Kan ikke ringe op !
Fra : Tina

Dato : 18-09-06 18:28

Hej i gruppen

Er der mon een der kan fortælle mig, hvorfor jeg ikke kan ringe til et
mobiltelfonnummer ( det er et taletidskort.) fra min nye mobil som er med
abonnement hos Debitel ?

Nummeret er rigtigt ! og vedkommende kan godt ringe til mig !! Men jeg kan
ikke ringe tilbage ....det lyder som om nummeret ikke eksisterer.

Venter spændt på en forklaring , da det jo er rigtig irriterende .

Mvh
Tina

Fra : taina

Dato : 18-09-06 19:02

"Tina" <tindal@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke ringe tilbage ....det lyder som om nummeret ikke eksisterer.
>
> Venter spændt på en forklaring , da det jo er rigtig irriterende .

Mærkeligt... jeg har en debitel-telefon, som nogle ikke kan ringe til (se
indlæg længere nede). Det er fra fastnetnumre, problemet er - men ikke fra
mit eget fastnetnummer. Meeeget mystisk.

mvh. tina

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-09-06 22:41

taina skrev den 18-09-2006 20:02:
> [...]
> indlæg længere nede). Det er fra fastnetnumre, problemet er - men ikke fra
> mit eget fastnetnummer. Meeeget mystisk.

Hej Taina og Tina

Er jeres nummer nummer nogensinde blevet nummerporteret?

Det hænder nogen gange, at visse nummerporteringer umiddelbart ser ud
til at komme igennem porteringsprocessen, men at der sker noget på tværs
af selskaberne som brugeren af nummeret ikke kan kontrollere, men kun
opdage ved fx at få at vide at man ikke kan ringes til.

Det kan kun teknikerne fra det mobilselskab som har kunden, der oplever
problemet.

Fx

Du er debitel-kunde og opdager, at Telmore-kunder* ikke kan komme i
kontakt med dig.
Så er det dig som debitel-kunde som skal kontakte debitel og bede
teknikerne om at løse problemet.

*: hvilket sandsynligvis medfører, at andre kunder der bruger TDC's net
heller ikke kan komme i kontakt med dig.

mvh

Carsten Riis, der udtaler sig på egne vegne.

Fra : taina

Dato : 19-09-06 13:11

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> *: hvilket sandsynligvis medfører, at andre kunder der bruger TDC's net
> heller ikke kan komme i kontakt med dig.

Hej Carsten

Mange tak for dit svar. Mit nummer er netop porteret. Jeg har nu talt med
debitel, som siger, at det er dem, som forgæves ringer mig op, der skal
kontakte deres telefonselskab. Det mystiske i den her forbindelse er, at jeg
godt kan ringe fra min tdc-fastnet til min mobil - men min kammi kan ikke
ringe fra sin tdc-fastnet til min mobil. Desuden så har han (og andre)
faktisk godt kunnet ringe nogle gange - pyha, jeg har på fornemmelsen, at
det bliver bøvlet, det her

mvh. tina

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-09-06 18:20

taina skrev den 19-09-2006 14:10:

> Mange tak for dit svar. Mit nummer er netop porteret. Jeg har nu talt med
> debitel, som siger, at det er dem, som forgæves ringer mig op, der skal
> kontakte deres telefonselskab.

Tja, det er så Debitels processer som siger det.

> Det mystiske i den her forbindelse er, at jeg
> godt kan ringe fra min tdc-fastnet til min mobil - men min kammi kan ikke
> ringe fra sin tdc-fastnet til min mobil.

Tja, det er faktisk lidt mystisk.

> Desuden så har han (og andre)
> faktisk godt kunnet ringe nogle gange - pyha, jeg har på fornemmelsen, at
> det bliver bøvlet, det her

Indtil du finder en medarbejder som gider tage ejerskab af problemet og
få det løst.

Jeg kender desværre kun Debitels kundeservice fra medierne (altså ikke
annoncer, men omtale).

Fra : Palle Andersen

Dato : 19-09-06 07:23

> [...]
> ikke ringe tilbage ....det lyder som om nummeret ikke eksisterer.
>
> Venter spændt på en forklaring , da det jo er rigtig irriterende .

Hej Tina

Kan du ringe til andre fra din mobiltelefon?
Har du prøvet at taste +45 før nummeret?

mvh Palle

Fra : Tina

Dato : 19-09-06 17:31

TAK for mange gode svar . Nummerporteret øh, det ved jeg faktisk ikke
....telefonen er jo helt ny !

Debitel sagde at det var modtagerens tlf.selskab der skulle gøre noget !
måske en nummerportering ???

Uha alt det teknik !!

Ja, jeg kan ringe normalt til andre, og det "sjove" er netop nu, at nu kan
jeg godt ringe til nummeret, vedkommende satte sit simkort i en anden tlf
!!!!

Nu bliver det da først mystisk !!!!

PS. og Jo, jeg prøvede faktisk at taste +45 først .

Venlige hilsener

Tina

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-09-06 18:25

Tina skrev den 19-09-2006 18:30:
> TAK for mange gode svar . Nummerporteret øh, det ved jeg faktisk ikke
> ...telefonen er jo helt ny !

Naaah, nummerportering har ikke noget med den fysiske telefon at gøre.

Du kan jo få dit mobilnummer med fra selskab til selskab. Det kalder man
en nummerportering.

> Debitel sagde at det var modtagerens tlf.selskab der skulle gøre noget !
> måske en nummerportering ???

Tja, det kan du jo gøre, når din bindingsperiode udløber.

> Uha alt det teknik !!

Jep, hvis du bare vidste hvad der ligger bag de 8 cifre som man taster
for at ringe eller sms'e. Så bliver det ikke kun til et Uha.

> Ja, jeg kan ringe normalt til andre, og det "sjove" er netop nu, at nu kan
> jeg godt ringe til nummeret, vedkommende satte sit simkort i en anden tlf
> !!!!

Hvad når han putter simkortet tilbage i sin oprindelige telefon?

Hvis det lykkedes, at få løst problemet på den måde, så vil jeg meget
gerne høre om det..

> Nu bliver det da først mystisk !!!!

Det hænder nogen gange, at man kan nøjes med at "genstarte"
abonnementet. Det lyder underligt, men sålænge det virker, så virker det.

Lidt ligesom windows faktisk

mvh

Carsten

Fra : taina

Dato : 19-09-06 23:12

"Tina" <tindal@mail.dk> skrev i en meddelelse news:45101b33$0$3517

> Debitel sagde at det var modtagerens tlf.selskab der skulle gøre noget !
> måske en nummerportering ???

LOOOL!! Til mig sagde de, at det var den, der ringer op, der skulle gøre
noget. (modsat problem). Det her skal nok blive sjovt!!! Heldigvis er der
"kun" fire måneder, til jeg kan skifte selskab

mvh. tina

Fra : Andseman - 6400

Dato : 20-09-06 10:23

Hvoffor får du ikke bare din telefon låst op ?

Er det en nyere Nokia, så kan med stor sansynlighed klare det via en af de
mange steder der tilbyder det..

Fra : taina

Dato : 20-09-06 19:37

"Andseman - 6400" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Hvoffor får du ikke bare din telefon låst op ?

Fordi den ikke er låst Til gengæld har jeg bundet mig til et abonnement,
som jo koster penge hver måned...

mvh. tina