Optage telefonsamtaler? (2. del)
Fra : Morten

Dato : 31-08-06 14:19

Hej

Jeg spurgte for nogen tid siden om en måde at optage telefonsamtaler på og
så dem ind på computeren - men de foreslag der kom med lod alle til at give
en "bib" lyd i røret når det skete.

Er der ingen der kender en måde at optage samtalerne, uden at modparten kan
høre det?

/Morten

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-08-06 14:28

Morten skrev:

> Jeg spurgte for nogen tid siden om en måde at optage
> telefonsamtaler på og så dem ind på computeren - men de
> foreslag der kom med lod alle til at give en "bib" lyd i røret
> når det skete.

Det er indbygget i mobilerne.

> Er der ingen der kender en måde at optage samtalerne, uden at
> modparten kan høre det?

Jo. Brug en ekstern mikrofon sat til en båndoptager. Man kan
sikkert få en sugekopmikrofon et eller andet sted.

--
Bertel

Fra : michael

Dato : 31-08-06 14:39

Der kommer ikke bip-lyde på, når du optager via et CBB-abonnement.

/michael

Fra : BJ

Dato : 31-08-06 14:42

"michael" <michaelsemail@ofir.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der kommer ikke bip-lyde på, når du optager via et CBB-abonnement.

Heller ikke når jeg bruger min PDA-telefons indbyggede diktafon, helt
gratis.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten

Dato : 31-08-06 14:55

> Heller ikke når jeg bruger min PDA-telefons indbyggede diktafon, helt
> gratis.

Kunne du f.eks. afsløre hvilken PDA du har?

Fra : BJ

Dato : 31-08-06 15:38

"Morten" <post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kunne du f.eks. afsløre hvilken PDA du har?

En Qtek men jeg vil da medgive dig, kvaliteten/styrken på "den anden ende"
af samtalen er ikke noget at skrive om hjem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : HSK

Dato : 31-08-06 14:56

Morten wrote:

> Er der ingen der kender en måde at optage samtalerne, uden at modparten kan
> høre det?

Uden at være helt sikker, men er det ikke ulovligt at optage en samtale
uden den anden parts samtykke? Tænker bare, at hvis han har sagt 'ja',
så er han vel også ligeglad med om der kommer et bib eller ej ;)

Fra : Michael

Dato : 31-08-06 15:40

HSK skrev:

>Uden at være helt sikker, men er det ikke ulovligt at optage en samtale
>uden den anden parts samtykke? Tænker bare, at hvis han har sagt 'ja',
>så er han vel også ligeglad med om der kommer et bib eller ej ;)

Det er fuldt lovligt, hvis den ene part har samtykket til optagelsen.
Og hvis man selv er den ene part, så er det *helt* lovligt.
Men vil selv synes at det var en god idé at man gjorde modparten
opmærksom på at samtalen blev optaget.

--
LMBC
Jeg udtaler mig ikke på vegne af den norske stat

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-08-06 16:16

Michael skrev:

> Det er fuldt lovligt, hvis den ene part har samtykket til optagelsen.

Efter lovens bogstav må tredjemand ikke optage overhovedet, men
hvis en deltager beder ham om det, er det vel deltageren der
laver optagelsen (med teknisk hjælp).

> Og hvis man selv er den ene part, så er det *helt* lovligt.

Så er der slet ingen tvivl.

> Men vil selv synes at det var en god idé at man gjorde modparten
> opmærksom på at samtalen blev optaget.

Hvis man vil optage en chikanesamtale, er man absolut ikke
interesseret i at der kommer bippelyde. I øvrigt er de
pisseirriterende at høre på. Det er noget fis at
mobilfabrikanterne forkrøbler en vigtig funktion på den måde.

--
Bertel