Siemens M55 tilslutning til PC...?
Fra : Mate \(5260\)

Dato : 07-09-06 17:27

Er der mon nogen, der kan forklare hvorfor jeg ikke kan koble ovennævnte 2
enheder sammen?
Jeg har installeret "Siemens Data Suite", og anvendte først et USB-kabel,
men under installationen skal man svare på, om man anvender Com1, 2 eller 3
(ingen USB).
Derefter købte jeg et serielt kabel, men når jeg i programmet søger efter
telefonen får jeg svaret: "Der blev ikke fundet nogen telefon".
Kablet er et "DCA-500" (ganske vist uoriginalt).

Mvh
Poul.

Fra : Andseman - 6400

Dato : 07-09-06 17:30

Hvis det er ligesom hos Samsung, at det ikke virker med et uoriginalt kabel,
så kunne det være en mulighed !

Fra : Dr.Phil

Dato : 08-09-06 11:50

> [...]
> telefonen får jeg svaret: "Der blev ikke fundet nogen telefon".
> Kablet er et "DCA-500" (ganske vist uoriginalt).

Jeg har i tidernes morgen brugt et seriel kabel til min M55.Jeg kan dog ikke
huske om det er originalt...men mener det ikke da jeg er ret nærig :)

Men det kan drille lidt...jeg har faktisk kabel og tlf. endnu så jeg vil
prøve at få hul igennem igen.

Fra : Preben Kaas

Dato : 08-09-06 19:03

On Thu, 7 Sep 2006 18:26:41 +0200, "Mate \(5260\)"
<aspolFJERN@DETTEwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>telefonen får jeg svaret: "Der blev ikke fundet nogen telefon".
>Kablet er et "DCA-500" (ganske vist uoriginalt).

Jeg har samme problem med min Siemens CF62 og har af deres hotline
fået at vide, at det er nødvendigt med en driver.
Den følger med et originalt kabel.
Har købt men endnu ikke fået leveret, så spændt på om det virker

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Mate \(5260\)

Dato : 09-09-06 10:25

Hej gruppe!

Efter flere forgæves forsøg (bl. a. med en anden "M-55") virker det
pludselig...

M.h.t. driver, så har jeg læst, at der til det originale kabel medfølger en
"minidisc". Mon der ligger en driver på den?

Mvh
Poul.