All time top 10
Fra : Ukendt

Dato : 07-10-06 19:26

Nøj, det er svært (umuligt) at begrænse sig til 10 numre, men prøv virkelig
at granske jeres hjerner og skær ind til benet. Hvad er de 10 bedste numre
efter jeres mening?

Mine 10 (i tilfældig rækkefølge):

1. Radiohead - Creep
2. Queen - Bohemian Rhapsody
3. Red Hot Chilli Peppers - Under the Bridge
4. TV-2 - Bag duggede ruder
5. U2 - One
6. R.E.M - Loosing my religion
7. Pink Floyd - Comfortably Numb
8. Otis Redding - Sitting On The Dock Of The Bay
9. B.B. King - The Thrill is gone
10 Led Zeppelin - Stairway to Heaven

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ib

Dato : 07-10-06 20:53

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> skrev i en meddelelse
> Nøj, det er svært (umuligt) at begrænse sig til 10 numre, men prøv
> virkelig at granske jeres hjerner og skær ind til benet. Hvad er de 10
> bedste numre efter jeres mening?

Det er s´gu noget af en opgave, men her er mit bud:

1: Pictures of Home - Deep Purple
2: Comfortable Numb - Pink Floyd
3: With or Without You - U2
4: Don´t Break My Heart Again - Whitesnake
5: Nothing Else Matters - Metallica
6: Only Women Bleed - Alice Cooper
7: Little Dreamer - Van Halen
8: Whole Lotta Love - Led Zeppelin
9: Still in Live With You - Thin Lizzy
10: Hotel California - Eagles

Dog skal det siges at hvis jeg skal lave den samme liste om nogle dage vil
den sandsynligvis være anderledes.
Numrene er i tilfældig rækkefølge.

Ib

Fra : Robert Piil

Dato : 07-10-06 21:24

On Sat, 7 Oct 2006 20:25:59 +0200, "Kim Frederiksen" <kim snabela
gmail punktum com> wrote:

>Nøj, det er svært (umuligt) at begrænse sig til 10 numre, men prøv virkelig
>at granske jeres hjerner og skær ind til benet. Hvad er de 10 bedste numre
>efter jeres mening?

Der skal nok være nogen imellem som I ikke kender (og Åge 10 ud af 10
er da ikke værst, vel?)

1) Birdland - Weather Report
-) Liberty City - Word of Mouth
-) Bohemian Rapsody - Queen
-) Chuck E's in love - Rickie Lee Jones
-) Saint Augustine in Hell - Sting
-) Purple Rain - Prince
-) Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band - Beatles
-) The Dry Cleaner from Des Moines - Joni Mitchell
-) I Hope That I Don't Fall in Love with You - Tom Waits
-) Hold the Line - Toto
-) What a wonderful world - Louis Armstrong
-) Round Midnigt - Thelonious Monk

Jeg skar virkelig ind til benet, men mindre end 12 kunne det ikke
blive til, hvis jeg skulle nogenlunde rundt i afkrogene af min
musiksmag. Der burde stadig have været plads til Beethoven (5.
klaverkoncert, 2 sats), Elton John (Goodbye Yellow Brick Road),
Jackson Browne (The Load out/Stay), endnu en (minimum) Joni Mitchell
(Both Sides Now) og et par stykker af Jazz-klasikkerne mere.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-10-06 21:49

Robert Piil wrote:

> Der skal nok være nogen imellem som I ikke kender (og Åge 10 ud af 10
> er da ikke værst, vel?)
>
> 1) Birdland - Weather Report
Fedt nummer
> -) Liberty City - Word of Mouth
Det var så den jeg ikke kendte..
> -) Bohemian Rapsody - Queen
> -) Chuck E's in love - Rickie Lee Jones
> -) Saint Augustine in Hell - Sting
> -) Purple Rain - Prince
> -) Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band - Beatles
Det er jo en hel LP, undskyld CD
> [...]
> -) I Hope That I Don't Fall in Love with You - Tom Waits
> -) Hold the Line - Toto
> -) What a wonderful world - Louis Armstrong
Er det ikke Clapton eller JJ Cale ?

All you need is love - Beatles
Billy Jean - Michael Jackson
Bohemian Rapsody - Queen
Etarnal Flame - Bangles
Good Vibs - Beach Boys
Hotel California - Eagles
I got you Baby - Sonny & Cher
I'm Not in Live - 10 CC
Imagine - John Lennon
Suzanne - Leonard Cohen

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : Robert Piil

Dato : 07-10-06 23:31

On Sat, 7 Oct 2006 22:49:18 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<duer-ikke@gromit.dk> wrote:

>Fedt nummer
>Det var så den jeg ikke kendte..

Det er heller ikke lige mainstream.
Nummeret er skrevet af Jaco Pastorius (som var bassist i Weather
Report da de var gode), og med på hans anden solo-plade:
<http://www.amazon.co.uk/Word-Mouth-Jaco-Pastorius/dp/B00005V53J/sr=1-1/qid=1160259957/ref=sr_1_1/026-0842821-8850045?ie=UTF8&s=music>
Der var et rigtig dyrt project, der først blev indspillet med L.A.
Philharmonikerne, men kasseret, da Jaco ikke synes det swingede godt
nok, så samlede han sit eget Big Band og indspillede pladen.

>Det er jo en hel LP, undskyld CD

Begge dele:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sgt._Pepper%27s_Lonely_Hearts_Club_Band_%28song%29

>Er det ikke Clapton eller JJ Cale ?

Det er det i hvert fald ikke. Det er indspillet af alle mulige, men
det er Monk, der har skrevet det:
<http://en.wikipedia.org/wiki/%27Round_Midnight_%28song%29>

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Dopedog

Dato : 08-10-06 00:08

[SNIP]

Tilfældig rækkefølge;

Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name
Satyricon - Mother North
Slayer - Raining Blood
Nirvana - Lounge Act
Korpiklaani - Wooden Pints
Finntroll - Vindafärd-Människopesten
Dimmu Borgir - In Deaths Embrace
Ensiferum - Little Dreamer
Belphegor - Lucifer Incestus

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-06 09:45

> [...]
virkelig
> at granske jeres hjerner og skær ind til benet. Hvad er de 10 bedste numre

Ved landsbyens gadekær (Keld og The Donkeys
Rock around the clock (Bill Haley)
Smilende Sussi (Birgit Lystager)
Blue berry Hill (Fats Domino)
Lille Fregnede Louise (Johny Reymer)
Dieses lied (Cindy und Bert)
Skomager Anton (Lasse Stefanz)
Tjing tjang gullie (Keld og The donkeys)
Tralalala Sussi (Flemming Antony)
Lykken kommer lykken går (Ulla Pia)

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 08-10-06 11:01

> [...]
> Nøj, det er svært (umuligt) at begrænse sig til 10 numre, men prøv
> virkelig at granske jeres hjerner og skær ind til benet. Hvad er de 10

Det er umuligt for mig, da det ændrer sig så ofte.

1. Pain of Salvation - King Of Loss
2. TOOL - Lateralus
3. Lamb of God - 11th Hour
4. Jeff Buckley - Grace
5. Rush - La Villa Strangiato
6. Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here
7. Deep Purple - Highway Star
8. Opeth - The Drapery Falls
9. Eivør Pálsdóttir - Rósufarið
10. Symphony X - The Accolade

Fra : Lars Holst

Dato : 08-10-06 12:12

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> said in

> [...]
> 6. R.E.M - Loosing my religion
> 7. Pink Floyd - Comfortably Numb
> 8. Otis Redding - Sitting On The Dock Of The Bay

Jeg synes at de her top 10 tråde afspejler en væsentlig afgrænsethed i
skribenternes musiksmag.

Afgrænsethed som i ekstrem form kommer til udtryk som ensporethed.

Jeg må spørge: Hvor er repræsentationen af klassisk musik og hvorfor er
kun 2 egentlige jazznumre nævnt?

Tja. Vi kunne jo fortsætte spørgerækken med: Hvor er gospel, hvor er
folkemusikken, hvor er salsa, hvor er township, hvor er zydeco og så
videre og så videre?

Til gengæld behøver jeg ikke spørge ind til hvor tysk schlägermuzik ist.
Vel Åge?

Det afføder lysten til at oprette en ny tråd hvor mange nok må se sig
begrænset i deres viden og erfaring.
Det skader ikke disse personer at komme til kort og erkendelse.
Det vigtigste ved at blive klogere er jo nok erkendelsen af hvor lidt man
egentlig vidste.

But anyway....................

"Bedste musik inden for en genre"

Det bliver titlen på tråden.

--
Lars Holst

Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-10-06 13:28

Lars Holst wrote:

> [...]
>
> Tja. Vi kunne jo fortsætte spørgerækken med: Hvor er gospel, hvor er
> folkemusikken, hvor er salsa, hvor er township, hvor er zydeco og så

Du får det til at lyde som om, at man er dum eller ensporet, hvis ikke man
død og pine interesserer sig for klassisk, jazz, gospel og de andre ting du
nævner? Hvorfor i alverden skulle jeg dog interessere mig for den slags
musik, når de absolut *intet* siger mig? Gør det mig til en ensporet person,
fordi jeg ikke interesserer mig for det? *Skal* man have en musiksmag, der
dækker alle genrer for ikke at være ensporet?

Søren

Fra : Lars Holst

Dato : 08-10-06 13:36

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> said in

> [...]
> til en ensporet person, fordi jeg ikke interesserer mig for det?
> *Skal* man have en musiksmag, der dækker alle genrer for ikke at være

Nej det skal man ikke.
Men man skal have smag for mere end een genre for ikke at være ensporet.
Og man skal have smag for et udvalg af forskellige genrer for ikke at være
smalsporet.

Det siger jo sig selv.

--
Lars Holst

Fra : Ib

Dato : 08-10-06 20:25

> [...]
> Det skader ikke disse personer at komme til kort og erkendelse.
> Det vigtigste ved at blive klogere er jo nok erkendelsen af hvor lidt man

Hvornår opretter du så en tråd med den genre du synes skal repræsenteres ?
Jeg har s´gu hørt meget lort ang. min musiksmag og i den genre kommer din
kommentar.
Du mener at jeg er ensporet, smalsporet, vælg selv, men må du da indrømme at
jeg ikke prøve at nedgøre andre, ved at fremføre min holdning som sandheden
for andre end mig selv.
Hvorfor spilder du tiden med at kommentere hvis du ikke engang har en
kommentar der afspejler emnet ?
Det næste bliver vel at du skal tjekke for korrekt kommatering i Martin
Luther Kings "I have a dream" - tale !! og dernæst glemme budskabet,
indholdet.
Arrrhhh det gav luft. Herligt.

Ib

PS hvad kender du til køleteknik ?

Fra : Lars Holst

Dato : 08-10-06 20:38

"Ib" <ib@røvballe-bredsten.dk> said in

> [...]
> Det næste bliver vel at du skal tjekke for korrekt kommatering i
> Martin Luther Kings "I have a dream" - tale !! og dernæst glemme

Du må være ret langsomt opfattende udover den indskrænkning du evt. har i
musiksmag.
Hvad tror du at jeg postede for ca. 7 timer og 2 minutter siden?

Hvad jeg kender til køleteknik er ganske lidt.
Jeg har en fryser og et køleskab og jeg ved at det er skidekoldt i Prag
om vinteren.

Hvorfor?

--
Lars Holst

Fra : Ib

Dato : 08-10-06 22:30

">>

> Du må være ret langsomt opfattende udover den indskrænkning du evt. har i
> musiksmag.

Hvad mener du med evt. har du ikke læst mit indlæg ?

> Hvad tror du at jeg postede for ca. 7 timer og 2 minutter siden?

Ja det overså jeg, men hvad fanden ved jeg.

> Hvad jeg kender til køleteknik er ganske lidt.
> Jeg har en fryser og et køleskab og jeg ved at det er skidekoldt i Prag
> om vinteren.

Her kunne jeg jo fremføre at din viden om geografi er endog særdeles
smalsporet idet du kun nævner Prag, men det vil jeg lade ligge.

> Hvorfor?

Det ved jeg ikke, jeg kender intet til køleteknik, beskæftiger mig ikke med
det, (måske engang ude i fremtiden, hvis jeg får tid), det interesserer mig
ikke, på trods af at jeg er håndværker så må jeg med skam meddele at lige
netop køleteknik ikke siger mig en tøddel så derfor beskæftiger jeg mig ikke
med det og ved uhyggeligt lidt om det, men det anser jeg ikke for at være en
angrebeligt del af min personlighed...............hvad andre mener om dette
skal jeg lade være usagt her.

Ib, der mener, at alle der ikke ved hvordan man laver en fransk lås, er
latterligt enssporede

Fra : Lars Holst

Dato : 08-10-06 22:42

> [...]
> være usagt her.
>
> Ib, der mener, at alle der ikke ved hvordan man laver en fransk lås,

Nu er det faktisk sådan at vi befinder os i en nyhedsgruppe der handler
om musik og ikke køleteknik, bare sådan......hvis nu det skulle være gået
din næse forbi.

Og jeg glædes da ved at være en af dem der ved hvad en fransk lås er.
Du arbejder nok som tømrer må jeg antage.
Samlinger af bjælker i forlængelse af hinanden.

Jeg fatter ikke hvorfor du trak røven op i ansigtet i første omgang.
Den liste over genrer kan være nyttig for nogen, for andre igen kan den
være en inspirationskilde til bekendtskab med ny musik.

Så jeg synes du skal tænke over hvor klogt det er at ytre dig mere i
denne sammenhæng.
For din egen skyld.

--
Lars Holst

Fra : Ib

Dato : 08-10-06 22:47

> Så jeg synes du skal tænke over hvor klogt det er at ytre dig mere i
> denne sammenhæng.
> For din egen skyld.
>
> --
> Lars Holst

Ok massa.

Ib

Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-10-06 23:02

Lars Holst wrote:

> Så jeg synes du skal tænke over hvor klogt det er at ytre dig mere i
> denne sammenhæng.
> For din egen skyld.

Pas nu på du ikke bliver *for* selvhøjtidelig. Alle har lov til at ytre sin
mening, også de ensporede, der måske kun lytter til 5-10 forskellige genrer.
Og vil de vide noget, så kan de jo bare spørge dig. Ret beset har du heller
ikke bidraget med ret meget andet end at kalde flere folk for ensporede og
kopiere en helvedes lang liste med alle mulige og umulige genrer, som enhver
ville kunne finde på to minutter på www.allmusic.com. Men det er også meget
nemmere at gøre sig til dommer over andre, hvis man ikke selv bidrager med
noget.

Søren

Fra : Lars Holst

Dato : 08-10-06 23:06

> [...]
> minutter på www.allmusic.com. Men det er også meget nemmere at gøre
> sig til dommer over andre, hvis man ikke selv bidrager med noget.

Alle har lov at ytre sig og når han kvajer sig så gevaldigt har jeg også
lov at svare igen.
Jeg har ikke kopieret en skid.
Det tog mig fandeme over en time at flække den liste sammen.

Men værsågod at prøv selv.

--
Lars Holst

Fra : Ib

Dato : 08-10-06 23:14

> Alle har lov at ytre sig og når han kvajer

Apropos kvajer sig, hvornår kommer dit indlæg med "All time top 10" ?

Ib

Fra : Lars Holst

Dato : 08-10-06 23:20

"Ib" <ib@røvballe-bredsten.dk> said in news:77d4a$4529780e$5293fa43$26895
@news.arrownet.dk:

> Apropos kvajer sig, hvornår kommer dit indlæg med "All time top 10" ?
>
> Ib

Hvad snakker du om?
Du må nok hellere kalde på din værge nu.

--
Lars Holst

Fra : Ib

Dato : 08-10-06 23:53

> Hvad snakker du om?

Overskriften, ordene i emnefeltet, du ved, det tråden omhandler.

Kim Frederiksen skrev, da han startede tråden:

"Nøj, det er svært (umuligt) at begrænse sig til 10 numre, men prøv virkelig
at granske jeres hjerner og skær ind til benet. Hvad er de 10 bedste numre
efter jeres mening?"

Mener du at du løber en risiko ved at dele ud af din musiksmag ?
Tør du ikke komme med et bud der kan komme under overskriften "All time top
10" ?

> Du må nok hellere kalde på din værge nu.

Du har det bedst med at angribe, tør du komme med noget der kunne sættes
spørgsmål ved ? Noget musik du synes er fantastisk eller er du bange for at
komme ind under din egen definition som værende ensporet. For mig at se er
du bare en hætteklædt kværulant der ikke tør komme med noget der måske kunne
diskuteres, angribes og her mener jeg et bud der passer til overskriften.
Sådan som min ensporede tankegang, har forstået dit nådesløse angreb, så er
det indlæggene, du ikke synes passer til emnet/overskriften. Hvad så med at
komme igang med at skrive et indlæg du synes passer til denne tråd, du har
jo åbenbart en masse på hjerte.

Ib, den værgeløse.

Fra : Lars Holst

Dato : 09-10-06 10:52

> [...]
> passer til emnet/overskriften. Hvad så med at komme igang med at
> skrive et indlæg du synes passer til denne tråd, du har jo åbenbart en

Sådan IP

--
Lars Holst

Fra : Ib

Dato : 09-10-06 14:52

> Sådan IP

God dreng, selvom det tog sin tid. Der er jo hele 2 fejl i mit navn, var det
nu også meningen ? Hvorfor råber du i øvrigt...? ( >Det er dårlig skik at
"råbe" på usenet.)

Ib

Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-10-06 23:28

Lars Holst wrote:

> Alle har lov at ytre sig og når han kvajer sig så gevaldigt har jeg
> også lov at svare igen.

Naturligvis. Men kunne du lige for sjovs skyld pege på, hvor det er Ib
kvajer sig så gevaldigt?

> Jeg har ikke kopieret en skid.
> Det tog mig fandeme over en time at flække den liste sammen.

Så har du opfundet den dybe tallerken igen.

> Men værsågod at prøv selv.

Næ tak, jeg skal ikke have udstillet min ensporethed. Eller jeg kunne jo
bare udfylde den med 1000 halvt ukendte genrer for at kunne liste flere
genrer end dig og dermed være sejere og mere "kulturel". Og reelt gider jeg
heller ikke bruge min tid på at sidde og putte musikken i forskellige
kasser, jeg vil hellere bare glæde mig over at lytte til den. Men sådan er
vi jo så forskellige. Jeg lytter til det jeg godt kan lide, så er jeg
aldeles ligeglad med om det hedder A eller B.

Søren

Fra : Ib

Dato : 11-10-06 22:16

> Og jeg glædes da ved at være en af dem der ved hvad en fransk lås er.
> Du arbejder nok som tømrer må jeg antage.
> Samlinger af bjælker i forlængelse af hinanden.

Men kan du lave en ? Jeg skrev ikke om at begrænse sig til et ensporet
niveau som kun at kende den, , men du læser jo heller ikke det hele, så
jeg er ikke den eneste der overser noget. Velkommen på samme niveau som mig.

> Jeg fatter ikke hvorfor du trak røven op i ansigtet i første omgang.
> Den liste over genrer kan være nyttig for nogen, for andre igen kan den
> være en inspirationskilde til bekendtskab med ny musik.

Hvor har jeg ytret mig omkring din liste ?

> Så jeg synes du skal tænke over hvor klogt det er at ytre dig mere i
> denne sammenhæng.
> For din egen skyld.

Ja som før nævnt, vi er det samme sted hvad visse ting angår !

Ib, der mener at selv paranoide har fjender

Fra : Holst

Dato : 08-10-06 21:00

Lars Holst wrote:

> Jeg synes at de her top 10 tråde afspejler en væsentlig afgrænsethed i
> skribenternes musiksmag.

Det er et godt spørgsmål, hvorfor det er sådan. Men det er mit indtryk,
at rigtig mange mennesker - ja, næsten alle - er meget "ensporede" i
deres musiksmag. Enten hører de pop, eller også hører de dansktop, eller
også hører de dødsmetal, eller også hører de klassisk musik, eller også ...

Hvorfor det er sådan, er et godt spørgsmål. Men det er nu engang sådan,
og jeg tror, det er svært at gøre noget ved det.

Jeg personligt kan ikke forstå det. Jeg hører meget bredt, selvom der da
er nogle genrer, som jeg ikke lige har den store fornøjelse af.

Jeg har lige taget stakken af cd'ere, der ligger oven på min
cd-afspiller. Det er de cd'ere, jeg har lyttet til inden for de seneste
dage. Når jeg ikke lytter til cd, så er det som regel P3 - sjældent
noget af skrive hjem om, men det er bedre end lokalradioerne. I
øjeblikket lytter jeg til Det Elektriske Barometer.

Men i de senste dage har jeg lyttet til:

Zen Paradox, "Eternal Brainwave", er et fantastisk album. Genren er vel
trance. De er, så vidt jeg husker, fra Melbourne i Australien. Jeg
kender ikke så voldsomt meget til Zen Paradox, men dette album er
rigtig, rigtig godt.

Under Byen, "Samme stof som stof", er det århusianske bands seneste
album, og det er også deres bedste album. Som jeg skrev i et tidligere
indlæg, er musikken meget mere eksperimenterende med et mere støjende og
metallisk præg. Absolut anbefalelsesværdigt.

Pink Floyd, "The Wall", behøver vel ikke nærmere præsentation. Det er jo
en klassiker.

Portishead, "Portishead", er et dejligt album, men jeg har nu altid
syntes, at "Dummy" var bedre, men det ejer jeg desværre ikke.

Massive Attack, "Protection", som er et fabelagtigt album. Jeg har det
svært med Massive Attack, for jeg kan aldrig beslutte mig for, hvilket
album jeg synes bedste om.

Spice Girls, "Spiceworld", ja, du læste rigtigt, der står Spice Girls.
Af den slags musik, synes jeg, er Spiceworld et fantastisk album,
velspillet og godt. Det er naturligvis ikke stor kunst, men hvem har
også sagt det skal være det. Men det er glad musik, man bliver glad af
at lytte til, og spillet højt en forårsdag, mens solen skinner, er bare
dejligt. Det er så desværre det eneste Spice Girls-album, som er værd at
lytte til. DVD'en er i øvrigt også sjov.

Dr. Baker, "Global Kaos", er jo en gammel klassiker. Jeg var glad for
den. Jeg var glad for den i 92/93, da den udkom, og det er jeg egentlig
også i dag.

"MGP 2006", ja, hvad skal jeg sige. Den blev ikke indkøbt til mig, men
jeg har da haft fornøjelsen af at lytte til den. Absolut heller ikke
stor kunst, og de udøvendes evner er indimellem også lidt begrænsede.
Men det er da meget sødt, og mit favoritnummer er SMSJKM med "Der var en
dreng, der ku' li' en pige".

NIN, "The Fragile", blev taget ned fra hylden forleden, fordi jeg
spurgte, hvem der havde lavet musikken i baggrunden af traileren til
filmen "300", og det var naturligvis NIN. Reznor er virkelig en meget
stor kunstner og formår nogle ting med musikken, som andre kun kan
drømme om.

Gåte, "Jygri", er norsk folkemusik med et lidt elektronisk præg, sådan
lidt i samme kategori som Sorten Muld. Gåte er absolut et bekendtskab,
som er noget tid værd.

Hedningarna, "Karelia Visa", er igen et utrolig interessant orkester,
der laver folkemusikpræget musik fra det svensk/finske område.

Og det var så det i denne omgang. Hvad har du lyttet til?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-06 21:43

Holst <newsjul06@shelter.dk> wrote:

> [...]
> filmen "300", og det var naturligvis NIN. Reznor er virkelig en meget
> stor kunstner og formår nogle ting med musikken, som andre kun kan

bingo ... dog skal han for mit vedkommende nydes i små doser ... du
bliver bombarderet med indtryk at du ikke kan kapere flere timers
lytning.

/thomas
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Holst

Dato : 08-10-06 22:00

Thomas von Hassel wrote:

> bingo ... dog skal han for mit vedkommende nydes i små doser ... du
> bliver bombarderet med indtryk at du ikke kan kapere flere timers
> lytning.

Derom har du sikkert ret. Det er ikke nogle album, man sætter på repeat.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-10-06 12:38

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes at de her top 10 tråde afspejler en væsentlig afgrænsethed i
> skribenternes musiksmag.

Jamen sådan vil det jo altid blive, når der kun skal vælges 10....
Jo ældre man er, jo mere skal der afgrænses.

> Afgrænsethed som i ekstrem form kommer til udtryk som ensporethed.

Nej, men det afspejler måske vedkommendes absolutte favoritter,
Men fordi man elsker Gustav Winckler, betyder det jo ikke, at man
hader Erik Påske.

> Til gengæld behøver jeg ikke spørge ind til hvor tysk schlägermuzik ist.
> Vel Åge?

Pudsigt nok, havde Åge jo kun 1 Tysk med :)

Nå men jeg må vel prøve at dele sol og vind lige...
Rækkefølgen, en slat tilfældig...

Niels Windfeldt - Smil gennem tårer
Alvin Stardust - My sweet deutche friend
Gustav Winckler - Spørg blot din mor
Lobo - Love me for what i am
CCR - Bad moon rising
Albert West - I'm just a lonely boy
Bread - Dismal day
Wanda Jackson - Love of the common people
The Who - Won't get fooled again
Peggy March - Romeo und Julia

Men spørger du igen i morgen, vil der sikkert være sket ændringer
For Top 10, er svær at holde inden for Top 200

M.V.H....Benny..

Fra : Jackie

Dato : 08-10-06 13:20

<SNIP>

I lidt tilfældig rækkefølge:

Cradle of Filth - Mannequin
In Flames - Metaphor
Illnath - Temporary Borders
Bolt Thrower - ...For Victory
Paradise Lost - True Belief
Linkin Park - Crawling
Manowar - Black Wind, Fire and Steel
John Cale - Hallelujah
Stone Sour - Orchids
Within Temptation - Deceiver of Fools

Hygge
Jackie

Fra : Great Dane

Dato : 08-10-06 21:14

"Jackie" <jackieloa2FJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> <SNIP>
>
> I lidt tilfældig rækkefølge:
>
> Cradle of Filth - Mannequin
> In Flames - Metaphor
> Illnath - Temporary Borders
> Bolt Thrower - ...For Victory
> Paradise Lost - True Belief
> Linkin Park - Crawling
> Manowar - Black Wind, Fire and Steel
> John Cale - Hallelujah
> Stone Sour - Orchids
> Within Temptation - Deceiver of Fools
>
> Hygge
> Jackie

Ikke i speciel rækkefølge.

Simon & Garfunkel - Sound Of Silence
Metallica - For Whom The Bells Toll
The Eagles - Hotel California
Mötörhead - Dont Let Daddy Kiss Me
Mercyful Fate - Come To The Sabbath
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
The Sweet - Set Me Free
Nick Cave & Kylie Minogue - Where The Wild Roses Grow
Ted Nugent - Cat Scratch Fever
The Beatles - Let It Be

Hilsen Kim

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-10-06 21:49

"Great Dane" <kvn62@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke i speciel rækkefølge.

Beatles-Strawberry Fields Forever
Beach Boys-Good Vibrations
Led Zeppelin-Stairway to heaven
Eagles-Hotel California
Queen-Bohemian Rhapsody
John Lennon-Imagine
Rolling Stones-Satisfaction
Beatles-A day in the life
Simon & Garfunkel-Bridge over troubled waters
Pink Floyd-Wish you were here

Fra : Lars Holst

Dato : 09-10-06 00:29

> [...]

> 6. R.E.M - Loosing my religion
> 7. Pink Floyd - Comfortably Numb
> 8. Otis Redding - Sitting On The Dock Of The Bay

Mine 10 bud, som står i tilfældig rækkefølge, vil nok ændre sig fra dag
til dag men i dag ser de sådan her ud.:

1.: "Sct. Thomas" fremført af Sonny Rollins som også har skrevet den
gæstet af NHØP som stand in.
2.: Mighty Sparrow med nummeret "Jean & Dinah" i en tidlig udgave.
3.: Rolling Stones med "Sympathy For The Devil"
4.: Gabriel Fauré's kvartet for klaver, violin, Cello og Bratch. Bedst
med The Gemini Ensemble.
5.: Lhasa med nummeret "De Cara a la Pared"
6.: "Lemmy's Jump" med Jimmy Pratt & Lemmy Special
7.: Bela Fleck............hmmm.......her kan jeg ikke hive et nummer ud
fordi "Live At The Quick", som livepladen hedder, er så helstøbt og
alsidig at det ville være som at smide en brik væk til et puslespil.
8.: "I Wonder Who's Kissing Her Now" Sunget af Gustav Winckler og
akkompagneret af Papa Bue's Viking Jazz Band.
9.: Billie Holiday når hun synger "What A Little Moonlight Can Do"
10.: "Picasso's Last Words" Fra Band On The Run med The Wings
11.: "American Pie" med Don McLean
12.: "Dagbog Fra Mozambique" fortalt af Jørgen Poulsen og spillet af Poul
Krebs fra P4's udgivelse "Postkort Fra Livet".
13.: "Silencio"; Ibrahim Ferrer

Det er lidt svært at stoppe ............

Som jeg skrev....................sådan en top 10 ændrer sig fra dag til
dag og morgendagens vil muligvis afspejle mere moderne musik.
Sådan går det op og ned og fra side til side.

Musik og mad har det til fælles, for mit vedkommende, at min livret er
noget jeg endnu ikke har smagt.

--
Lars Holst

Fra : Lars Holst

Dato : 09-10-06 00:51

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said in

> [...]
> Sådan går det op og ned og fra side til side.
>
> Musik og mad har det til fælles, for mit vedkommende, at min livret er

Åh nej......jeg glemte "The Mule" fra Live in Japan med Deep Purple.

--
Lars Holst

Fra : Lars Holst

Dato : 09-10-06 01:02

> [...]
>>> 9. B.B. King - The Thrill is gone

> Åh nej......jeg glemte "The Mule" fra Live in Japan med Deep Purple.

Jamen det er da frygteligt.................
Kim Larsen's "Byens Hotel" fortjener også at komme med.

--
Lars Holst

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-10-06 12:30

Kim Frederiksen skrev:

> Nøj, det er svært (umuligt) at begrænse sig til 10 numre,
> men prøv virkelig at granske jeres hjerner og skær ind til
> benet. Hvad er de 10 bedste numre efter jeres mening?
> [...]

Jeg læser overskriftens "All time" som at de 10 numre skal
være "langtidsholdbare".

Her er mine 10, hovedsageligt hentet i genrerne rock og jazz:

1. Band, The . . Chest Fever
2. Blood, Sweat & Tears . . I Love You More Than You'll Ever Know
3. Cream . . Sunshine Of Your Love
4. Davis, Miles . . Bitches Brew (titelnummeret)
5. Hendrix, Jimi . . Machine Gun
6. Jarrett, Keith . . God Bless The Child
7. Jethro Tull . . Bourée
8. Procol Harum . . A Whiter Shade Of Pale
9. Weather Report . . 125th Street Congress
10. Zappa, Frank . . The Gumbo Variations

(Hvad andre har nævnt af D. Purple, P. Floyd, m.m. behøver
jeg ikke gentage her.)
--
Herluf :·)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-06 17:06

> prøv virkelig at granske jeres hjerner og skær ind til

_______

Jamen altså. det er sgu svært når man skal nævne så mange. Det er nemmere
hvis man bare skal nævne et par stykker, for så kan man bedre henføre det
til noget musikalsk som var en skillepæl i ens liv.

Jeg kan f.eks. nævne at den sang som nok betød mest for mig er den sang som
jeg husker startede min interesse for at høre musik. Den jeg synes var så
fantastisk god at den vækkede min musikalske interesse.

Det var:

VED LANDSBYENS GADEKÆR (Keld og the Donkeys)

Senere hørte jeg LILLE FREGNEDE LOUISE (Johny Reymer)

selv om den var ældre end førstnævnte.

De to plader er nok dem jeg mener kommer aller øverst på Alletiders
Kvalitets Top 10

Hilsen Åge

Men der er jo mange andre. Men skal man nævne flere så roder man bare rundt
i det og nævner forskellige 10 numre, alt efter hvilken dag man skriver. Men
bortset fra det så er der jo også ABBA og deres fænomenale "Ring ring" og
"Svenne og Lotta"`s "Little yellow aeroplane"

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 00:33

> [...]
> 6. R.E.M - Loosing my religion
> 7. Pink Floyd - Comfortably Numb
> 8. Otis Redding - Sitting On The Dock Of The Bay

10 der topper her lige for tiden og har langtidsværdi for mig

Butthole surfersepper
Bad religion :-Against the grain
System of a Downoldiers side part 2
Joy Divisionhadowplay
Sepultura:-Refuse resist
Einstürzende Neubauten- Silence is sexy
Ace of base - Happy Nation
Slayer- Angel of death
Bowie - Andy warhole
New model army - Vagabonds

VH
Esben

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-10-06 09:21

Jeg har laden mig rive lidt med, af at skulle lave et helt livs musikalsk
tilbageblik.

Lidt bekymrende (måske) at den nyest på top 10 er Guns N' Roses fra 80'erne
(eller hvornår den nu er fra)

I uprioriteret rækkefølge.

1. I say a little prayer. (Aretha Franklin)
2. Biohemian Rhapsody (Queen)
3. Somebody to love (Queen)
4. She sells Santuary (The Cult)
5. I Heard It through the Grapevine (Med Creedence)
6. Yester-Me, Yester-You, Yesterday (Steeve Wonder)
7. Sweet Child O' Mine (Guns N' Roses)
8. Hotel California (Eagles)
9. California Dreaming (Mamas and Papas)
10. Riders on the storm (Doors)

Boblere (Som lige så godt kunne have været med på top 10)
11. Fade to gray (Visage)
12. Forskellige R.E.M
13. I´ll be missing you (Puff Daddy)
14. Smells like teen spirit (Nirvana)
15. It never rains in Southern California
16. Kloden drejer stille rundt (Gasolin)
17. Boliviana (Ibrahim Ferrer)

Lige for tiden

What else is there (Royksopp måske remix v/Trentemøller)

Mine favorit bands

Queen
Metallica
Rooling Stones
10'cc
Bloudhound Gang
creedence Clearwater Revival
Guns N' Roses
Red Hot Chili Peppers
Bob Marley
og en masse andre

Bjarne K.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-10-06 19:45

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]
> 80'erne (eller hvornår den nu er fra)
>

> I uprioriteret rækkefølge.
>
> 1. I say a little prayer. (Aretha Franklin)
hmm 2 med et band.
> 4. She sells Santuary (The Cult)
> 5. I Heard It through the Grapevine (Med Creedence)
Var det ikke Marvin Gaye ?

> 6. Yester-Me, Yester-You, Yesterday (Steeve Wonder)
> 7. Sweet Child O' Mine (Guns N' Roses)
- din smag er godtnok bred!

> [...]
> 13. I´ll be missing you (Puff Daddy)
> 14. Smells like teen spirit (Nirvana)
> 15. It never rains in Southern California
Albert Hammond

Fra : Bjarne K.

Dato : 12-10-06 07:57

"Michael Lund Sørensen" <duer-ikke@gromit.dk> wrote in message
> Var det ikke Marvin Gaye ?

Jo, men CCR har har lavet en 11 minutters udgave som jeg synes er bedre.

> - din smag er godtnok bred!

De fleste er jo nok nogle, jeg hørte i min barndom, og har elsket lige
siden. Visage og Guns o.s.v var fra da jeg var yngre og ung, og idag køber
hører jeg nok mest det lidt hårde musik, men også stadig det gamle.

> Albert Hammond

Jep, ham glemte jeg lige at få med.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-10-06 13:50

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> wrote in message
> Nøj, det er svært (umuligt) at begrænse sig til 10 numre, men prøv
> virkelig at granske jeres hjerner og skær ind til benet. Hvad er de 10
> [...]

Fantastisk gruppe. Har længe gået og ledt efter et nummer jeg hørte i
radioen. Et nummer hvor det lyder som om man kickstarter en guitar. Har
lige prøvet at "youtube" nogle af alle disse herlige sange (jeg ikke lige
kender) og fundet her ud at numret jeg tænkte på må være Creep.

Bjarne K.