Hjælp nem mobil til svagtseende
Fra : Per

Dato : 03-09-06 11:28

Jeg skal finde en mobil til en ældre , svagtseende person.

Det skal helst være en klap, da personen ofte glemmer at sætte lås på
tastatur og derved får ringet op når den er i lommen. Det kan jo undgåes med
en klaptelefon.

Men det vigtigste er at tal og bogstaver er tydelige, f.eks. hvide tal og
bogstaver på sort baggrund. Mange af de nye har desværre metal tastatur , så
det er svært at se tallene - især i sol.
Jeg så på Samsung X300, hvor tallene er ok men bogstaverne er for små.

Udover det skal den have farveskærm, sms og mms.

Er der nogen gode forslag til hvad jeg kan se på ?

Helst en pris omkring 1000 - 1500 kr.

Mvh Per

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 03-09-06 13:29

De fleste telefoner har tastatur lås idag.

Du skal ikke kigge efter Motorola's V3, for det er noget L....

Mange af Samsungs mobiltelefoner er klaptelefoner, så det skal nok være
inden der du skal finde en mobil.

Specielt deres SGH-X----- modeller

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-09-06 15:30

Sønderbronx (6400) skrev:

> De fleste telefoner har tastatur lås idag.

Vi gentager lige:

--
Bertel

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-09-06 18:17

"Sønderbronx (6400)" <ingenmail@tak.dk> skrev:

> Du skal ikke kigge efter Motorola's V3, for det er noget L....

Det må være en individuel vurdering. Jeg er ganske godt tilfreds med min.
Den har da også fået flere gode anmeldelser. Om den egner sig til problemet
her i tråden, ved jeg ikke.

Mvh.

Karsten

Fra : Carsten H.

Dato : 03-09-06 19:04

"Karsten Jensen" <okokokokokok@invalid> skrev i en meddelelse

> Det må være en individuel vurdering. Jeg er ganske godt tilfreds med min.
> Den har da også fået flere gode anmeldelser. Om den egner sig til
> [...]

Jeg må nok give medhold i at den er noget være lort!
I det hele taget Motorola generelt er noget lort, fatter ikke hvad folk ser
i deres terminaler, de har et håbløst grimt og besværligt menu system, samt
grimt design og så er deres service og samarbejdspartner på området heller
ikke noget at råbe hurra for.

Carsten

Fra : Carsten H.

Dato : 03-09-06 15:38

> [...]
>
> Udover det skal den have farveskærm, sms og mms.
>
> Er der nogen gode forslag til hvad jeg kan se på ?

Det skal være en Nokia 6131 http://www.nokia.dk/phones/6131/
Den har det du efterlyser og kan fås for 1295 kr. med et Sonofon kvantum 199
abo.

Carsten

Fra : Jakob

Dato : 04-09-06 09:18

> [...]
>
> Det skal helst være en klap, da personen ofte glemmer at sætte lås på
> tastatur og derved får ringet op når den er i lommen. Det kan jo undgåes

Nokia 6101 tror jeg er et godt bud - kan fås ret billigt efterhånden...

Fra : t@vicki-thomas.dk

Dato : 07-09-06 09:37

> Vi gentager lige:

Han mener nok at næsten alle har automatisk tastaturlås og man derfor
kan undgå klappen, da tasterne mister deres effekt efter et antal
sekunder.