Sonofon og 3G
Fra : Ener_dk

Dato : 28-09-06 18:49

Hej,

Lige en lille servicemeddelse til at jer sonofon kunder der ude...

Efter at Sonofo har lanceret deres 3G net er alle Sonofons kunder blevet
opdateret til
3G... det vil sige hvis du har en 3G telefon med et nyt eller gammelt
Sonofon simkort
har du nu fuld adgang til Sonofons 3G net, Lækkert ikke?

Mvh.
Ener_dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-09-06 18:56

Ener_dk skrev:

> Lækkert ikke?

http://kortlink.dk/32bu
Hans

Fra : Carsten H.

Dato : 28-09-06 20:31

> http://kortlink.dk/32bu
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Bla. bla!
Der er sgu altid nogen der skal være pessimister!

Sonofon er det selskab der har været hurtigst på marked, efter de har fået
deres licens, KUN 10 mdr. efter med en 3G lancering om med en løsning som
er hurtigere end andre 3G løsninger på marked og så er det fremtids sikkert,
da udviklingen idag er kommet noget længere siden både 3 og TDC kom med
deres 3G løsninger og for det ikke skal være løgn, så går de også ud med
flere master en TDC har på nuværende tidspunkt 650 og rammer over 1000 inden
2007, så de overhaler også 3.

Den journalist på Computerworld ved ikke hvad han skriver om.

Telia har solgt ALLE deres Orange master til Sonofon og de lejer sig også
ind på Sonofons master flere steder, så hvad deres side og vente strategi er
mens de andre udvider med master i hele landet, kan jo sikkert være fordi,
de har tænkt sig at leje sig ind på Sonofons eller TDC 3G master i
fremtiden, da de åbenbart ikke har tænkt sig at bruge deres egne master i
fremtiden.

Jeg tror bestem heller ikke de mister penge, for mens der er fremgang hos
både Sonofon og 3, så tror jeg der er tilbage gang hos Telia.

Desuden så vil kunder fortrække et selskab der følger med tiden og de vil
ikke side og vente på hvad Telia finder på, hvis konkurrenterne kan tilbyde
det kunderne efterspørg

Telia tilbud om Mobil IP med Telia Home Free er i følge eksperter ikke logik
for burhøns og bliver spået en fiasko, så de har bestemt ikke dydens smalle
vej, som journalisten udtaler, man skulle tror han var bestilt af Telia selv

Desuden så er GSM nettet i Danmark godt overbelastet og folk der bor i tæt
befolket områder vil have lagt mærke til at der tit er udfald eller svært
ved at få forbindelse i de store byer, her er 3G nette en godt alternativ,
da det flytter en masse trafik væk fra 2G nettet (GSM) så vi har brug for
det ekstra netværk eller en øget kapabilitet på det eksistere netværk, men
siden Telia sælger deres master Orange master, så kan det jo ikke være fordi
de har tænkt på at udvide deres GSM net.

En anden ting er at Sonofon kommer med 500 HotSpot rundt om i landet, så i
forhold til Telias WiFi planer, så er Sonofon lang fremme igen.

Det er jo logik for burhøns!

Færdig på arbejde!

Fra : KsNa

Dato : 28-09-06 21:37

"Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremtiden, da de åbenbart ikke har tænkt sig at bruge deres egne master i

Telia skrev ellers for et halvt års tid siden, at de nu brugte egne master
over hele landet og dermed var fri af andres master.

Mvh
Kim

Fra : Carsten H.

Dato : 28-09-06 22:52

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> "Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> Telia skrev ellers for et halvt års tid siden, at de nu brugte egne master
> over hele landet og dermed var fri af andres master.

Ja det passer så ikke!

Fra : KsNa

Dato : 29-09-06 18:37

> "KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja det passer så ikke!

Telia skrev d17.02.2006

citat/

Som kunde hos Telia skal du opleve den bedst mulige mobildækning. Vi har i
en årrække samarbejdet med Sonofon og lånt nogle af deres mobilmaster, men i
det lange løb sikre vi dig den bedste kvalitet og dækning, hvis vi selv har
kontrol over hele netværket.

Derfor stopper vi nu gradvist samarbejdet med Sonofon frem til udgangen af
marts, men vi optimerer konstant vores netværk, hvilket sikre dig en fortsat
god oplevelse med din mobil.

citat slut/

Jeg ser ingen grund til, at det skulle være usandt.

Mvh
Kim

Fra : Carsten H.

Dato : 30-09-06 08:10

> [...]
> fortsat god oplevelse med din mobil.
>
> citat slut/
>
> Jeg ser ingen grund til, at det skulle være usandt.

Ja det forklar jo hvorfor de så har sådan en skod dækning, hvis de stopper
med at samarbejde med Sonofon uden at sætte nye master op!

Hvordan skal de kunne servicere deres kunder i et område hvor de har
benyttet Sonofons master uden at sætte egne master op??????

Det vil sige at de bare lader deres kunder i stikke!!!

Her hvor jeg bor er der kun en mast der tilhør Telia (Orange) mod 3 master
fra Sonofon og 3 master fra TDC, samt 2 master fra 3, men siden Telia har
solgt deres gamle Orange master til Sonofon, ja så har de jo sådan set ikke
teknisk set nogen dækning her i byen, men det ved jeg så de har, fordi de
bruger Sonofons Netværk, så hvad de end har skrevet ud før, holder vist ikke
stik mere.

Carsten

Fra : KsNa

Dato : 30-09-06 12:26

> [...]
> ikke teknisk set nogen dækning her i byen, men det ved jeg så de har,
> fordi de bruger Sonofons Netværk, så hvad de end har skrevet ud før,

Landet er jo forskelligt med hensyn til dækning, her er det fint fra Telia.

Mvh
Kim

Fra : Carsten H.

Dato : 30-09-06 14:14

> "Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> Landet er jo forskelligt med hensyn til dækning, her er det fint fra
> [...]

Ændre stadig ikke på at de bruger Sonofons netvær hvor de ikke har master.
Ved du om den gode Telia dækning hvor du bor, skyldes Telias egen mast,
eller Sonofons?

Carsten

Fra : KsNa

Dato : 30-09-06 15:08

> [...]
> Ved du om den gode Telia dækning hvor du bor, skyldes Telias egen mast,

Det må være Telias, hvis det var Sonofon ville der stå Sonofon i displayet,
det er sket tidligere.
Det ville virke besynderligt hvis der stadig stod Sonofon i displayet, som
ville vise at samarbejdet IKKE er ophørt, som Telia ellers gav deres kunder
besked på.

Mvh
Kim

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 29-09-06 08:44

Ener_dk wrote:

> 3G... det vil sige hvis du har en 3G telefon med et nyt eller gammelt
> Sonofon simkort

Mnjaeh, der er altså grænser for hvor gammelt SIM-kortet kan være. Mit ca.
ti år gamle SIM-kort virkede ikke med min nye K800i. Heldigvis var det ikke
noget større problem at overtale Sonofon til at give mig et nyt

Ebbe

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-09-06 19:46

Hej

"Ener_dk" <admin@cnn.com> wrote:

> [...]
>Sonofon simkort
>har du nu fuld adgang til Sonofons 3G net, Lækkert ikke?

Og en ting mere, deres 3G dækning er langtfra begrænset til Kbh. Aalborg
og Århus, som de ellers skriver, f.eks. herude på bøhlandet hvor jeg
bor, midt imellem Hundested og Frederiksværk er der fin 3G Sonofon
dækning, prøv at kigge på deres dækningskort om der også er 'liv' der
hvor du bevæger dig...
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Jesper

Dato : 29-09-06 21:41

On Thu, 28 Sep 2006 19:49:12 +0200, Ener_dk wrote:

> [...]
> Sonofon simkort
> har du nu fuld adgang til Sonofons 3G net, Lækkert ikke?

Det er simpelthen bare for cool at Sonofon sådan uden videre tænder for
nettet. Ikke noget med TDC's halv-snobbede: "Vi satser primært på at
udrulle 3G til vore ehvervskunder i starten", men derimod
øjeblikkelig adgang for alle som har en WCDMA-knogle - uden nogle
dikkedarer eller forsøg på at sælge det som et ad-on produkt. Har lige
haft min første video-samtale

Mon ikke der kommer ekstra skub i salget af 3G-enablede telefoner nu...

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-09-06 09:43

On 2006-09-28 19:49:12 +0200, "Ener_dk" <admin@cnn.com> said:

> [...]
> Sonofon simkort
> har du nu fuld adgang til Sonofons 3G net, Lækkert ikke?

Gælder det også for Tele2, der bruger Sonofons master?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Carsten H.

Dato : 30-09-06 14:14

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> Gælder det også for Tele2, der bruger Sonofons master?

Nej!

Carsten

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 02-10-06 09:15

Henrik Münster wrote:

> Gælder det også for Tele2, der bruger Sonofons master?

Tele2 supporterer ikke en gang GPRS. Så det ville jeg ikke holde min mødrene
arv på.

Ebbe

Fra : Michael

Dato : 02-10-06 11:15

Ebbe Kristensen skrev:

>Tele2 supporterer ikke en gang GPRS. Så det ville jeg ikke holde min mødrene
>arv på.

For et års tid siden, fik jeg at vide at Tele2 snart fik GPRS. Da jeg
ikke kunne få at vide hvad "snart" betød, droppede jeg dem som
mobiludbyder. Og det ser da heller ikke ud til at tidspunktet er
oprundet endnu :-/

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 02-10-06 12:05

Michael wrote:

> [...]
> ikke kunne få at vide hvad "snart" betød, droppede jeg dem som
> mobiludbyder. Og det ser da heller ikke ud til at tidspunktet er

Jeg spurgte dem for et par måneder siden, da min kone (der på det tidspunkt
brugte Tele2) købte sig en Qtek 9100. Svaret var negativt så abonnementet
blev flyttet til Sonofon.

Ebbe