Søge nummerserier hos alle operatører - på~
Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 14-09-06 20:07

Jeg vil gerne have et par numre, der ender på bestemte cifre - mens jeg er
næste nligeglad med starten...

Hvordan kan jeg nemmest søge på tværs af operatørerne?

Det er lidt tidkrævende at gå gennem dem en for en, og nogle gange skal man
endda gennem en hel proces, før man kan vælge nummer.

Finn, Roskilde
NG1001(at)alias.hotpop.com

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-09-06 20:19

nilfri (4000) skrev:

> Hvordan kan jeg nemmest søge på tværs af operatørerne?

Har jeg ikke noget bud på, desværre!

> Det er lidt tidkrævende at gå gennem dem en for en, og nogle gange
> skal man endda gennem en hel proces, før man kan vælge nummer.

Valgte 2 fortløbende numre hos UnoTel for 14 dage siden - kriteriet var at
det 1. nummer skulle ende på fastnettets sidste 4 cifre; no problemos: der
er 3 nummerserier: 3082 xxxx, 3064 xxxx (som er ret ny) - den sidste husker
jeg ikke lige.

Prøv dér - det ta'r kun 5 minutter!
Hans
....og nej: ingen aktier i UnoTel

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-09-06 22:48

nilfri (4000) skrev den 14-09-2006 21:07:
> Jeg vil gerne have et par numre, der ender på bestemte cifre - mens jeg er
> næste nligeglad med starten...
>
> Hvordan kan jeg nemmest søge på tværs af operatørerne?

Det ved jeg så ikke.

De fleste operatører har numre der er i de fire første cifre er indenfor
en serie og de sidste fire er "fortløbende".
At søge/sortere på disse forløbende cifre kræver vist, at man har adgang
til deres database inde fra.
Særlig her efter at det er muligt med nummerportering, hvor numre
oprindelig tilhørte TDC sagtens kan være ejet af Sonofon osv osv.

Jeg vil forsøge mig med at ringe rundt til teleselskaberne og spørge
hvad de har med dine præferencer.

mvh

Carsten Riis, der udtaler sig på egne vegne.

Fra : Carsten H.

Dato : 15-09-06 17:54

"nilfri (4000)" <SeSignaturForMailadresse@pq.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er lidt tidkrævende at gå gennem dem en for en, og nogle gange skal
> man endda gennem en hel proces, før man kan vælge nummer.

Hvad for cifre vil du have og hvor mange numre drejer det sig om?
Er det privat eller erhverv?

Kan måske hjælpe.

Carsten
dotman(at)adslhome.dk