N 6230 "Hukommelse næsten fuld"
Fra : brokmar

Dato : 15-09-06 18:50

Når jeg modtager SMS'er giver min Nokia 6230 meddelelse om "Hukommelse er
næsten fuld" Telefonindstillinger - Hukommelsesstatus - Telefon, viser Ledig
hukommelse 2,5MB og Anvendt hukommelse 4,7MB. Hukommelseskortet viser 24,5MB
ledig plads.

Indbakken har omkring 50 SMS'er liggende Og sendte beskeder er under 20. Der
skulle altså være rigelig plads. Har tidligere været oppe på at ha' 150 SMS
eller flere liggende og rode i Indbakken

Jeg har en mistanke om at det er den seneste udgave af Nokia PC Suite (ver.
6.81.13.0) der er den skyldige. Problemet er kommet siden jeg opgraderede
for en 3 ugers tid siden.

Jeg anvender Phone Browseren til at slette Indbakkens gamle SMS'er i blokke
af 10/15 stk ad gangen. Den nye version sletter uopfordret alle Sendte
beskeder på telefonen, så noget er der galt.

Andre, der har tilsvarende erfaringer ?

mvh
brokmar

Fra : Daniel

Dato : 17-09-06 09:19

I meddelse: news:450ada9f$0$19710$88260bb3@free.teranews.com,
griflede brokmar:
> [...]
> - Telefon, viser Ledig hukommelse 2,5MB og Anvendt hukommelse 4,7MB.
> Hukommelseskortet viser 24,5MB ledig plads.

For det første, så kan du ikke regne med hvad der står af ledig plads der
hvor du kigger! Telefonen har nemlig kun fået et vist stykke til beskeder,
og det er så ligemeget hvor meget plads der ellers er...

> Indbakken har omkring 50 SMS'er liggende Og sendte beskeder er under
> 20. Der skulle altså være rigelig plads. Har tidligere været oppe på
> at ha' 150 SMS eller flere liggende og rode i Indbakken

På min 6230 kunne jeg også ca. have 150 beskeder i alt på telefonen.. Havde
sat den til automatisk at overskrive i indbakken og sendte, så man slap for
den der besked med at der snart ikke er mere plads..

> [...]
> blokke af 10/15 stk ad gangen. Den nye version sletter uopfordret
> alle Sendte beskeder på telefonen, så noget er der galt.

Synes det lyder underligt at PC Suite skulle have noget at sige... Den kan
jo ikke lave om på hukommelsesfordelingen på mobilen... Men har du checket
at der ikke ligger mange beskeder i gemte, skabeloner, dine egne mapper osv?
For de ca. 150 beskeder jeg kunne have, var ialt i alle mapper...

Hygge..
Daniel
Haft Nokia 6230 i ca. 2 år - nu Nokia 6131