simlåst til sonofon
Fra : Sara

Dato : 03-10-06 13:23

Kan en telefon der er simlåst til sonofon bruges med cbb-simkort. Cbb bruger
jo sonofons net?
Just wundering...
Sara

Fra : Jesper

Dato : 03-10-06 19:38

On Tue, 03 Oct 2006 14:22:33 +0200, Sara wrote:

> Kan en telefon der er simlåst til sonofon bruges med cbb-simkort. Cbb bruger
> jo sonofons net?
> Just wundering...
> Sara

Min kunne - og jeg har også set TDC-låste som kunne køre Telmore. Men
der findes vist flere typer "låse", for jeg har også set eksempler hvor
telefoner var låst til operatøren i stedet for nettet.

Så der er ingen garanti - kun sandsynligheder. Du må nok prøve dig frem
med et lånt CBB SIM, hvis du vil være sikker...

Fra : Carsten H.

Dato : 04-10-06 06:56

"Sara" <sera@onlinepost.dk> skrev i en meddelelse
> Kan en telefon der er simlåst til sonofon bruges med cbb-simkort. Cbb
> bruger
> jo sonofons net?
> Just wundering...
> Sara

Nej det kan den ikke.
Som udgangspunkt så bliver simlåse ikke låst til netværk, men udbyder.
Tele2 og Telia bruger også Sonofons netværk og kan som sagt heller ikke
bruges med Sonofon kort eller CBB.

Fra : Snuden

Dato : 04-10-06 23:10

"Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> "Sara" <sera@onlinepost.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nej det kan den ikke.
> Som udgangspunkt så bliver simlåse ikke låst til netværk, men udbyder.
> Tele2 og Telia bruger også Sonofons netværk...........

Hvor ser du at telia bruger Sonofons netværk?

Fra : Carsten H.

Dato : 05-10-06 17:52

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> Hvor ser du at telia bruger Sonofons netværk?

De har lejet sig ind på Sonofons master de steder hvor de ikke selv har
master.

Fra : KsNa

Dato : 05-10-06 18:10

> "Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> De har lejet sig ind på Sonofons master de steder hvor de ikke selv har
> master.

Det gør de ikke mere.

Telia skrev d17.02.2006

citat/

Som kunde hos Telia skal du opleve den bedst mulige mobildækning. Vi har i
en årrække samarbejdet med Sonofon og lånt nogle af deres mobilmaster, men i
det lange løb sikre vi dig den bedste kvalitet og dækning, hvis vi selv har
kontrol over hele netværket.

Derfor stopper vi nu gradvist samarbejdet med Sonofon frem til udgangen af
marts, men vi optimerer konstant vores netværk, hvilket sikre dig en fortsat
god oplevelse med din mobil.

citat slut/

Mvh
Kim

Fra : Carsten H.

Dato : 06-10-06 07:44

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Derfor stopper vi nu gradvist samarbejdet med Sonofon frem til udgangen af
> marts, men vi optimerer konstant vores netværk, hvilket sikre dig en

Ja og siden har Telia så valgt at sælge de master de har overtaget fra
Orange til Sonofon, det vil sige at deres dækning bliver utrolig dårlig i de
områder hvor deres kunder er, som før fik signal fra en Telia (Orange) mast,
så jeg tror bestemt de bibeholder samarbejdet med Sonofon for deres kunder
forsat kan få dækning, tror du ikke?
Alt andet vil ikke være logik for burhøns!

Carsten

Fra : KsNa

Dato : 06-10-06 16:11

> [...]
> kunder forsat kan få dækning, tror du ikke?
> Alt andet vil ikke være logik for burhøns!

www.mastedatabasen.dk er der mange master hvor der som ejer står -
Telia(tidligere Orange), det er vel master som Telia stadig har. Det ville
være underligt hvis der stod Sonofon i displayet på telefonen, når nu Telia
har meddelt sine kunder at de ikke bruger Sonofonmaster mere. Det ville ikke
være logik for burhøns. (Åndsvag reklame i øvrigt)

Ved sammenlægningen er der givet blevet nogle master "tilovers", som så er
solgt til en anden operatør.

På Lolland, Falster, Sydsjælland og Møn er der ikke problemer med signalet
fra Telia.

Mvh
Kim