jog-Band
Native American
Oldies
Cueca
Ragtime
Zouk
Gypsy Jazz
Opera
Marabi
Red Dirt
Lubbock
Psychedelic Rock
Org. R&B
Apala
Chippy Goth
Nueva Cancion
Third Stream
New R&B
Benga
Psychobilly
Rap
Retro
M-base
Ambient
Rock
Rock'n Roll
Glitter Rock
Salsa
Brazil Jazz
Soul
Breakbeat
Bikutsi
Heartland Rock
Soulgrass
Chachacha
Soundtracks
Swing
Industrial
Muzak
Jangle Pop
Canto Nuevo
Flamenco
IDM
Millitary Music
ska
Techno pop
BeBop
Isicathamiya
Krautrock
Trip Hop
Rocksteady
Habanera
Underholdning
World Music
Punk
Gangsta Rap
Dance
Mambo
Jùjú
Experimental
Urban
Proto Punk
Rapcore
Nueva Trova
80's
Blues
Zulu Jive
Indie
Xhosa
Surf
Makossa
Son
Cristian Music
Soca
Pub Rock
Cumbia
Vestindisk
Zulu Music
Hawaii
Afrorock
Bachata
Anatolian Rock
Reggae
Mbalax
Kinesisk Klassisk
Music Hall
Musical
Merengue
Boogaloo
Barok klassisk
Rennaisance klassisk
Kwaito
Romantisk klassisk
Gregorian Chant
Merseybeat
Mbaqanga
Mariachi
Highlife
Beatnick
Russisk Ortodoks kirkekor

Det er selvfølgelig tilladt at tilføje flere eksisterende genrer for det er
jo umuligt for mig at liste alle op.
Det her er bare eksempler på at der findes mere end een eller to genrer.

Så er det bare med at komme igang med at liste op hvad der bedst inden for
hver genre.

Happy sunday!

--
Lars Holst

Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-10-06 13:47

Lars Holst wrote:
> Raï Rock¨

Kender jeg ikke.

> Acid Jazz

Kender jeg ikke.

> Rackabilly

Kender jeg ikke.

> Musica Criolla

Kender jeg ikke.

> Americana

Kender jeg ikke.

> Avantgarde

Kender jeg ikke.

> Taarab

Kender jeg ikke.

> Avantgarde jazz

Kender jeg ikke.

> Bomba

Kender jeg ikke.

> Kansa City Jazz

Kender jeg ikke.

> Bluegrass

Kender jeg ikke.

> Doom Metal

Kender jeg ikke.

> Plena

Kender jeg ikke.

> Reggaeton

Kender jeg ikke.

> Bossa Nova

Kender jeg ikke.

> Llanero

Kender jeg ikke.

> Choral

Kender jeg ikke.

> Nueva Cancion

Kender jeg ikke.

> Nu jazz

Kender jeg ikke.

> Church

Kender jeg ikke.

> Bubblegum pop

Kender jeg ikke.

> Tex-Mex

Kender jeg ikke.

> Power Pop

Kender jeg ikke.

> Mississipi Delta Blues

Kender jeg ikke.

> Tejano

Kender jeg ikke.

> Girl punk

Kender jeg ikke.

> Jump Blues

Kender jeg ikke.

> Boogie Woogie

Kender jeg ikke.

> Dub

Kender jeg ikke.

> Vaudeville

Kender jeg ikke.

> Dansk Syre

Kender jeg ikke.

> Chicago Blues

Kender jeg ikke.

> Afro Cuban

Kender jeg ikke.

> J-pop

Kender jeg ikke.

> Atlanta Blues

Kender jeg ikke.

> New Orleans Jazz

Kender jeg ikke.

> Dixieland

Kender jeg ikke.

> Spirituals

Kender jeg ikke.

> Gumbo

Kender jeg ikke.

> Ethnic

Kender jeg ikke.

> Doo Wop

Kender jeg ikke.

> Noise Pop

Kender jeg ikke.

> Marching Jazz

Kender jeg ikke.

> Folkrock

Kender jeg ikke.

> Neo Soul

Kender jeg ikke.

> Rumba

Kender jeg ikke.

> Folklore

Kender jeg ikke.

> Sophisti-Pop

Kender jeg ikke.

> Free jazz

Kender jeg ikke.

> New Jack Swing

Kender jeg ikke.

> Guarania

Kender jeg ikke.

> Tango

Kender jeg ikke.

> Go-go

Kender jeg ikke.

> Fussions jazz

Kender jeg ikke.

> Black Gospel

Kender jeg ikke.

> Synth-Pop

Kender jeg ikke.

> White Gospel

Kender jeg ikke.

> Milonga

Kender jeg ikke.

> P-funk

Kender jeg ikke.

> Morna

Kender jeg ikke.

> Modal Jazz

Kender jeg ikke.

> Hip-Hop

Kender jeg ikke.

> Chacarera

Kender jeg ikke.

> Strip-down funk

Kender jeg ikke.

> Cuarteto

Kender jeg ikke.

> Crooners

Kender jeg ikke.

> Vocal jazz

Kender jeg ikke.

> jazz funk

Kender jeg ikke.

> Hard Bop

Kender jeg ikke.

> Art Rock

Kender jeg ikke.

> Andean Music

Kender jeg ikke.

> Bolivian Music

Kender jeg ikke.

> Anglo-Celtic music

Kender jeg ikke.

> Cool Jazz

Kender jeg ikke.

> Smooth Jazz

Kender jeg ikke.

> Appalachia

Kender jeg ikke.

> Lounge

Kender jeg ikke.

> Desert Rock

Kender jeg ikke.

> Zydeco

Kender jeg ikke.

> Township

Kender jeg ikke.

> Kwela

Kender jeg ikke.

> Honky Tonk

Kender jeg ikke.

> Meditative

Kender jeg ikke.

> Garage Rock

Kender jeg ikke.

> Tropicalismo

Kender jeg ikke.

> Jog-Band

Kender jeg ikke.

> Native American

Kender jeg ikke.

> Cueca

Kender jeg ikke.

> Ragtime

Kender jeg ikke.

> Zouk

Kender jeg ikke.

> Gypsy Jazz

Kender jeg ikke.

> Marabi

Kender jeg ikke.

> Red Dirt

Kender jeg ikke.

> Lubbock

Kender jeg ikke.

> Psychedelic Rock

Kender jeg ikke.

> Org. R&B

Kender jeg ikke.

> Apala

Kender jeg ikke.

> Chippy Goth

Kender jeg ikke.

> Nueva Cancion

Kender jeg ikke.

> Third Stream

Kender jeg ikke.

> New R&B

Kender jeg ikke.

> Benga

Kender jeg ikke.

> Psychobilly

Kender jeg ikke.

> M-base

Kender jeg ikke.

> Ambient

Kender jeg ikke.

> Salsa

Kender jeg ikke.

> Brazil Jazz

Kender jeg ikke.

> Soul

Kender jeg ikke.

> Breakbeat

Kender jeg ikke.

> Bikutsi

Kender jeg ikke.

> Heartland Rock

Kender jeg ikke.

> Soulgrass

Kender jeg ikke.

> Chachacha

Kender jeg ikke.

> Muzak

Kender jeg ikke.

> Jangle Pop

Kender jeg ikke.

> Canto Nuevo

Kender jeg ikke.

> Flamenco

Kender jeg ikke.

> IDM

Kender jeg ikke.

> Millitary Music

Kender jeg ikke.

> ska

Kender jeg ikke.

> BeBop

Kender jeg ikke.

> Isicathamiya

Kender jeg ikke.

> Krautrock

Kender jeg ikke.

> Trip Hop

Kender jeg ikke.

> Rocksteady

Kender jeg ikke.

> Habanera

Kender jeg ikke.

> World Music

Kender jeg ikke.

> Gangsta Rap

Kender jeg ikke.

> Mambo

Kender jeg ikke.

> Jùjú

Kender jeg ikke.

> Experimental

Kender jeg ikke.

> Urban

> [...]
......hvilket vist bare gør mig til en ensporet person. Tilbage til hulen og
lytte til min enspoerede musik....

Søren

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-10-06 18:01

Søren Nielsen skrev:
> Kender jeg ikke.
> Kender jeg ikke.
> Kender jeg ikke.

Smukt indlæg.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Søren Nielsen

Dato : 10-10-06 20:36

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Smukt indlæg.

Tak. I det mindste rakker jeg ikke ned på folk og kalder dem ensporede.

Søren

Fra : Lars Holst

Dato : 11-10-06 11:00

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> said in

> Tak. I det mindste rakker jeg ikke ned på folk og kalder dem ensporede.
>
> Søren

næ.
Det ville jo være lige som at skyde dig selv i foden.

--
Lars Holst

Fra : Ib

Dato : 11-10-06 15:47

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> said in

> næ.
> Det ville jo være lige som at skyde dig selv i foden.

Du forstår at holde en kamp igang ! Nu er det så at jeg ikke kan se hvad det
er du kæmper for eller om. Oplys mig.
Du svarer ikke på alt det du citerer. Du læser ikke altid det du "svarer"
på. Du modsiger dig selv. Du forveksler viden med ret til at se ned på
andre.
Hvis du kører bil som du diskuterer, er du definitionen på roadrage.
Du har svært ved at holde dig til emnet.

Ib

Fra : Lars Holst

Dato : 11-10-06 19:43

"Ib" <ib@røvballe-bredsten.dk> said in

> [...]
> se ned på andre.
> Hvis du kører bil som du diskuterer, er du definitionen på roadrage.
> Du har svært ved at holde dig til emnet.

Hvornår lærer du at holde snuden for dig selv?
Hvorfor manden jeg svarede havde selv lagt i ovnen.

Og det har du også snart igen.

Du har jo allerede flere gange og på glimragende vis afsløret at din IQ
ikke har gjort dig platfodet.

--
Lars Holst

Fra : Ib

Dato : 11-10-06 22:31

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvornår lærer du at holde snuden for dig selv?

Ikke før du lærer at tøjle din intolerance på områder hvor jeg er
indblandet.

> Hvorfor manden jeg svarede havde selv lagt i ovnen.

Nu går der vist StarWars i den, hva Yoda ! Interessant syntaks, synes jeg

> Og det har du også snart igen.
>
> Du har jo allerede flere gange og på glimragende vis afsløret at din IQ
> ikke har gjort dig platfodet.

Om jeg fatter hvorfor du gider sætte dig selv ned på mit stadie og blive ved
med at bruge tid på noget som du opfatter som værende uintelligent.
Kunne du iøvrigt ikke udpege hvor du mener at jeg falder igennem, jeg vil så
gerne op på dit niveau, og her tænker jeg på den viden du påstår at være
indehaver af og ikke på det niveau din almindelige omgangstone befinder sig
på, ten er i sig selv slælden langt nede.

Vi "høres" ved, din ven Ib

Fra : Lars Holst

Dato : 11-10-06 22:40

> [...]
> viden du påstår at være indehaver af og ikke på det niveau din
> almindelige omgangstone befinder sig på, ten er i sig selv slælden

Glem det.
Du kommer aldrig op på det niveau i denne karnation.

--
Lars Holst

Fra : Ib

Dato : 11-10-06 22:45

> "Ib" <ib@røvballe-bredsten.dk> said in

> Glem det.
> Du kommer aldrig op på det niveau i denne karnation.

Hedder det ikke "inkarnation" ?

Ib

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 08-10-06 13:51

> [...]
> indenfor hver genre.
>
> Jeg vil her komme med eksempler på genrer:

Michael Jackson

> 1960's

Rolling Stones

> Death Metal

Death

> Avantgarde

Mike Patton

> Bluegrass

Union Station

> Doom Metal

Gammelt Anathema

> Thrash Metal

Testament

> Celtic

Ann sannat

> Classic Rock

Deep purple/Led Zeppelin

> Dansk Rock

Baby Woodrose

> Folkrock

Gåte

> Folklore

Ann Sannat

> Fussions jazz

Dark Hall

> Heavy Rock

KISS

> Heavy Metal

Deep Purple/Iron Maiden

> Glam Rock

Alice Cooper

> Psychedelic Rock

Pink Floyd

> Trip Hop

Massive Attack

Fra : Dopedog

Dato : 08-10-06 14:26

> Death

IMO er det Deicide

> Gammelt Anathema

IMO er det My Dying Bride

> Deep Purple/Iron Maiden

Maiden FTW

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 09-10-06 15:26

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> IMO er det Deicide

Tjah... De er sgu også fede, men synes også de har lavet noget juks engang
imellem. Death har kun udgivet mesterværker IMO, selvom at de først blev
rigtig fede omkring Human.

> IMO er det My Dying Bride

Jeg har aldrig rigtig dyrket MDB udover at jeg ved de stinker nu.

> Maiden FTW

Skal jeg se dem d. 10.? Det tror jeg nok jeg skal... Så vidt jeg ved spiller
de hele "AMOLAD"-albummet, så hvis man ikke er begejstret for deres nyeste
er det måske ikke så fedt. Men jeg kan jo så godt lide den :P

Fra : Søren Nielsen

Dato : 09-10-06 16:43

Sren Kjeldsen wrote:
> "å vidt jeg ved
> spiller de hele "AMOLAD"-albummet, så hvis man ikke er begejstret for
> deres nyeste er det måske ikke så fedt. Men jeg kan jo så godt lide
> den :P

Kilde? Et-eller-andet?

Søren

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 09-10-06 21:17

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:452a6e21$0$20302$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

http://www.clonemetal.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=33494

Fra : Søren Nielsen

Dato : 10-10-06 11:33

Sren Kjeldsen wrote:

> http://www.clonemetal.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=33494

Et lidt tam set-liste, desværre. *Så* god er deres nye skive heller ikke.

Søren

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-06 15:32

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

> I kølvandet på at erklære en del skribenter for ensporede i deres musiksmag
> opfordrer jeg nu til at liste op hvad I synes er det bedste nummer inden
> for én bestemt genre.

STOP nu ... de lister er absolut og totalt uinteresante ...

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Holst

Dato : 08-10-06 15:38

Thomas von Hassel wrote:

> STOP nu ... de lister er absolut og totalt uinteresante ...

Så lad dog være med at læse dem. Andre synes måske, de er interessante.

Stop dog bare tråden i et filter. Så får du fred, og vi får fred for dig.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-06 15:44

Holst <newsjul06@shelter.dk> wrote:

> Så lad dog være med at læse dem. Andre synes måske, de er interessante.
>
> Stop dog bare tråden i et filter. Så får du fred, og vi får fred for dig.

ja ... men nu er der jo ikke andre tråde for tiden ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Holst

Dato : 08-10-06 16:05

Thomas von Hassel wrote:

> ja ... men nu er der jo ikke andre tråde for tiden ...

Så kan du jo starte en interessant tråd om et emne, som du har lyst til
at debattere.

Fra : MVJ

Dato : 08-10-06 22:47

Holst skrev:

> Så lad dog være med at læse dem. Andre synes måske, de er interessante.
>
> Stop dog bare tråden i et filter. Så får du fred, og vi får fred for dig.

Jeg synes ihvertfald det er interessant, og jeg glæder og håber at det
kan give mig inspiration til at udforske endnu mere forskelligt musik

Fra : Propellen

Dato : 08-10-06 16:05

Thomas von Hassel skrev:

> STOP nu ... de lister er absolut og totalt uinteresante ...

Umm... nej. Det kunne jo være man fandt lidt inspiration til noget nyt
musik!

--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Fra : Lars Holst

Dato : 08-10-06 20:40

thomas_lists@elements.dk (Thomas von Hassel) said in

> STOP nu ... de lister er absolut og totalt uinteresante ...

Det er dårlig skik at "råbe" på usenet.
Og da usenet er til for alle så kan du heldigvis ikke bestemme hvornår jeg
skal stoppe.
Skyldes din anmodning måske at du ikke har lyst til at erkende hvor lidt
musik du i virkeligheden kender?

--
Lars Holst

Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-10-06 21:04

Lars Holst wrote:
> Skyldes din anmodning måske at du ikke har lyst til at erkende hvor
> lidt musik du i virkeligheden kender?

Du kan godt lide at fortælle højt og bredt om hvor god din egen smag er?

Søren

Fra : Ib

Dato : 08-10-06 22:34

> Du kan godt lide at fortælle højt og bredt om hvor god din egen smag er?
>
> Søren

Der tror jeg at du tager fejl, han har ikke fortalt hvad han godt kan lide
en eneste gang, hans dagsorden er en anden.
Jeg synes at have oplevet før, at folk der ikke vil kigges i kortene,
sparker andre i røven ,for at undgå opmærksomhed.

Ib

Fra : Willie Garvin

Dato : 09-10-06 09:22

On Sun, 8 Oct 2006 22:04:13 +0200, "Søren Nielsen"
<kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

>Du kan godt lide at fortælle højt og bredt om hvor god din egen smag er?

Der er alene tale om et relativt og ikke absolut begreb!
--
Best Regards - Med Venlig Hilsen

Willie Garvin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-06 21:35

> [...]

> skal stoppe.
> Skyldes din anmodning måske at du ikke har lyst til at erkende hvor lidt

det var dog den mest vandvittige kommentar ... det var ment som en
kommentart til at lister over top [indsæt antal] [indsæt ligegyldigt
kritere] er komplet ubrugelige for langt de fleste af og og dermed spild
af båndbredde ...

Og at insinuere noget om min musik viden / kendskab er ... ja ... ingen
kommentarer.

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Ib

Dato : 08-10-06 22:08

> Skyldes din anmodning måske at du ikke har lyst til at erkende hvor lidt
> musik du i virkeligheden kender?
>
> --
> Lars Holst

Sure kælling .....Måske du ikke kender dem ? .....Det gør jeg så heller
ikke...findes de ?? Jeg ved det ikkeeeee...men jeg kom til at tænke på noger
lignende.

Ib

PS kan du lide rosenkål, hvis ja, så hvorfor? Hvis nej, så hvorfor ikke ?

Fra : Lars Holst

Dato : 08-10-06 22:22

> [...]
> tænke på noger lignende.
>
> Ib
>
> PS kan du lide rosenkål, hvis ja, så hvorfor? Hvis nej, så hvorfor

Ib er så nemt et navn at stave.
Og det er nok meget godt for dig.

--
Lars Holst

Fra : Ib

Dato : 08-10-06 22:37

> Ib er så nemt et navn at stave.
> Og det er nok meget godt for dig.
>
> --
> Lars Holst

Hvornår skal vi høre om din musiksmag, i form af numre og kunstnere ?

Ip...nå nej Ib

Fra : Willie Garvin

Dato : 08-10-06 21:43

On 08 Oct 2006 12:22:13 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

> [...]
>indenfor hver genre.
>
>Jeg vil her komme med eksempler på genrer:

<...>

>Rackabilly

Bill Haley, Straycats

>Musica Criolla
>Americana
>Death Metal

Cannibal Corpse

>Avantgarde

Peccatum

<...>

>Bluegrass

Hayseed Dixie

>Doom Metal

Candlemass

>Plena
>Blues

B.B King

>Reggaeton
>Bossa Nova
>Børnesange

Maria Stentz

>Trash Metal

Anthrax

<...>

>Classic Rock

Led Zeppelin, Free

<...>

>Boy Bands

Black Sabbath..............

<...>

>Dansk Folk

Sorten Muld, Lasse Helner

>Futurepop
>Dansk Syre

Steppeulvene

>Chicago Blues
>Afro Cuban
>Dansk Rock

Gasolin, Dizzy Miss Lizzy

<...>

>Ethnic

Mory Kanté

<...>

>Synth-Pop

Depeche Mode, Classic Nuveaux

<...>

>Heavy Rock

UFO

>Modal Jazz
>Heavy Metal

Accept

>Hip-Hop

Run DMC

<...>

>Meditative

Andreas Vollenweider, Kitaro

<...>

>Industrial

All Gone Dead

>Muzak

<...>

Fra : JB

Dato : 08-10-06 22:01

Hvad er Nu jazz ?

Jørgen

Fra : Lars Holst

Dato : 08-10-06 22:18

"JB" <xxxxxx@hotmail.com> said in news:45296701$0$143
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hvad er Nu jazz ?
>
> Jørgen
>
> "Willie Garvin" <willieREM@OVEgarvin.com> skrev i en meddelelse

Det er en kombination af Electronica og jazz..............evt. baseret på
House rytmer.
Eksempler er
Saint Germain
Filia Brazillia
Jazzanova

--
Lars Holst

Fra : P*e*r

Dato : 09-10-06 05:12

"Lars Holst"

> [...]
> for én bestemt genre.

> Så er det bare med at komme igang med at liste op hvad der bedst inden for

Det ville jo spare en del tid hvis ordet "bedste" blev defineret først. Er
det "bedste" lissom i "bedste melodi vinder melodi grand prix" - og er der
noget musik der er det bedste? - eller er det "bedste" ligesom i "det jeg
bedst kan lide"

Det er jo Åge - snak...

Per

Fra : Willie Garvin

Dato : 09-10-06 09:20

On Mon, 9 Oct 2006 06:11:41 +0200, "P*e*r" <nospam@fakeaddress.dk>
wrote:

> [...]
>noget musik der er det bedste? - eller er det "bedste" ligesom i "det jeg

Det kan vel ikke være så svært at definere. Ethvert svar må være
baseret på en subjektiv mening, da det er formålsløst at udnævne en
given genre som den bedste for alle...........det kommer jo netop an
på ens personlige preferencer.

Hvad Grand Prix angår, så er vindermelodierne vel kun udtryk for den
personlige smag hos dem som har stemt. Der er ikke tale om universelle
hits for et helt land eller sprog.

<...>

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-10-06 10:20

Lars Holst wrote:
> [...]
> indenfor hver genre.
>
> Jeg vil her komme med eksempler på genrer:

Madonna - Vogue

> 1960's

Jerry Lee Lewis - Great Balls of Fire

> Bluegrass

Marty Stuart - Mr. John Henry, Steel Driving Man
Ricky Skaggs! - Rawhide

> Blues

Johnny Cash

> Børnesange

Se den lille kattekilling

> Celtic

Run Rig

> Bubblegum pop

What ?
Er der noget der hedder det ?

> Classic Rock

Rolling Stones eller Def Leppard

> Comedy

Hvis det er en musikgenre, så må vinderen vel næsten være Rodney
Carrington med Letter to My Penis

> Country

gammel traditionel country kan det være Willie Nelson - Abilene

ny traditionelt country så er min favorit nok Gretchen Wilson med
Redneck Woman.

New country, så er det måske Miranda Lambert - Kerosene

> Dansk Rock

TV2 ?

> Disco

Den Harrow

> Heavy Rock

AC/DC

> Honky Tonk

Dwight Yoakam - Streets of Bakersfield

Hillbilly Rock:

Marty Stuart - Hillbilly Rock

> Rock

DAD

> Rock'n Roll

Elvis Presley - Jailhouse Rock

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ole Christiansen

Dato : 10-10-06 08:18

> [...]
>
> Så er det bare med at komme igang med at liste op hvad der bedst inden for

Få dig et liv. !

Fra : Lars Holst

Dato : 10-10-06 09:06

"Ole Christiansen" <ofc@mail.tele.dk> said in

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Få dig et liv. !

Det har jeg så i forvejen.
Og blandt det alsidige indhold i det liv er musik som jeg har samlet i
mere end 30 år.

Måske er dit liv lidt tomt for interesser siden du reagerer således?

Glem det der med at træde i at jeg skal få mig et liv.
Tror såmænd at jeg er meget rig på oplevelser, sorger, glæder, erfaringer
og indhold i livet når jeg sammenligner mig med kollegaer, venner,
familie og alderssvarende.

--
Lars Holst

Fra : Lars Holst

Dato : 10-10-06 09:33

"Ole Christiansen" <ofc@mail.tele.dk> said in

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Få dig et liv. !

Jeg tror faktisk at det her handler om at du har fået for lidt sex og
kærlighed i dit liv.

--
Lars Holst

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-10-06 08:56

Ole Christiansen wrote:
> Få dig et liv. !

Selv om det er en lige så latterlig bemærkning jeg nu kommer med,
så:
I lige måde !

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-10-06 22:13

Lars Holst skrev:
> I kølvandet på at erklære en del skribenter for ensporede i deres
> musiksmag opfordrer jeg nu til at liste op hvad I synes er det
> bedste nummer inden for én bestemt genre.

Egentlig en meget sjov øvelse, omend stadig helt umulig.

> Pop

Sinead O'Connor, "Nothing Compares 2 U".

> Raï Rock

Jeg er ikke sikker på genrebetegnelsen, men måske hører Khaleds
"Aicha" til her.

> Ballads

Whitney Houston, "I Will Always Love You".

> Bubblegum pop

Aqua, "Barbie Girl".

> Country

Dolly Parton, "Coat Of Many Colors".

> Boy Bands

Take That, "Back For Good".

> Dance

Culture Beat, "Mr. Vain".

> Electropop

Pet Shop Boys, "It's A Sin".

> Dansk Rock

Gasolin', "Rabalderstræde".

> Folk

Bob Dylan, "Blowin' In The Wind".

> Neo Soul

D'Angelo, "Brown Sugar".

> Disco

Gloria Gaynor, "I Will Survive".

> Funk

Prince, "Kiss".

> Synth-Pop

Depeche Mode, "Just Can't Get Enough".

> Heavy Metal

Metallica, "Nothing Else Matters".

> Hip-Hop

Eminem, "Lose Yourself".

> Jazz

Nina Simone, "Feeling Good".

> Crooners

Frank Sinatra, "Fly Me To The Moon".

> New R&B

Usher, "You Make Me Wanna".

> Rock

Oasis, "Wonderwall".

> Rock'n Roll

Elvis Presley, "Blue Suede Shoes".

> Soul

Aretha Franklin, "Respect".

> Reggae

Bob Marley, "Redemption Song".

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-10-06 08:59

On 08 Oct 2006 12:22:13 GMT, Lars Holst wrote:

> I kølvandet på at erklære en del skribenter for ensporede i deres musiksmag
> opfordrer jeg nu til at liste op hvad I synes er det bedste nummer inden
> for én bestemt genre.

Ok, jeg forsøger selv om 95% af de listede genrer ikke er noget jeg kender
noget særlig til.

> Death Metal

Cannibal Corpse - Eaten Back To Life

> Avantgarde jazz

DKV Trio - Baraka

Skal siges det er en genre jeg finder MEGET interessant, men stadig ikke
kender så meget til. Pladen jeg anbefaler mener jeg holder 100%, men der
findes sikkert også noget der er bedre i genren da jeg er ny indenfor den.

> Doom Metal

Candlemass - Tales of Creation

> Trash Metal

Slayer - Reign in Blood

> Electronica

Autechre - Tri Repetae

En genre jeg førhen brugte meget tid på. Jeg ved ikke hvad der er kommet
indenfor de seneste år, der jeg synes musikken en overgang gik i
"selvsving" og ikke rigtig fornyede sig selv. Men ovennævnte skive hører
jeg stadig jævnligt

> Free jazz

Jeg troede Free Jazz og Avantgarde Jazz var det samme. Nå men DKV Trio
kommer også ind her.

> Heavy Rock

Accept - Balls to the Wall.

En genre jeg "forlod" tilbage i 80'erne. Der findes sikkert noget bedre end
den nævnte, den faldt mig bare ind at jeg hørte meget.

> Hip-Hop

Cypress Hill - Black Sunday

> Anglo-Celtic music

Dead Can Dance - Toward the Within

DCD har lavet lidt af hvert, men jeg synes ovennævnte hører fint under den
genre.

> New Age

Tangerine Dream - Phaedra

> Ambient

Brian Eno - Music for Airports

Hvad ellers :)

> Industrial

Skinny Puppy - Too Dark Park

--
np: richie hawtin - live at movement 2006 detroit